دانلود کتاب صوتی کارآگاه دهکده با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کارآگاه دهکده اثر ویلیام فاکنر

دانلود و خرید کتاب صوتی کارآگاه دهکده

معرفی کتاب صوتی کارآگاه دهکده

کتاب صوتی کارآگاه دهکده اثری از ویلیام فاکنر و شامل شش داستان کوتاه کارآگاهی-معمایی است که ساختار یک رمان را تشکیل می‌دهند اما هر کدام از داستان‌ها هویت مستقل خود را هم دارند. ۵ عنوان از داستان‌های این کتاب صوتی از مجموعه ترفند شوالیه که پیش‌تر از ویلیام فاکنر انتشار یافته، انتخاب و گزینش شده است.

درباره کتاب صوتی کارآگاه دهکده 

کتاب صوتی کارآگاه دهکده، شش داستان کوتاه از ویلیام فاکنر، نویسنده آمریکایی، دارد. هر شش داستان این مجموعه ژانری کارآگاهی-معمایی دارند. فاکنر ۵ داستان از این مجموعه را قبل‌تر در مجموعه ترفند شوالیه منتشر کرده بود.

اولین داستان«مو» نام دارد که اولین‌بار شخصیت گاوین استیونز در آن حضور پیدا می‌کند. فاکنر این شخصیت داستانی را بر اساس زندگی شخصیت دوست صمیمی‌اش «فیل استون» خلق کرد. گاوین استیونز انسانی فرهیخته و یک وکیل بود که تاثیر زیادی در زندگی فاکنر داشت. این تاثیرگذاری به‌قدری زیاد بود که این شخصیت در ۱۳ اثر ویلیام فاکنر یعنی ۶ رمان و ۷ داستان کوتاه حضور دارد. دود، تارک دنیا، دستی روی آب‌ها، فردا، شب غلط بنماید نام داستان‌های دیگر این مجموعه‌اند.

ژانر کارآگاهی-معمایی یکی از ژانرهای پرمخاطب و پرطرفدار است. ویلیام فاکنر، برنده نوبل ادبی و خالق خشم و هیاهو در این مجموعه با طبع‌آزمایی در ژانر کارآگاهی هم، همچون آثار دیگرش به موفقیت می‌رسد.

 شنیدن کتاب کارآگاه دهکده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران داستان‌های کاراگاهی و معمایی را به شنیدن این اثر دعوت می‌کنیم.

 درباره ویلیام فاکنر

ویلیام کاتبرت فاکنر زاده ۱۸۹۷ و درگذشته ۱۹۶۲، نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل ادبیات است. او که نماینده ادبیات ایالت‌های جنوبی آمریکا و سبک زندگی ویژه آنان است، به سبب داستان‌های کوتاه و رمان‌هایش به شهرت رسیده است. او در ایالت می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد و با وجود سفرها و جابه جایی‌های متعدد خانواده‌اش در شهرهای مختلف این ایالت، بخش بزرگی از زندگی‌اش را در همین منطقه سپری کرد.

مادر و مادربزرگش و دایه او، زنانی بودند که نقش مهمی در شکل‌گیری خلاقیت ادبی او در دوران کودکی داشتند. مادرش برای دانش و آموختن نزد چهار پسرش اهمیت زیادی قائل بود و به همین سبب پیش از مدرسه رفتن به آنها خواندن و نوشتن آموخت و تشویقشان می‌کرد به کلیسا بروند. به همین سبب ویلیام که پسر بزرگتر خانواده بود، دبیرستان را با موفقیت و سریع‌تر از دیگر همسالانش به پایان رساند.

ویلیام فاکنر در دوران کودکی پای داستان‌های مادربزرگ و پدربزرگش و خدمتکار سیاهپوستشان درباره جنگ‌های داخلی، برده‌داری و خاندان فاکنر می‌نشست. او پس از دبیرستان به دانشگاه ییل و می‌سی‌سی‌پی رفت و در آنجا نخستین تجربیات داستان‌نویسی‌اش را کسب کرد. اما ناشران از کارهای او استقبال نکردند. او نخستین رمانش به نام «مزد سرباز» و دومین رمانش «پشه» را تحت تاثیر و با کمک و پشتیبانی شروود اندرسون نویسنده آمریکایی به چاپ رساند. او در سال ۱۹۲۷، «پرچم‌های در غبار» را نوشت که به سبب انتقاد درباره تاریخ و گذشته ایالت‌های جنوبی موجب طرد او از سوی جامعه این منطقه شد. به همین دلیل با سانسور زیادی بازچاپ شد.

