دانلود کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ اثر اسپنسر جانسون

دانلود و خرید کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

معرفی کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟ نوشته اسپنسر جانسون با صدای مصطفی طالبان مقدم، داستانی نمادین است. این داستان تاثیر بسیاری بر زندگی مردم جهان داشت.

درباره کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

داستان چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟ داستان چند دوست هم دانشگاهی است که بعد از مدت‌ها در یک گردهمایی شرکت کردند تا دیدارها را تازه کنند. هر کدام از زندگی و کارهای خودش می‌گوید. سپس یکی از بچه‌ها به دیگران می‌گوید که به تازگی داستانی شنیده است که به موفقیت او در مسیر شغلی و زندگی‌اش کمک کرده است. همه مشتاق می‌شوند تا داستان را بشنوند داستان او درباره‌ تغییر و تحولی است که در یک «هزارتو» اتفاق می‌افتد و در این مکان عجیب چهار شخصیت جذاب در جستجوی پنیری هستند و شما باید پیگیر ماجرای این چهار شخص باشید.

پنیر استعاره از هر هدفی است که شما می‌خواهید در زندگی به دنبال آن باشید؛ شغل، رابطه، ثروت، خانه‌ی بزرگ، آزادی، تندرستی، به رسمیت شناخته شدن، آرامش معنوی یا حتی یک فعالیت مانند دویدن یا گلف می‌تواند پنیر زندگی شما باشد.

پنیرها در زندگی هر انسانی جایگاه مهمی دارد؛ زیرا منجر به شادمانی هر فرد می‌شود. اگر به آن برسید اغلب وابسته‌اش می‌شوید و در صورتی‌ که از دستش بدهید از نظر روحی آسیب می‌بینید.

چهار شخصیت خیالی در این داستان مجسم شده‌اند که هر کدام نماینده‌ی طرز فکر و شخصیت خاصی هستند. دو موش به نام اِسنیف و اِسکوری و دو آدم کوتوله به نام‌های هِم و هاو برای نشان‌ دادن ابعاد ساده و پیچیده‌ درون شما، صرف‌نظر از سن، جنسیت، نژاد یا ملیت در این کتاب حضور دارند.

اِسنیف نماینده‌ی گروهی است که تغییر را زود بو می‌کشد و اِسکوری کسی است که به سرعت دست به کار می‌شود. از طرف دیگر هِم تغییر را انکار می‌کند اما هاو در مقابل او قرار می‌گیرد و خودش را باشرایط جدید وفق می‌دهد.

هر بعدی را که شما انتخاب کنید و طبق آن وارد عمل شوید، در نهایت باید در مسیر پرپیچ‌وخم هزارتو قدم بردارید و با موفقیت از آن خارج شوید.

زندگی ابداً یک راه مستقیم نیست؛ شما می‌توانید آزادانه در هر مسیر قدم بگذارید، ممکن است در دالان‌هایی پرپیچ‌وخم سردرگم بمانید و حتی از راه درست منحرف شوید اما اگر به خدا اعتماد داشته باشید، در همه حال، خداوند دری را به رویتان خواهد گشود، البته شاید همان دری نباشد که شما تصورش را می‌کنید.

شنیدن کتاب چه کسی پنیر مرا جابه جا کرد؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب اثری مفید و خواندنی برای تمام کسانی است که به پیشرفتشان در زندگی اهمیت می‌دهند.

درباره اسپنسر جانسون

دکتر اسپنسر جانسون (۱۹۳۸ - ۲۰۱۷) فیزیکدان و نویسنده‌ی آمریکایی است. او عمدتا به دلیل نوشتن کتاب‌هایی در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت مانند چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد؟ و مدیر یک دقیقه‌ای معروف و شناخته شده است. کتاب‌های او به چندین زبان در دنیا ترجمه شده است. به اسپنسر جانسون لقب پادشاه تمثیل را داده‌اند، چرا که مهارت او در دریافت مسائل دشوار و پیچیده و ارائه و بیان راهکارهای ساده و آسان است. جانسون در سن ۷۸ سالگی و بعد از یک مبارزه طولانی با سرطان لوزالمعده از دنیا رفت.

بخش هایی از کتاب صوتی چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد؟

هاو به این نتیجه رسید که چیزی که از آن می‌ترسید به بدی تصوراتش از آن نبود. ترسی که در ذهن می‌آید، از شرایطی که به‌طور واقعی در آن زندگی می‌کنید بدتر است. از این‌که شاید هیچ‌گاه نتواند پنیری پیدا کند بیش‌تر از جستجوی آن می‌ترسید. اما از آغاز سفرش به قدری که او را برای ادامه راه تامین کند در دالان‌ها پنیر یافته و خورده بود. حالا در انتظار یافتن پنیر بیش‌تر بود.

با نگاه‌کردن به جلو به هیجان آمد. پیش‌تر، ترس و اضطراب بر افکارش سایه می‌انداخت و عادت داشت به کمبود پنیر یا نبود پنیر بیندیشد. به جای موفقیت و روبه‌راه شدن اوضاع به خرابکاری‌های احتمالی فکر می‌کرد. اما از زمانی‌که ایستگاه پنیر C را ترک کرده بود، دیگر آن هاو سابق نبود. همیشه عقیده‌اش بر این بود که پنیر نباید از جایش تکان بخورد و تغییر نباید اتفاق بیفتد.

حالا دریافته بود که رخ دادن پیوسته‌ی تغییر، طبیعی است، چه در انتظارش باشیم، چه نباشیم. تغییر در صورتی غافلگیرکننده می‌شود که پیش‌بینی نداشته باشیم و منتظرش نبوده باشیم.

معرفی نویسنده
عکس اسپنسر جانسون
اسپنسر جانسون

اسپنسر جانسون نویسنده‌ی آمریکایی است که احتمالا کتابش از خودش شهرت بیشتری دارد! جانسون در سال ۱۹۹۸ کتابی به نام چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد را در آمریکا منتشر کرد که در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ میلیون نسخه از این کتاب در جهان فروش رفت و به ۲۵ زبان دنیا ترجمه شد، این اتفاق برای کتابی که کمتر از ۱۰۰ صفحه دارد، در هر زمانه‌ای تحسین‌برانگیز است! قله‌ها و دره‌ها یکی از آثار این نویسنده است.

نظرات کاربران

M.L
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

چه ماجرای جالبی!!! چیزایی که باید هر آدمی بدونه رو تو جریان داستان متوجه میشیم.

Mobina Valizadeh
۱۴۰۲/۰۶/۰۳

بنظرم داستان بسیار جالبی بود و گویندگی قشنگیم داشت یه جاهایی گوینده متن رو اشتباه میخوند و اون رو اصلاح میکرد که حقیقتا حس خاصی برای من ایجاد کرد انگار که ایشون داشتن شخصا و در حال حاضر داستان رو

- بیشتر
سکوت
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

کتاب در مورد اینکه چگونه تغییر کنیم و این تغییر باعث چه میشود کتاب خوبیه ارزش گوش دادن دارد هم متن کتاب و هم صدا گوینده عالیه و خیلی روان و خوبه صداشون حتی ی قسمت از کتاب گوینده اشتباه

- بیشتر
Zohre Babayi
۱۴۰۱/۱۲/۰۴

خوب بود برای تغییر کردن کمکتون میکنه صدای گوینده هم عالی بود و بیان رسایی داشت

کاربر ۳۱۹۷۴۲۰
۱۴۰۱/۱۰/۰۹

چقد صدای گوینده خوووووبه

مجتبی طاهری
۱۴۰۳/۰۱/۰۳

این کتاب رو به تمام کسانی که قصد ایجاد تغییر و تصمیم مهم در زندگی دارن توصیه می کنم. تغییر اساسا ترسناک و ناخوشایند است پس بهتره قبل از تصمیم به تغییر ذهن رو آماده و آگاه کنیم. این کتاب

- بیشتر
کاربر 4326843
۱۴۰۲/۰۷/۰۶

چه خوبه که ادم خودش بتونه به پیشواز تغییرات بره بدون اینکه ترس وادار به حرکتش کنه .

کاربر ۵۴۸۱۲۶۳
۱۴۰۲/۰۶/۲۱

بخشی از کتاب " چه کسی پنیر من را جابجا کرده است " در موقعیتی که شرایط عوض شده و تحمل وضعیت کنونی برایت سخت می شود : " اگر تغییر نکنی از بین خواهی رفت "

Mozhgan
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

هرچیزی که لازمه بدونید از رسیدن به هدف و پیشرفت در قالب یک داستان جذاب بهتون توصیه میکنه و واقعا کاربردیه. کتاب بله یا خیر و قله ها و دره های صوتی این نویسنده هم واقعا توصیه میکنم بخونید.

مسعود
۱۴۰۲/۰۲/۲۲

عالی بود توصیه میکنم چند بار بشنوید

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۸۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۸۶٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان