دانلود و خرید کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند اثر محسن پایمزد

کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند

گردآورنده:محسن پایمزد
امتیاز:
۴.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند

کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند نوشته محسن پایمرد است. کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند گزیده‌ای شعر گونه از نوشته‌های خواجه عبدالله انصاری است.

درباره کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند

خواجه عبداهلل انصاری در حوالی سال ۳۸۵ هجری شمسی در هرات به دنیا اومد و در حوالی سال ۴۶۷ در هرات از دنیا رفت. عارف و مرشد و سخنگوی فارسی زبان که مثل چهره‌های برجسته (اما برعکس اکثریت موجودات) با آمدن و رفتنش چیزی به سرمایه‌های این جهان اضافه کرد. خواندن اصل آثار خواجه شادی بخش است، از رساله‌های خیلی کوتاه مثل الهی‌نامه و قلندرنامه و رساله‌های کوتاه مثل پرده حجاب تا کتاب مفصّل کشف الاسرار که به واسطه تلاش رشیدالدین میبدی در انتقال گفته‌های خواجه، به ما رسیده است. آثار خواجه در این چند کتاب به شکل پراکنده و بدون ترتیب دقیق مضمونی در اختیار ما است و شاید علت کم توجهی جهانی به خواجه عبدالله هم این تشتت و پراکندگی باشد؛ الماس‌هایی که چون کنار هم هستند دیده نمی‌شوند. کار این کتاب بدون اینکه ادعای بزرگی داشته باشد تلاش برای بیشتر دیده شدن زیبایی‌های متون خواجه ست. در کتاب حاضر، به منتخباتی از متون خواجه، عناوین فرضی مضمونی داده شده و با تک عبارتی کردن صفحه‌ها سعی گردیده فرصت بهتری برای درک زیبایی متن پدید آید.

شعر در سده‌های اخیر مدام به کوتاه و کوتاه تر شدن رو نشان داده ست. شاید بشود گفت شعر یعنی بیان کوتاه شرحی دراز یا حتی شعر یعنی کوتاه از این نظر خواجه نمونه خوبی است. 

خواندن کتاب خواجه عبدالله انصاری تقدیم می کند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۹,۵۰۰
تومان