دانلود و خرید کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل ریحانه رمضانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل اثر ریحانه رمضانی

کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل

کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل نوشته ریحانه رمضانی است. این کتاب یکی از کتاب‌های ضروری محققین و پژوهشگران در زمینه روابط بین‌الملل است. 

درباره کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل

رسانه‌های پر مخاطبی نظیر سینما همواره از قدرت تاثیرگذاری بالایی برخوردار بوده‌اند. رسانه‌ها به سبب توانایی بازنمایی و انتقال پیام در قالب تصویر، صدا، و متن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب را برای کسانی قصد بهره‌برداری از آنها را دارند فراهم می‌کنند. در این میان سینما با روایت زندگی روزمره مردم جهان و پرداختن به بیم و امیدهایی که در میان مردم مختلف وجود دارد توجه مردم را بیش از هرزمانی بیش از پیش با روندهای حاکم بر روابط بین‌الملل ارتباط می‌یابد و باعث جلب توجه طیف متنوعی از محققان شده است که تلاش دارند دست به مطالعات میان رشته‌ای بزنند. سینما و رسانه‌های تصویری همواره به اقتباس از فرآیندهای جاری در زندگی انسان و فضای زندگی او می‌پردازند و همین منطق روایی از قابلیت بسیار زیادی برای همراه کردن مخاطب و در نتیجه تحت تاثیر قرار دادن آنها برخوردار است. سینما با بازنمایی ساختارهای حاکم بر مکان/فضا مخاطب را با فرآیندهایی که جهان پیرامون او را شکل می‌دهد آشنا می‌سازد.

تصویرسازی‌های سینما از جهان و رخدادهای مختلف همچنان که می‌تواند گزارشی از امر واقعی باشد، ممکن است دربردارنده بازنمایی‌هایی باشد که ریشه در تخیل پردازی‌های جغرافیایی دارند و بازتابی از گفتمان‌هایی باشد که در قالب آن به تعریف فضا، هویت، ما و دیگری پرداخته می‌شود. به این ترتیب رسانه سینما با انگیزش احساسات مکانی فرد یک هویت مضاعف به مکان/فضا می‌دهد که بیشتر بر روی احساس و نگرش فراواقعی تماشگر بنیاد یافته است.

در این چارچوب ما شاهد آن هستیم که تحت تاثیر بازنمایی جهان پیرامون در رسانه (در اینجا سینما) مجموعه‌ای از فضاهای تخیلی خلق می‌شوند که به تاثیرگذاری بر احساسات و نگرش مردم نسبت به یکدیگر و یا ملت‌های دیگر می‌پردازد. پیدایش این فضاهای فراواقعی در رسانه همزمان می‌تواند بازتابی از اراده ساختار حاکم و نقد آن باشد. این مسئله همچنان که درک متفاوت مخاطب از تصویرسازی‌ها و بازنمایی‌های رسانه را حکایت می‌کند، نشان دهنده آن است که جهان معاصر با بحران معنا مواجه است. بازنمایی‌هایی که از مناطق درگیر تنش، موضوعات مناقشه برانگیز، ما و دیگری در سینما صورت می‌پذیرد حکایت از آن دارد که مسئله نوع برداشت و ادراک روایت‌های بازنمایانه می‌تواند طیف متنوعی از تاثیرات را به همراه داشته باشد که نه تنها به تاثیرگذاری بر مخاطب می‌پردازند، بلکه می‌تواند با تغییر نگرش مخاطبان و شکل دادن به افکار عمومی عرصه‌های مختلفی نظیر روابط بین‌الملل را تحت تاثیر خود قرار دهد.

همین مسئله باعث شده است که ضرورت بحث و تبادل نظر در مورد نقش رسانه‌ها در بازنمایی‌های مختلف از جهان بیش از پیش احساس گردد و محققان تلاش کنند تا جنبه‌های مختلفی از این موضوع را روشن نمایند. رشته روابط بین‌الملل به عنوان یکی از رشته‌های علمی که تلاش دارد مسئله روابط میان ملت‌ها و کشورها را مورد بررسی قرار دهد در این زمینه می‌تواند اهمیت بسیار بالایی برای مسئله بازنمایی قائل باشد. چرا که بازنمایی‌های رسانه‌ای نه تنها می‌توانند افکار عمومی را متاثر سازند بلکه قابلیت آن را نیز دارند که روندهای حاکم بر روابط بین‌الملل زیر پوشش رسانه‌های خود قرار دهند و به این ترتیب زمینه را برای ایجاد تغییرات در هر دو بعد عملکرد در عرصه روابط بین‌الملل و همچنین حکمرانی فراهم نمایند. مجموعه این عوامل باعث شده است، که نویسنده اثر حاضر تلاش کند تا از منظر روابط بین‌الملل به بررسی نقش بازنمایانه رسانه از دیدگاه روابط بین‌الملل بپردازد.

خواندن کتاب مروری بر نقش بازنمایانه رسانه در روابط بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

هزار و یک شب (دفتر دوم)؛ شب چهل و هفتم تا چهل و نهم: حکایت ملک نعمان و فرزندان او، شرکان و ضوالمکان بخش دوم
عبداللطیف طسوجی
پایش وضعیت و حفاظت ماشین های الکتریکی
حمید یعقوبی
دنیای سوفی (خلاصه کتاب)
يوستين گردر
تبدیل دشمن به دوست
باب برگ
Helicopter Aerodynamic for Instructor Pilots 5
سیدپوریا کمانی فرد
چگونه در مسیر موفقیت قرار بگیریم؟
الهام ابوئی مهریزی
ﺷﯿﻮه آﻣﻮزش و ﭘﮋوﻫﺶ ﻣﻌﻤﺎری
محمود اژدری
بادام
وون پیونگ سون
روانشناسی کودک
صادق بنیادی کورعباسلو
بی‌ مهرگان سنگواره (جلد اول؛ ماکروفسیل)
محمدعلی جعفریان
عقاید یک دلقک
هاینریش بل
مینیمالیسم
دیوید بچلر
سازه های نجات
میثم ولی‌زاده
حل مسائل سازمانی با استفاده از فنون مالی (رویکرد کلینیکی)
حسین‌محمد پورزرندی
پرنده‌ آبی
موریس مترلینک
زبان انگلیسی تخصصی هنر
آتنا اسمعیل‌زاده هنجنی
رواداری در تاریخ فرهنگی ایران (جلد اول)
احد قربانی دهناری
تربیت رئیس جمهور آینده
زکری هرمن
موضوعات ویژه در مدیریت یکپارچه‌ی منابع آب؛ جلد اول
حنیف کازرونی
سرزمین آدرینا
مهدی نوری صادقی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۷ صفحه

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان