دانلود رایگان کتاب صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟ با صدای سلاله برزه
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟ اثر ریچل نوور

دانلود و خرید کتاب صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟

نویسنده:ریچل نوور
گوینده:سلاله برزه
انتشارات:رادیو ری‌را
امتیاز:
۳.۱از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟

مقاله صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟ نوشته ریچل نوور با ترجمه پدرام شهبازی است که با صدای سلاله برزه منتشر شده است. این مقاله درباره درمان افسردگی صحبت می‌کند و نگاهی به برنامه سلامت روانی مبتکرانه زیمبابوه انداخته است که نتایج حیرت‌انگیزی داشته است.

چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟ یکی از مقالات اجتماعی رادیو ری‌را پادکست اختصاصی نشر آوانامه است.

رادیو ری‌را در دو زمینه جداگانه تولید مقالات صوتی و پادکست‌های ویژه فعالیت می‌کند. مقالات صوتی رادیو ری‌را، نسخه صوتی یادداشت‌ها و مقالاتی هستند که در نشریات معتبر ایران و جهان منتشر شده‌اند و پادکست‌های ویژه رادیو ری‌را، محتوای صوتی با موضوعاتی مشخص مشابه برنامه‌های رادیویی هستند.

درباره مقاله صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟

بیش از سیصد میلیون نفر در سراسر جهان، به درجات مختلف، با افسردگی دست به گریبانند. بسیاری از آن‌ها در کشورهایی بحران‌زده و فقیر زندگی می‌کنند که خشونت و گرسنگی در آن‌ها تجربه‌ای روزمره است. مناطقی که در آن‌ها معضلات روانی همه‌گیر است، اما امکاناتی برای مشاوره و درمان وجود ندارد. یک روان‌شناس در زیمباوه، بعد از خودکشی یکی از بیمارانش، ناگهان راهکاری مبتکرانه به ذهنش رسید: آیا می‌شود از مادربزرگ‌های محلی برای درمان جوانان افسرده کمک گرفت؟ نتیجه شگفت‌انگیز بود.

مقاله صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

تمام علاقه‌مندان به مطالعات اجتماعی مخاطبان مقاله صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟ هستند.

بخشی از مقاله صوتی چطور مادربزرگ‌ها توانستند جلوی افسردگی را در زیمبابوه بگیرند؟

 یک روز اواخرِ عصر، دیکسون چیباندا، روان‎پزشکی در شهر هرارۀ زیمبابوه، از دکتری در مرکز اورژانس تماسی دریافت کرد. زنی بیست‌وشش‌ساله به نام اِریکا که چیباندا ماه‌ها پیش درمانش کرده‌ بود، دست به خودکشی زده ‌بود. دکتر می‌گفت که به کمک چیباندا نیاز دارد تا مطمئن شود که اِریکا دوباره این کار را نخواهد‌کرد.

تا بیمارستانی که اِریکا در آن بستری بود، حدوداً ۱۶۰ کیلومتر راه بود، به‌همین‌دلیل، چیباندا و مادر اِریکا تلفنی برنامه‌ای ریختند: به‌محض ترخیص، اریکا و مادرش به دیدنِ چیباندا بیایند تا با هم برنامۀ درمانی‌اش را دوباره ارزیابی‌کنند.

دو هفته گذشت و خبری از اریکا نشد. آخرسر مادرش به چیباندا زنگ زد و گفت که اریکا سه روز پیش دوباره خودکشی کرده ‌است.

چیباندا گفت: «چرا به هراره نیامدید؟ قرار گذاشته ‌بودیم که تا مرخص شد بیایید!»

مادرش جواب داد: «کرایۀ پانزده دلاریِ اتوبوس را نداشتیم».

چیباندا زبانش بند آمده ‌بود. ماه‌های بعد هم فکرِ این ماجرا دست از سرش برنمی‌داشت. این را هم می‌دانست که عدمِ دسترسیِ اریکا به درمان به‌خاطرِ هزینه و مسافت استثنا نیست، بلکه در بسیاری از کشورها امری است عادی.

طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت، در جهان بیش از ۳۰۰ میلیون نفر به افسردگی دچار‌ند. افسردگی علت اصلی از کار افتادگی در جهان است و سالانه باعث ۸۰۰ هزار خودکشی می‌شود که بیشترشان در کشورهای درحال‌توسعه رخ می‌دهد. هیچ‌کس نمی‌داند تعداد زیمبابوه‌ای‌های دچار کوفونگی‌سیسا (لغتی بومی معادل افسردگی که در زبان شونا لفظاً یعنی بیش‌ از حد فکر کردن) چند نفر است، اما چیباندا مطمئن است که تعدادشان زیاد است. او با اشاره به جنگ داخلی رودزیا و کشتار ماتابیله‌لَند و فجایع دیگر می‌گوید: «می‌توانیم بگوییم که در زیمبابوه، چهار نسل دچارِ آسیب روانی هستند».

نظرات کاربران

saharezzi
۱۴۰۲/۰۶/۰۴

کتاب به صورت یک گزارش هست و راه کار هایی برای جلوگیری از افسردگی و درمان در آن نیست.

زمان

۱۷ دقیقه

حجم

۲۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۷ دقیقه

حجم

۲۴٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
رایگان