دانلود کتاب صوتی کوروش بزرگ با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کوروش بزرگ اثر ژرار ایسرائل‌

دانلود و خرید کتاب صوتی کوروش بزرگ

انتشارات:استودیو نوار
امتیاز:
۴.۱از ۱۱۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کوروش بزرگ

کتاب صوتی کوروش بزرگ اثری از تاریخ‌نگار فرانسوی، ژرار ایسرائل با ترجمه مرتضی ثاقب‌فر است. این کتاب بازشناسی و تحلیلی بر شخصیت محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین پادشاه دوران باستان؛ کوروش است. 

درباره کتاب صوتی کوروش بزرگ

کوروش یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پادشاهان دوران باستان است. بسیاری از مورخان معتقدند کوروش حاصل ازدواج دو شخصیت بزرگ تاریخ یعنی کمبوجیه اول و ماندانا دختر آستیاگ است. اما بهرحال در این خصوص افسانه‌های زیادی وجود دارد. درعین حال برخی از مورخان نیز معتقدند که ماندانا مادر کوروش نیست و در واقع این امر را ناشی از دلایل سیاسی می‌دانند. 

کوروش نه تنها به مدت سی سال بر ایران حکومت کرد و سلسله هخامنشیان را بلندآوازه کرده بلکه بنیانگذار فرهنگی بود که در بزرگ‌ترین امپراتوری جهان رواج داشت. امپراتوری بزرگی که هم از نظر جمعیت و هم از نظر گستردگی مرزی بزرگ‌ترین بود. کوروش در طول عمر خود تنها یک همسر به نام کاساندان اختیار نمود و از این ازدواج صاحب دو پسر به نام‌های کمبوجیه و بردیا شد. کوروش پیش از مرگش امور مملکت را به کمبوجیه سپرد و او را به عنوان جانشین خود تعیین نمود.

ژرار ایسرائل در این کتاب علاوه بر پرداختن به شخصیت کوروش و فعالیت‌های او به تاریخ مصر فراعنه، امپراتوری لیدی، امپراتوری عاشور و پادشاهی بابل نیز پرداخته است؛ چراکه در آن زمان در قلمرو پادشاهی هخامنشی قرار داشته‌اند.

کتاب کوروش بزرگ سه بخش دارد: حکومت شاهان آشور و بابل، به قدرت رسیدن کوروش و بخش آخر با نام حمله اسکندر مقدونی و ملاقات وی با سنگ‌نبشته‌. این سنگ نبشته یکی از باارزش‌ترین دارایی‌هایی است که از سلسله هخامنشیان به جا مانده است: استوانه‌ای ساخته شده از خاک رس که در حال حاضر در موزه بریتانیا نگهداری می‌شود و به نوعی منشور حقوق بشر در دوران سلطنت هخامنشیان به شمار می‌رود. سازمان ملل متحد این استوانه را در سال ۱۹۷۱ میلادی به چندین زبان ترجمه و منتشر نمود.

کتاب صوتی کوروش بزرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب صوتی کوروش بزرگ اثری کامل و جامع است که با استناد به منابع معتبر تاریخی نوشته شده است . شنیدن آن برای تمام علاقه‌مندان به مباحث تاریخی و تاریخ ایران باستان جذاب است.

بخشی از کتاب صوتی کوروش بزرگ

به نام خدای عاشور، شهر نینوا؛ پایتخت مغرور امپراتوری عاشور عظمت خود را بر کرانه‌های سیمین فام دجله گسترده بود و مقر قدرتی سرکوب‌گر محسوب می‌شد و شهر بابل واقع در ساحل فرات؛ قلب تمدن درخشانی بود با تمام آتش‌ها، برج‌های سر به فلک کشیده، معابد، کاخ‌ها، باغ‌ها و همهمه زندگی مردمانی که در حسرت عظمت گذشته در آن گرد آمده بودند.

شهری دیگری نیز به نام اورشلیم وجود داشت که بر قله‌های یهودیه جا گرفته بود. منزل‌گاه خداوند یکتا بود که قومی ویژه به آن ایمان داشتند. از پیامبر مآبی‌ها و پیشگویی‌های عجیب تغذیه می‌کردند و در میان ملل مشرق زمین یک استثنا محسوب می‌شدند، چه امپراتوری شگفتی بود عاشور.

در قرن هفتم قبل از میلاد مرزهای آن از سواحل مدیترانه تا خلیج‌فارس گسترده بود، بخشی از بیابان عربستان را در اختیار داشت، به مصر فراعنه رسیده بود، قله‌های ارمنستان را لمس می‌کرد، به کرانه‌های دریایی که امروزه خزر می‌گویند نزدیک شده بود و سرحدات راه‌های مرکز آسیا و فلات ایران را قطع می‌کرد.

درون این سرزمین پهناور در ساحل فرات شهر بابل قرار داشت که درعین‌حال روح و قلب امپراتوری سابق محسوب می‌شد. این شهر در آن زمان مطیع و اسیر بود ولی پرتوهای معنوی غروری سرکش پیوسته از آن ارسال می‌شد.

نظرات کاربران

کاربر 2748268
۱۳۹۹/۱۰/۲۵

هرجا.که.کوروش.باشد.حتما.عالی.است

نوید نقشین پور
۱۴۰۱/۰۶/۲۴

کورش باعث افتخارکل ایران

milad
۱۴۰۰/۰۳/۰۷

کتاب جامع و از همه نظر عالی.اینکه از زمان قبل از کوروش یعنی حکومت آشوری شروع شد خیلی جذاب بود واسم

کاربر ۴۷۹۱۱۱۰
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

واقعا باعث افتخار ایران هست درود بر کوروش کبیر

erfancb
۱۴۰۲/۰۵/۰۲

اکنون آسوده بخواب زیرا ما بیداریم کوروش

هشدار برای کبرا 11
۱۴۰۱/۰۵/۲۸

من خودم علاقه مند به تاریخ معاصر هستم ولی گاهی کتاب هایی مال باستان هم میخونم فصل اولش خیلس حاشیه داره و کلن تو فصل اول هیچی از کوروش گفته نمیشه و فقد درباره ی تمدن آشور،بابل،کمی درباره عیلام و

- بیشتر
Roshanak Azari
۱۴۰۰/۰۶/۰۶

نویسنده چند فصل را به قوم یهود و بابل و عقاید مذهبی اختصاص داده است. مطلب کافی در مورد کوروش در کتاب نیست.

haLLaj
۱۴۰۱/۱۲/۱۸

پادشاه بزرگ

کاربر ۱۶۷۰۳۸۵
۱۴۰۱/۰۹/۲۴

عالی است

کاربر ۶۶۸۳۰۸۷
۱۴۰۲/۰۴/۱۱

عالی بود

زمان

۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۵۲۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۵۲۱٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۰,۰۰۰
۷۷,۰۰۰
۳۰%
تومان