دانلود و خرید کتاب بازنمایی در روابط بین الملل ریحانه رمضانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب بازنمایی در روابط بین الملل اثر ریحانه رمضانی

کتاب بازنمایی در روابط بین الملل

معرفی کتاب بازنمایی در روابط بین الملل

کتاب بازنمایی در روابط بین الملل نوشته ریحانه رمضانی است. کتاب بازنمایی در روابط بین الملل یک راهنمای کامل برای فعالان حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است.

درباره کتاب بازنمایی در روابط بین الملل

سینما و هنر یکی از ابزارهای اصلی قدرت ملی کشورها محسوب می‌شود. جوزف نای در تبیین قدرت نرم به این موضوع اشاره دارد که قدرت می‌بایست اهرم متقاعد کردن کشورها شود و اعمال قدرت تابعی از ساز و کارهای دیپلماتیک، رسانه‌ای، فرهنگی و هنری خواهد بود. در این پژوهش تلاش می‌شود تا نشانه‌های اصلی قدرت سازی آمریکا در حوزه سیاست خارجی از طریق ابزارهای هنری به ویژه هالیوود بررسی شود. هالیوود نه تنها مجموعه هنری است که کار ویژه اصلی آن تولید فیلم‌های جذاب و جدید است بلکه می‌تواند موج‌های جدیدی از فرهنگ سازی را تولید نماید. در این ارتباط می‌توان هالیوود را عامل اصلی هنجارها، الگوهای رفتاری و ادبیاتی دانست که می‌تواند موج‌های سیاست خارجی را شکل دهد. دانش روابط بین‌الملل به سبب ماهیت و کارکردی که دارد با بسیاری از شاخه‌های علوم انسانی دیگر در زمینه‌های مختلف دارای هم‌پوشانی است و به همین علت ضرورت دارد آن دسته از مفاهیم، رخدادها و پدیده‌هایی که می‌توانند در در مباحث روابط بین‌الملل مثر باشند مورد بررسی و مطالعه قرار گیرند. ارتباطات و به خصوص رسانه سینما از جمله این حوزه‌ها است که به سبب کارکردی که در بحث قدرت نرم دارند از اهمیت بسزایی برخوردار هستند. بازنمایی یکی از مفاهیم مهمی‌ است که در هر دو حوزه نظری و کاربردی روابط بین‌الملل اهمیت بسیاری یافته است. بازنمایی به سبب ماهیت و کارکردی که در مباحث علوم انسانی دارد و ارتباط نزدیکی که با مفهوم دانش- قدرت دارد در موقعیت‌های گوناگون برای تشریح و تبیین موضوعات و پدیده‌های مختلف که در سطح جامعه و یا کشورهای مختلف جریان دارد، مورد استفاده قرار می‌گی رد.

مطالعات رسانه به عنوان بخشی از علوم انسانی از این مفهوم برای تبیین پدیده‌هایی که تحلیل شیوه نمایش رخدادهای مختلف و کارکرد آنها در مسئله قدرت استفاده می‌کنند و به این ترتیب تلاش می‌کنند تا سطح دانش و آگاهی مخاطبان را در مورد ساختارها و فرآیندهای حاکم بر ساختارهای قدرت توسعه دهند و از دیدگاهی انتقادی به تحلیل و نقد شرایطی بپردازند که بر ساختارهای قدرت در جهان حاکم است و زندگی انسانی انسان را تحت تاثیر قرار داده است. به این ترتیب، باید گفت که روابط بین‌الملل چه در حوزه دانشگاهی و چه در حوزه تصمیم‌سازی تا حدودی متاثر از بازنمایی و کارکردهای آن است. این کارکردها می‌توانند به شیوه‌ها و شکلهای مختلفی از سوی تصمیم سازان سیاسی به کار گرفته شوند و یا اینکه به شیوه‌ها و الگوهای متفاوتی به تاثیرگذاری بر اقدامات تصمیم سازانی بپردازند که مسئولیت سیاست خارجی را بر عهده دارند. از این رو باید گفت، ادراک بهتر روابط بین‌الملل، به خصوص در هزاره جدید که بیش از هر چیز مبتنی بر گردش اطلاعات می‌باشد، نیازمند آن است که فرد آگاهی و شناخت مناسبی از کارکردهای رسانه داشته باشد. برای آنکه مخاطب بتواند این دانش را برای خود کسب نماید ناگزیر خواهد بود که حداقل در سطح نیاز خود به کسب معرفت در زمینه رسانه، بازنمایی و تاثیرات آنها بر روی مقولات سیاست خارجی و روابط بین‌الملل بپردازد. این کتاب سعی دارد جنبه‌های مختلف تاثیر رسانه را بررسی کند.

خواندن کتاب بازنمایی در روابط بین الملل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۹۲ صفحه

قیمت:
۱۵,۸۰۰
تومان