نظرات درباره کتاب جادوی بزرگ، زندگی خلاقانه با غلبه بر ترس و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جادوی بزرگ، زندگی خلاقانه با غلبه بر ترس اثر الیزابت گیلبرت

نظرات کاربران درباره کتاب جادوی بزرگ، زندگی خلاقانه با غلبه بر ترس

۴٫۰
(۲۴)
mhdaghigh
ساده گی این کتاب در جهت بیان راه حلی برای مشکلات پیچیده، خودش یک هنر است،بسیار عالی و کاربردی .خواندن آن را توصیه می کنم.
alineyney
ستاره خانوم ایشان توضیحی نداده اند که
Fenix
عالی، یه جاهایی زیادی توضیح داده ولی پر از نکات عالی و زیبا و تفکر برانگیز هست
Pariya
نتونستم با این کتاب ارتباط برقرار کنم ! و نتونستم بیشتر از ۱۰۰صفحشو ادامه بدم.
Sima Teimourianmotlagh
کتاب جادوی بزرگ الیزابت گیلبرت در فروردین ۱۴۰۱ به پایان رسید. راستش فصل های کتاب با وجودی که سعی داره اهمیت زندگی خلاقانه رو بیان کنن، اما عملا راهکاری خاصی ارائه نمیده و تاحدی تکرار موضوعاتی هست که بارها شنیدیم. اما بعضی بخش های کتاب برام به شدت دلچسب بود: زندگی خلاقانه یعنی پذیرش عدم قطعیت در زندگی. دانستن اینکه در قلمرو خلاقیت، داشتن سختکوشی لزوما چیزی را تضمین نمی‌کند. تنها کاری که از دست ما برمی ایند تلاش توامان در راه هدف مورد نظرمان هست. نتیجه هر چه که باشد ما در مسیر باشکوهی حرکت کرده ایم و به قولی آن آدم سابق نیستم بلکه ورژن رشد یافته ای از حالت قبلی مان هستیم. ممکن است دیگران شما را با نتیجه نهایی قضاوت کنند اما تنها شما میدانید چه راه پر فراز و نشیبی را تا آن لحظه پشت سر گذاشته اید. اینکه نقشه خوبی که الان اجرا شود بهتر از نقشه بی عیب و نقصی است که هرگز اجرا نشود. پس منتظر تمام و کمال شدن شرایط نباشیم و شروع کنیم. سعی کنیم به اندازه کافی خوب و نه بی عیب و نقص باشیم و عمل کنیم. یادمان باشد زندگی خلاقانه هدف هست نه شغل ما برای کسب درآمد درک مرز بین آن دو باعث حفظ خلاقیت بلند مدت می گردد. به نوعی شغل درآمد زایی ما از حرفه ای که خلاقیت ما در آن شکوفا می شود باید مجزا شود. در بعضی بخش های با نظر نویسنده موافق بودم و در بعضی قسمت های دیگه هم نظری متفاوت از نویسنده داشتم: مثلا به گفته نویسنده لازم نیست نظر جامعه یا مردم را در مورد محتوایی که تولید می کنید در نظر بگیریم فقط کافیست آنچه را که باور داریم انجام دهیم. خب به نظر من اگر اون موضوع یک هدف باشه درسته نیازی به تایید بقیه برای شروع یا ادامه راه مان نیست اما اگر آن یک محتوا باشه مثل کتاب و... با توجه به اصول بازریابی و... مسلما وضعیت جامعه و مردم و دیدگاهشان برای پذیرش آن محتوا می تونه در رسیدن ما به نتیجه مطلوب موثر باشه. در کل کتابی نیست که پیشنهاد کنم و به نظرم کتاب های برنه براون با موضوع های مشابه و‌ محتوای به نسبت قوی تر می تونن گزینه بهتری برای مطالعه باشن.
fatemeh31
به دنبال راهکارکه نبایدباشیم توکتابی که خلاقیت روتواسمش داره.
کاربر ۲۹۲۱۷۷۶
اگر به‌دنبال نویسندگی یا دیگر فعالیت‌های خلاقانه یا هنری مثل بازیگری، عکاسی، فیلمنامه‌نویسی و... هستید، پیشنهاد می‌کنم این کتاب رو بخونید. البته: ۱. البته بیشتر به‌درد نویسنده‌ها می‌خوره. ۲. البته این کتاب قرار نیست مستقیما تمرین عملی داشته باشه و بیشتر دیدگاه شما رو نسبت به شغل عادی و شغل‌های خلاقانه می‌سازه.
آنا جمشیدی
خیلی کتاب خوب و الهام‌بخشیه. دقیقا دست می‌ذاره روی نقاط ضعف و موانع ذهنی شما به‌عنوان یک هنرمند و کمکتون می‌کنه ازپس این موانع بربیاید و بتونید به خلق اثر ادامه بدید. من با خواندن این کتاب تونستم یه مقدار موانع رو بزنم کنار و در رو بیشتر از قبل به روی خلاقیت باز کنم. و اما: یه نکته‌ای در ترجمه این کتاب بود که اصلا درکش نمی‌کنم. اکثر جاهای کتاب، کلمه "می‌خواهید" می‌خواهند ترجمه شده بود! "می‌خواهند کتاب بنویسید؟"، "اگر می‌خواهند پاتیناژ تمرین کنید" ووو... واقعا عجیبه واسه‌م! یعنی این کتاب ویراستاری نشده؟ بازخوانی نشده؟ چطور ممکنه بالای ۲۰ بار می‌خواهیدها می‌خواهند ترجمه شده باشن؟!
کاربر ۲۰۶۷۷۳۵
عالی بود عالییییی

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

حجم

۱۷۶٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۲۰۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد