نظرات کتاب چرا می خوابیم؟
کتاب چرا می خوابیم؟ اثر متیو واکر

کتاب چرا می خوابیم؟

نویسنده:متیو واکر
انتشارات:نشر دانژه
امتیاز:
۴.۱از ۵۰ رأیخواندن نظرات

نظرات کاربران

Hony
اگر موجودی هستید که می‌خوابید - که مطمئنم همینطور است - حتماً این کتاب را بخوانید. خیلی جامع و جالب است. به‌تازگی خواندن نسخهٔ کاغذی این کتاب را با دو ترجمهٔ متفاوت تمام کرده‌ام. ترجمهٔ این کتاب حداقل یک سر و گردن از ترجمه‌های موجود بالاتر است. دعوت می‌کنم بخوانیدش. اگر علاقه‌مند به علم و به‌ویژه انسان و تکامل هستید، خوشتان می‌اید.
Zahra MehranPoor
با دو ترجمه متفاوت؟! تا حالا به این فکر نبودم که یه کتاب رو با دو ترجمه بخونم🧐
Mohammad Hosein Ebrahimi
اه چه بد من نمی خوابم🤣
Amirhossein
اگر موجودی هستید ک میخوابید🤣🤣🤣🤣😂😂😂
احسان
کتاب جنبه علمی داره و به خیلی از سوالاتی که ممکنه قبلا بهش فکر کرده باشین جواب داده. مثلا چرا با وجود اینکه بعضی وقتا شدیدا خوابمون میاد ولی خوابمون نمیبره یا اینکه چرا گاهی اوقات خوردن قهوه اثر عکس میذاره، انواع خواب و ... .تاکید نویسنده تو خیلی از بخش های کتاب روی میزان خواب هست که در یک شبانه روز نباید کمتر از ۸ ساعت بشه. در انتهای کتاب هم در ارتباط با تنظیم خواب راهکارهایی داده.
Ehsan Shokouhmand
🌹🙏
Amirhossein
مرسی
samira
ترجمه ی این کتاب از نسخه های موجود دیگر خیلی بهتر و روان‌تر است.
seyfi
عاااالی بود،بعد خوندن این کتاب، دیدم نسبت به خواب وارونه شد... ترجمه ی خوبی هم داشت.
رها
کتاب به چرایی لزوم خواب می‌پردازد و نشان میدهد کارکرد اصلی خواب صرفه‌جویی در انرژی نیست. تاریخچهٔ تکاملی خواب و خواب در سایر جانوران مورد بررسی قرار گرفته و تشابهات و تفاوت‌های بین خواب انسان و سایر جانوران به تصویر کشیده شده است. لزوم و فواید رؤیابینی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و نظریهٔ فروید راجع به رؤیا نقد و بررسی شده است... اگر به دنبال یک اثر علمی با متنی مناسب‌اید و چنانچه مثل من عاشق روانشناسی تکاملی هستید، پیشنهاد میکنم کتاب را با طمأنینه بخوانید.
ketaabyaar
کتابی علمی که مخاطب عمومی را هدف گرفته است.‌ اگر کتابهای علمی روانشناسی_فیزیولوژیک را دوست دارید، خواندنش مفید خواهد بود.
محسن
متیو واکر عصب‌شناسی است که بیست سال از روی موضوع خواب تحقیق و پژوهش کرده. ابتدا می‌خواست روی موضوع زوال عقلی کار کند و رابطه‌اش را با خواب بسنجد. اما در شروع تحقیق متوجه شد که از لحاظ علمی تحقیق‌های زیادی در مورد خواب وجود ندارد. واکر در این کتاب نشان می‌دهد که چه فرآیندی در بدن اتفاق می‌افتد که باعث خواب می‌شود. بخش‌های مختلف خواب را توضیح می‌دهد و همین‌طور کارکرد و اهمیت رویا در خواب. از اهمیت خواب می‌گوید و توضیح می‌ده که کاهش زمان خواب و کیفیت چه تاثیرهای بر سلامتیِ ما می‌گذارد. همچنین از تاثیر بدِ کافئین، الکل، نورهای LED و قرص‌های خواب می‌گوید. در فصل‌‌های آخر کتاب راهکارهای و پیشنهادهایی برای اینکه خواب بهتری داشته باشیم می‌دهد. به نظرم کتاب خوب و مفیدی بود و بعد از خواندنش تلاش کردم بعضی از پیشنهادهایش را عملی کنم و به خوابم اهمیت بیشتری بدهم.
عالی بود ...
از همه نظر عالی بود ،به خصوص ترجه
lindi
راستش اوایل کتاب یکمی برام خسته کننده بود ولی هرچقدر جلو رفت به نظرم بهتر شد (شاید هم من به فضای کتاب عادت کردم) ولی خیلی خوشحالم که این کتاب رو خوندم من به پیشنهاد علی بندری کتابو خوندم
Maryam
ممنون از مترجم به دلیل ترجمه عالی و بی نقصشون

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

حجم

۱٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۵۶۸ صفحه

قیمت:
۱۰۶,۵۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد