دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات با صدای الهام ایران‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قلعه حیوانات اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۳۰۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات داستانی نوشته جورج اورول با ترجمه حمیدرضا بلوچ و صدای الهام ایران‌نیا است. این دستان درباره جانوران اهلی مزرعه آقای جونز است که دست به شورش می‌زنند و با یک اقدام انقلابی، صاحب مزرعه را از آنجا بیرون می‌کنند...

این داستان در طول جنگ جهانی دوم نوشته شد و هدف اورول، این بود که به‌طور غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق، اشاره کند. قلعه حیوانات به دلیل روابط خوب میان انگلیس و شوروی در آن زمان، مجوز انتشار نیافت؛ تا درنهایت در سال ۱۹۴۵ در انگلستان منتشر شد و در اواخر دهه ۱۹۵۰ به شهرت رسید. 

درباره کتاب صوتی قلعه حیوانات

قلعه حیوانات، ماجرای حیوانات اهلی مزرعه آقای جونز است. آن‌ها به رهبری خوک‌ها، باهم متحد می‌شوند و دست به اقدامی شجاعانه و شورشی میزنند. حیوانات موفق می‌شوند با انقلابی به یاد ماندنی، آقای جونز، صاحب مزرعه را از آن جا بیرون کنند و خودشان اداره کارها را به دست بگیرند. خوکی به نام ناپلئون رهبری را برعهده می‌گیرد اما چیزی نمی‌گذرد که او هم مانند آثای جونز، شروع به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌کند و بدون توجه به برابری و رفاهی که برای آن قیام کرده بودند، تمام مخالفت‌ها را سرکوب می‌کند.

کتاب صوتی قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی قلعه حیوانات را به تمام دوست‌داران ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم. نویسنده در این کتاب، به نقد یکی از مهم‌ترین شیوه‌های حکومتی می‌پردازد و زمینه آشنایی مخاطبان را با حکومت کمونیستی آشنا می‌کند. 

درباره جورج اورول

اریک آرتور بلر با نامِ مستعار جُرج اوروِل، داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقدِ ادبی و شاعر مشهور قرن بیستم در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳، در شهر موتیهاری، بهار (استان هند) در راج بریتانیا به دنیا آمد. و در یک سالگی به همراه مادر و خوارهش به انگلستان مهاجرت کرد.

زندگی در محیطی طبقاتی در هند و انگلیس باعثِ نگاهِ ویژه او به فقر شد؛ موضوعی که مهم‌ترین عنصرِ رمان‌ها و نوشتارهای جورج اورول را تشکیل می‌دهد. در جوانی برای کسب تجربه مدتی را در بین فقرا، بی‌خانمانان و کارگرانِ فصلی لندن و پاریس گذراند و بعضی مواقع در ظرفشوییِ یک هتل کار می‌کرد. در این زمان شروع به نوشتن تجربیات خود کرد که به نخستین کتابش آس و پاس‌ها در پاریس و لندن منجر شد. پس از انتشار این کتاب، به رمان‌نویسی پرداخت و دو رمان نخستش نیز بر اساس همین تجربیاتش در برمه (روزهای برمه) و انگلیس (دختر کشیش) شکل گرفت. هوای تازه واپسین رمان او پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است. در سال‌های نخستین جنگ به روزنامه‌نگاری و نقد کتاب پرداخت، ولی در سال ۱۹۴۳ پس از مرگ مادرش کار بر روی رمانی که تا امروز به آن مشهور است یعنی مزرعه حیوانات (قلعه حیوانات) را آغاز کرد. باید خاطرنشان ساخت اورول را بیشتر برای دو کتاب سرشناس و پرفروشش مزرعه حیوانات و رمان ۱۹۸۴ می‌شناسند چراکه این دو کتاب بر روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

اورول در بیستم ژانویه ۱۹۵۰ و هفت ماه پس از چاپ کتاب ۱۹۸۴، درگذشت. به درخواست خودش، پیکرش را سوزاندند و خاکسترش را در گورستانی گمنام و پرت در دهکده‌ای به نام ساتن کورتینی در نزدیکی آکسفورد به خاک سپردند.