فاکنر در دهه ۳۰ با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بود و این موجب شد علی‌رغم میل خود به هالیوود و نویسندگی برای یک کمپانی فیلم‌سازی روی بیاورد. او تا سال ۱۹۴۰ به فیلمنامه‌نویسی در هالیوود ادامه داد.  در سال ۱۹۵۰، زمانی که ۵۲ سال سن داشت، جایزه نویل ادبیات را برنده شد. وی در سال‌های بعد دو بار دچار سانحه افتادن از اسب شد و سرانجام در سن ۶۴ سالگی به علت حمله قلبی درگذشت.

ویلیام فاکنر به خاطر کتاب «یک افسانه» در سال ۱۹۵۵ و کتاب «حرامیان» در سال ۱۹۶۳، جایزه پولیتزر را در بخش بهترین رمان به دست آورد. اما شاید مشهورترین اثر وی، «خشم و هیاهو» باشد که یکی از برجسته‌ترین آثار ادبی انگلیسی‌زبان سده بیستم به شمار می‌رود. رمانی که در ابتدا قرار بود یک داستان کوتاه باشد، اما به تدریج بسط یافت و تبدیل به یک رمان ماندگار شد. از دیگر آثار موفق فاکنر می‌توان به «گور به گور»، «روشنایی ماه اوت» و «آبشالوم! آبشالوم!» اشاره کرد.


معرفی نویسنده
عکس ویلیام فاکنر
ویلیام فاکنر

ویلیام فاکنر با نام کامل ویلیام کاتبرت فاکنر، رمان‌نویس و داستان‌کوتاه‌نویس بزرگ آمریکایی بود که در سال ۱۹۵۰، جایزه‌ی نوبل ادبیات را دریافت کرد و بر نویسندگان بسیاری تاثیر گذاشت. او در ۲۵ سپتامبر ۱۸۷۹ در می‌سی‌سی‌پی ایالات متحده به دنیا آمد. ویلیام فاکنر به خوبی از پیشینه‌ی خشن و رنگارنگ خانوادگی خود، به ویژه پدربزرگش، سرهنگ ویلیام کلارک فالکنر آگاه بود. پدربزرگ ویلیام شجاعانه در جنگ داخلی جنگیده بود، یک راه‌آهن محلی ساخته بود و همچنین یک رمان عاشقانه‌ی محبوب به نام رز سفید منتشر کرده بود.

نظرات کاربران

b.dehghani
۱۴۰۱/۱۱/۰۶

من به خاطر صدای گوینده و اینکه نوشته بود کارگاه دهکده فکر میکردم داستان های پلیسی هیجان انگیزی هست .خیلی یه نواخت و حوصله سر بود.

azadeh
۱۴۰۲/۱۰/۱۱

عالی بود، مجموعه داستان بسیار زیبا، خوانش روان و دلپذیر، داستان‌های جذاب و پر کشش. البته برای درک داستان باید کمی هم از هوش خود بهره بگیرید. گاهی آخر داستان احساس می کنید باید از اول و با دقت بیشتر

- بیشتر
یه کتاب باز پیر
۱۴۰۲/۰۹/۰۲

برعکس اسم کتاب اونقدر کاراگاهی نیست هرچند هر داستان نقل یک معماست اما به اون شکلی که خواننده انتظار داره نیست و اثری نوآر رو روایت نمی کنه متن روونه اما داستان ها اوج و فرود خاصی نداره گویندگی همچین

- بیشتر
سینا
۱۴۰۱/۱۲/۰۳

خواننده طوطی وار فقط خونده ۱۰-۱۵ مایلی رو گفته میلی! یعنی پیش خودش فکر نمی کنه فاصله ۱۰-۱۵ میلی چه معنی میتونه داشته باشه!

samirab360
۱۴۰۲/۰۷/۱۳

صدای بسیار عالی ودلنشین با داستانی جالب ومتفاوت

راضیه
۱۴۰۱/۱۱/۱۸

کسل، بیخود، و عالی برای هدر دادن وقت

کاربر ۵۳۲۱۵۸۰
۱۴۰۲/۰۵/۱۵

دری وری

AS4438
۱۴۰۱/۰۸/۱۹

داستانهای کوتاه پلیسی فوق العاده جالب وشنیدنی، گوینده درگفتارش غلط املائی داشت، ولی داستانها عالی بودند ونمیتوان پایانش را حدس زد.

زمان

۵ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۲۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۵۲ دقیقه

حجم

۲۴۳٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۰,۰۰۰
تومان