دانلود و خرید کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی) ترجمه بشیر جهان‌تیغ
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی) اثر بشیر جهان‌تیغ

کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی)

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی)

کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی) نوشته بشیر جهان‌تیغ است. کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی) را انتشارات نسل روشن منتشر کرده است و اطلاعات کاملی درباره فضای مجازی در اختیار ما قررا می‌دهد.

درباره کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی)

عملیات روانی یا به عبارت دیگر جنگ روانی یعنی تبدیل تئوری‌ها به اعمال اصولی و قانونمندی که انجام آن منجر به کسب نتایج دلخواه می‌شود. تئوری‌ها زمانی قدرتمندتر خواهند بود، که منطق «باشدها» را لحاظ کرده باشند. به زبان ساده‌تر یعنی: نویسنده قصد دارد تا به خواسته‌هایش جامه‌ عمل بپوشاند، نه اینکه منتظر فراهم شدن شرایط زمانی و مکانی خاصی برای تحقق تئوری ها و تفکراتش بماند

نویسنده در مقدمه توضیح می‌دهد آموزش تاکتیک‌های عملیات روانی را مدنظر داشته، یعنی تبدیل فرد فعال و خوش‌فکر به یک طراح و مجری سناریوهای عملیات روانی در فضای مجازی.

در عصری که معروف به عصر اطلاعات و جنگ اطلاعاتی است، برای دشمن مهم نیست که ما نیز با تاکتیک‌های عملیات روانی آشنایی داشته باشیم یا خیر؛ منتهی زمانی که بتوانیم از این تاکتیک‌ها در جهت رسیدن به اهداف خود استفاده کنیم، زنگ خطر برای دشمن به صدا در می‌آید. اینکه ما بتوانیم راهبردی صحیح تبیین کنیم، ارتباط برقرار کنیم، جریان شناسی کنیم و در نهایت نیز جریان سازی کنیم، برای دشمن غیرقابل قبول است.

به همین دلیل در نگارش این کتاب سعی شده تا از شعار منطقی و مستند «من می‌توانم» به نحو احسنت استفاده شود و آن را به مخاطب انتقال دهد. از همین رو، سعی کرده با نوشتن این کتاب، تئوری‌ها و تفکرات خودش را برای سایر علاقه‌مندان به این حوزه، به نگارش دربیاورد.

در فضای مجازی شناسایی دشمن و اقدامات تاکتیکی او بسیار حائز اهمیت است. ما باید بدانیم دشمن آشکار، دشمن پنهان و دشمن فرضی هرکدام به چه شکلی اقدام می‌کنند و هدف یا اهدافشان از انجام اقدامات تاکتیکی چیست.

خواندن کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نسل ما (عملیات روانی در فضای مجازی)

جنگ نرم حالتی سیستماتیک دارد و مطمئناً با برنامه‌های بلندمدت همراه است که در زیر شاخه‌های آن حملات منظم و مرتب بر اساس اهمیت بعد زمانی صورت می‌گیرد(۴). شاید استفاده از کلمه‌ی حمله در این تعریف برای شما جالب باشد، اما مقصود ما از حمله به معنای ارسال یک پیام هدفمند برای واکنش‌سازی و یا واکنش‌پذیری جامعه‌ی هدف می‌باشد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نرم؛ جنگ اراده‌ها است و اراده‌ی ملت‌ها نیز بر باورهای اعتقادی، احساسات و تاریخ آنها استوار است. در جنگ اراده‌ها زمان و نوع تبلیغات حائز اهمیت است. اگر زمان را برای شناسایی و دفاع سیستماتیک آماده نسازیم، مطمئناً در جنگ نرم ابتکار عمل نخواهیم داشت.

شاید عده‌ای از صاحب‌نظران بر این باور باشند که در جنگ نرم، حمله معنایی ندارد اما اجازه بدهید تا با این نظریه مخالفت کنیم چون دفاع خوب، عاملی سازنده است و بر همین اساس مثالی در ورزش فوتبال وجود دارد که می‌گوید: بهترین نوع دفاع، حمله است! ما برای دفاع کردن باید حالتی هجومی داشته باشیم و فراموش نکنیم که این همواره یک اصل است. دفاع از یک ارزش، آن را قدرتمند و شکست‌ناپذیر می‌سازد و بدخواهان نسبت به آن ارزش را رسوا می‌کند. برای ارزش‌ها چه دفاعی بهتر از تبلیغ و ترویج خردمندانه وجود دارد که البته خود آن نیز به نوعی هجوم به حساب می‌آید.

در جنگ نرم، دفاع به معنی یک قدم از دشمن عقب ماندن نیست بلکه این دفاع می‌تواند منجر به تولید علم شود و به واسطه‌ی آن، ادراک جامعه نسبت به امور حساس دوچندان می‌شود. یک اصل مهم این است که هرگاه بصیرت در جامعه افزایش پیدا کند هزینه‌های دفاع کاهش می‌یابد.

در واقع جنگ نرم، حالتی ساکت و حرکتی آرام دارد. یک جریان ضد فرهنگی شاید برای بیست سال آینده برنامه‌ریزی شده باشد و این خصیصه‌ی بلند مدتی، مقابله با آن را سخت می‌کند زیرا این ویژگی یکی از پایه‌های اساسی آن در تربیت نسل می‌باشد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۱٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۲۲,۵۰۰
تومان