بخشی از کتاب قلعه حیوانات

اسکوئیلر گفت: «دوستان، من مطمئنم که تمام شما این فداکاری و ایثار رفیق ناپلئون را که بار این مسئولیت اضافی را به دوش گرفته است، مورد قدردانی قرار می‌دهید. دوستان، تصور نکنید رهبری کار لذت بخشی است! برعکس، مسئولیتی سنگین و دشوار است. هیچ کس به اندازه رفیق ناپلئون معتقد به تساوی و برابری حیوانات نیست. او خیلی خوشحال می شود که شما خودتان برای خود تصمیم بگیرید؛ ولی بعضی وقت ها ممکن است تصمیمات ناجوری بگیرید. آن وقت ما چه کار کنیم؟ به طور مثال فرض کنیم روزی تصمیم بگیرید که از آن طرح درخشان آسیاب بادی اسنوبال پیروی کنید، اسنوبال، کسی که همه ما می‌دانیم خیانتکاری بیش نیست؟» 

یکی از حیوانات گفت: «او در جنگ گاودانی با شجاعت جنگید.» 

اسکوئیلر گفت: «شجاعت کافی نیست. وظیفه شناسی و اطاعت مهم تر است. تازه، من مطمئنم زمانی فرا می رسد که همه ی ما می‌فهمیم که در مورد نقش اسنوبال در این جنگ خیلی اغراق شده است. رفقا، شعار امروز ما، انظباط و نظم آهنین است. اگر یک قدم اشتباه برداریم، دشمن بر ما غلبه خواهد کرد. شما که نمی‌خواهید دوباره جونز برگردد؟»

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

F.G
۱۴۰۰/۰۹/۲۷

این داستان حکایت زندگی بشر است که از گذشته تا همین الان بار ها و بار ها تکرار شده و خواهد شد .چقدر غم انگیز و تاسف بار...

کاربر ۲۴۵۵۰۴۵
۱۴۰۱/۰۵/۳۰

قصه ای آشنا اما غریب

Hamed M
۱۴۰۱/۰۳/۰۱

به نظرم هر کسی باید حداقل هر چند سال یک بار این کتابو بخونه

ebi.t
۱۴۰۱/۰۸/۱۵

چقدر حال این قصه آشناست، حکایت خودمان است دوست داشتم

ll
۱۴۰۱/۰۲/۲۸

به حق ترین کتاب تمام دوران پنج ستاره براش کمه!

یلدا روشن
۱۴۰۱/۰۷/۰۱

۲۰)من کلا از این سبک کتابا که از زبان حیوانات یا گیاهانه خوشم نمیاد ولی حس کردم هیچوقت به خوبی الان نمیتونم درکش کنم واسه همین شروع کردم به خوندن و دیدم واقعا ارزشش رو داره😄🦥"Mohammad" مرسی که انگیزه ی کتاب

- بیشتر
𝕒𝕙𝕞𝕒𝕕𝕤𝕚𝕞𝕠𝕟
۱۴۰۱/۰۴/۱۵

اینکه این اثر چقد خوب و خوندنش لازمه رو همه میدونن.. فقط خواستم به این مورد اشاره کنم که کار گویندگی این کتاب هم واقعا خوب بود.. من بشخصه به گوش دادن نسخه صوتی به گوینده خانم علاقه ای نداشتم

- بیشتر
B.A.H.A.R
۱۴۰۱/۰۲/۰۱

به داستانه در قالب رفتار های بشریت در قالب واقعیت هایی که اتفاق افتاده و خیلی جالبه . و صدای گوینده و لحن خوانش هم عالی بود .

msadri530
۱۴۰۰/۰۱/۲۹

عاااااالی و بسیار جذاب...داستانی که همه باید یکبار بشنوند..

نسترن
۱۴۰۱/۰۵/۱۲

کتاب خیلی خیلی بی نظیریه ،چون موضوعشو میدونستم نمیخوندمش ولی اشتباه بود ،حتما بخونین اینو حتما

زمان

۳ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۲۲۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۲۲۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان