دانلود رایگان کتاب صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری با صدای آرمان سلطان‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری اثر دیوید گریبر

دانلود و خرید کتاب صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری

معرفی کتاب صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری

مقاله صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری اثری نوشته دیوید گرییر با ترجمه محمد ملاعباسی و صدای آرمان سلطان زاده است. مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ی کرانه‌ باختری یکی از مقالات سیاسی رادیو ری‌را است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری

کره‌ای‌ها بعد از جنگ جهانی دوم، تکنیک بسیار کارآمدی را برای شکنجه اختراع کردند که طی آن قربانی را مجبور می‌کردند تا کاری را که برایش اندکی ناخوشایند است، برای مدتی بسیار بسیار طولانی انجام دهد. مثلاً لبۀ صندلی بنشیند یا با زاویه‌ای ناراحت به دیوار تکیه دهد. با طولانی‌شدن زمان، قربانی حاضر می‌شد به هر چیزی اعتراف کند تا از این عذاب خلاص شود. دیوید گریبر، انسان‌شناس آمریکایی، می‌گوید این شبیه تکنیکی است که اسرائیل روی کل یک ملت به کار بسته است.

مقاله صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به مباحث و مطالعات سیاسی را به شنیدن مقاله صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری دعوت می‌کنیم 

بخشی از مقاله صوتی مرگی به نام زندگی: تأملاتی درباره‌ کرانه‌ باختری

ظاهراً هر خیابانی در نابلس یک آرایشگاه مردانه دارد. واقعاً هزاران آرایشگاه آنجاست. بیشتر آن‌ها حداقل تا ساعت ۲ نیمه‌شب بازند؛ اگر مسجدها را در نظر نگیریم، غالباً تنها جاهایی هستند که چراغشان در ساعت ۲ نیمه‌شب روشن است و درشان باز است؛ و از قرار معلوم، هر وقت که از کنار یکی از آن‌ها رد شوید، احتمالاً چهار یا پنج مرد جوان را می‌بینید که با سر و وضع آراسته جمع شده‌اند و دارند کوتاه‌شدن موهای مرد دیگری را تماشا می‌کنند. نکتۀ عجیب آن است که انگار هیچ آرایشگاه زنانه‌ای وجود ندارد. هرازگاهی ممکن است پوسترهای تأثیرگذاری را ببینید که وسایل آرایشی یا محصولات مربوط به موی زنان را نشان می‌دهند؛ بیشتر زنان بلوندند (در واقع، تعداد شگفت‌انگیزی از فلسطینی‌های نابلس بلوند هستند، حتی بچه‌هایشان)، اما خبری از آرایشگاه‌های زنانه نیست. از یکی از دوستانم دلیلش را پرسیدم. توضیح داد که جامعۀ فلسطین را از نظر تاریخی، بعد از بیروت، لیبرال‌ترین جامعۀ عرب می‌دانستند، و زنان جوان هیچگاه عادت نداشتند که موهایشان را بپوشانند، اما با قدرت‌گرفتنِ سیاسیِ حماس در دهۀ ۹۰، اوضاع تغییر کرد. اما در ماجرای آرایشگاه‌های زنانه، مسئلۀ خیلی عاجل‌‌تری مطرح بود. در سال‌های دهۀ ۸۰، مأموران امنیتی اسرائیل، از حضورشان در منطقه سؤاستفاده کردند تا مخفیانه در چای شیرین زن‌ها داروی بیهوشی بریزند و از آن‌ها عکس‌های برهنه بگیرند تا شوهرانشان را مجبور کنند که به همکار یا خبرچین سرویس اطلاعاتی اسرائیل تبدیل شوند. به‌همین‌دلیل، حالا هم آرایشگاه‌های زنانه وجود دارد، اما در خیابان اثری از آن‌ها نیست و زن‌ها هم دیگر از دست غریبه‌ها چای شیرین نمی‌گیرند.

اولین واکنش من به این داستان این بود: واقعاً چنین اتفاقی افتاده؟ آخر خیلی شبیه خیال‌پردازی‌های پارانوئیدی است. اما فلسطینی‌های نابلس در محیطی زندگی می‌کنند که اتفاقات دیوانه‌‌وار واقعاً رخ می‌دهد. واقعاً آدم‌هایی دور و برشان هستند که علیه‌شان توطئه می‌کنند: جاسوس‌ها، خبرچین‌ها، انواع و اقسام نیروهای امنیتی که بسیاری از آن‌ها در روان‌شناسی و نظریه اجتماعی مدارک عالی دارند. این‌ها وجود دارند و فعالانه تلاش می‌کنند تا از هر راهی که ممکن باشد اعتماد اجتماعی را نابود کنند و بافت جامعه را از هم بگسلند. داستان‌های بی‌شماری دهان به دهان می‌چرخد، فقط بعضی از آن‌ها واقعیت دارند. اما چطور می‌شود فهمید کدامشان؟

نظرات کاربران

مهدی
۱۴۰۰/۰۴/۲۲

عالی بود! تا حالا ازین زاویه نگاه نکرده بودم!

sharifahmadi
۱۴۰۲/۰۶/۰۸

کتاب خیلی خوب با بیان عالی یه زاویه دید جدید از وضعیت منطقه میده حتی کشورهای دیگه

14diamonds
۱۴۰۲/۰۹/۱۳

به صورت خیلی خلاصه از جزئیات فلسطین اشغالی و قوانین اجتماعیش و نحوه زندگی مردم توضیح داده شده که خیلی غم‌انگیز بود. در حد نیم ساعت اطلاعات مقبولی داشت. اما اگر دنبال ریشه و اساس این مسئله و اطلاعات کاملی هستید

- بیشتر

زمان

۳۷ دقیقه

حجم

۵۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۷ دقیقه

حجم

۵۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان