دانلود و خرید کتاب دکوپاژ به زبان ساده استفن مایکل ترجمه زهرا خردادیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب دکوپاژ به زبان ساده اثر استفن مایکل

کتاب دکوپاژ به زبان ساده

معرفی کتاب دکوپاژ به زبان ساده

کتاب دکوپاژ به زبان ساده نوشته استفن مایکل را زهرا خردادیان ترجمه و انتشارات شکیب منتشر کرده است.

 درباره کتاب دکوپاژ به زبان ساده

دکوپاژ، روشی در هنرهای دستی برای چسباندن تزئینات کاغذی به سطوح سخت به‌وسیلهٔ چسب است. اگر به یک طرح تکمیل شده نگاه کنید، تصور می‌کنید که این هنر دستی روش پیچیده‌ای دارد، اما اینطور نیست. دکوپاژ در قرن هفدهم در فرانسه آغاز شد و جایگزین اسباب رنگی برای افراد تنگدست است. کاملاً ساده است. اگر قادر به برش و چسباندن باشید، تقریباً اکثر تکنیک‌ها را می‌دانید.

برای شروع کار، تصاویر را ببرید و آنها را به یکدیگر بچسبانید تا به یکشی تبدیل شوند. کار بعدی این است که سطح و تصویر را با لایه‌های چسب و مواد دکوپاژ بپوشانید تا از آنها محافظت شود. به احتمال زیاد تمام چیزهای موردنیاز را دارید تا نتیجهٔ کارتان را هم‌اکنون در خانهٔ خود قرار دهید. لوازم خود را بیاورید و کار دستی را شروع کنید.

به بیان دیگر، دکوپاژ شامل برش زدن تصاویر، چسباندن آنها به یک شی و سپس پوشاندن آنها با لایه‌های روغن جلا است. طرح تکمیل شده بسیار دوست‌داشتنی ظاهر خواهد شد که گویی بسیار حرفه‌ای رنگ‌آمیزی شده است.

در این کتاب با تعریف و دکوپاژ، مواد مورد نیاز آن، تزئیناتی که با دکواژ قابل انجام هستند و ابزارهای این هنر آشنا خواهید شد و نکات مهم در انجام آن را خواهید آموخت.

خواندن کتاب دکوپاژ به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب راهنمایی گام به گام برای تبدیل اشیای معمولی به طرح‌های زیبا و دلربا با چند راهکار ساده است و خواندن آن را به علاقه‌مندان هنر دکوپاژ پیشنهاد می‌کنیم.

 بخشی از کتاب دکوپاژ به زبان ساده

قیچی - برش زدن، بخشی مهم در دکوپاژ محسوب می‌شود، بنابراین یک قیچی کوچک کاملاً تیز از اهمیت زیادی برخوردار است تا بتوانید لبه‌ها را به طور تمیز برش دهید.

تیغ موکتبری - برای برش دادن قسمت و بخش‌های دشوار. از تیغ کاملاً تیز به همراه تیغ موکتبری خود استفاده کنید زیرا تیغ‌های کند موجب پاره شدن کاغذ می‌شوند.

اسفنج / پارچهٔ نرم - برای پاک کردن چسب اضافی

کاغذ سنباده - در صورت نیاز می‌توانید آن را جهت سنباده زدن لایه‌های روغن جلا به کار ببرید.

گوش پاک‌کن برای از بین بردن مقادیر کم از چسب اضافی

کلیهٔ لوازم و ابزارهایی که در بالا ذکر شدند باید در میان تجهیزات هنری و کار دستی شما موجود باشند. علاوه بر این اکثر این ابزارها را می‌توانید به صورت آنلاین سفارش دهید.

تکنیک‌های پایهٔ دکوپاژ

۱. سطح را تمیز کنید.

هنگامی که شی موردنظر برای تزیین کردن را انتخاب کردید، اطمینان حاصل کنید که سطح آن تمیز و عاری از هر گونه گرد و غبار است، زیرا که روغن جلا هر شکل یا هر نوع نقص را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

۲. تصاویر را برش دهید.

عکس خود را انتخاب کنید و سپس آن را برش دهید. آسان‌تر خواهد بود اگر تصاویر ابتدا به‌وسیلهٔ قیچی و سپس با تیغ موکتبری به صورت دقیق‌تر بریده شوند. اگر دور تصویری که برش داده‌اید، حاشیهٔ سفید رنگی ایجاد شد، لبهٔ آن را با مداد شمعی یا خودکاری رنگ کنید که یا با تصویر یا با رنگی که در عکس بسیار به کار رفته است، همخوانی داشته باشد.

۳. تصاویر را مرتب کنید.

پیش از چسباندن تصاویر در محل‌های مخصوص، مطمئن شوید که از جای قرار گرفتن آنها راضی هستید. برای قرار دادن تصاویر کوچک از موچین استفاده کنید.

۴. عکس‌های فوری را روی سطح صاف بچسبانید.

چین‌وچروک‌ها را برطرف کرده و چسب‌های اضافی را با اسفنج نم‌دار پاک کنید.

۵. تصاویر را روغن جلا بزنید.

پیش از روغن جلا زدن، مطمئن شوید که چسب زودتر خشک شده باشد و اجازه دهید تا روغن جلا در میان هر لایه به طور کامل خشک شود. احتمالاً چیزی از ۴ تا ۱۵ لایه مناسب است که این امر به ضخامت کاغذ دکوپاژ و روش انجام جلاکاری ساده و بادوام بستگی دارد. به منظور اینکه جلاکاری نهایی به خوبی انجام شده باشد، شاید نیاز پیدا کنید که پس از چند لایه روغن جلا، به آرامی سنباده بزنید و همهٔ گرد و غبار را پاک کنید. این روند را تکرار کنید تا به نتیجهٔ دلخواه برسید.

نظرات کاربران

somaye
۱۴۰۰/۰۴/۲۷

خیلی کوتاه و بدون عکس،حیف پدل،با سرچ در نت بهترشو پیدا میکنید،😒

کاربر 7284806
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

این کتاب چرا هیچ تصویری نداره؟؟مگه اموزش هنری بدون تصویر میشه ؟🤨

کاربر ۱۹۹۶
۱۴۰۰/۰۸/۲۷

بیشتر شبیه یک کتابچه است و اطلاعات به صورت مختصر است. اکثر این اطلاعات در اینترنت با یک جستجوی ساده قابل دسترسی هست ولی در کل خوب است.

Rzarastgar
۱۴۰۰/۰۴/۰۶

در حوزه دکوپاژ کتاب های کمی نوشته شده است و این یک شروع خوب است

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

حجم

۱۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴ صفحه

قیمت:
۱۰,۹۰۰
تومان