دانلود کتاب صوتی دوزخ با صدای کیانا اطهری‌نژاد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی دوزخ

نمایشنامه دوزخ اثر نویسنده و فیلسوف معاصر، ژان پل سارتر است که تصویری متفاوت با آنچه شنیده اید، از جهنم ارائه می‌دهد. در دوزخ سارتر شکنجه فیزیکی وجود ندارد و مردم عینا با اعمالشان مجازات می‌شوند.

درباره کتاب صوتی دوزخ

 دوزخ یک اثر اگزیستانسیالیستی درباره سه نفر به نام‌های اینز، استل و گارسن است که هیچ وجه اشتراکی باهم ندارند.  این سه نفر بعد از مرگ وارد یک اتاق می‌شوند و در آنجا گذران می‌کنند. پنداری که همان اتاق جهنم آنها است. این اتاق به سبک دوران امپراطوری روم تزئين شده است.

 استل یک قاتل کودک‌کش است که عذاب وجدان کاری که کرده بر سینه‌اش سنگینی می‌کند. اینز زنی بدطینت است که شوهر دوستش را به قتل رسانده است و گارسن مردی بزدل است که از جنگ فرار کرده است. این سه نفر از کرده‌های خود پشیمانند و با همین پشیمانی خود را شکنجه می‌دهند. آنها سعی دارند با توجیه‌های خود زندگی قبل از مرگشان را واکاوی کنند. جالب این که در این اتاق دریچه‌ای هست که می‌شود از آن اتفاقات دنیا را دید. برعکس تصور رایج که جهنم را تاریک و خاموش می‌داند، چراغ این اتاق همیشه روشن است اما در اتاق هیچوقت باز نمی‌شود. این آدم‌ها محکوم به بیداری و دیدن هستند و لحظه‌ای خواب ندارند و همین دیدن بزرگترین عذاب آنها است.

 دوزخ  که نام اصلی آن خروج ممنوع (No Exit) است در سال ۱۹۹۴ منتشر و به نام‌های دوزخ، خلوتکده، در بسته و اتاق بسته ترجمه شد.

 شنیدن کتاب صوتی دوزخ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه دوست‌داران نمایشنامه‌، به ویژه نمایشنامه‌ها و داستان‌های فلسفی و نمادین.

درباره ژان پل سارتر

ادبیات فرانسه در قرن بیستم متأثر از دو جنگ جهانی، تجربهٔ فاشیسم و کمونیسم، استعمارزدایی و نیز ظهور و گسترش کتاب‌های جیبی، سینما، تلویزیون و رسانه‌های خبری بود. ژان‌ پل سارتر، نویسنده و فیلسوف، در چنین فضایی سال ۱۹۰۵ در پاریس به دنیا آمد و سال ۱۹۸۰ از دنیا رفت. او که با تأکید بر اگزیستانسیالیسم یا وجودگرایی (با این اصل که انسان آزاد و مسئول اعمال خویش است) هم تحسین می‌شد و هم طرد، چندین رساله از جمله هستی و نیستی (۱۹۴۳) و اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر (۱۹۴۵) را نوشت به‌علاوهٔ داستان‌ها و نمایش‌نامه‌هایی مانند تهوع، مگس‌ها و دوزخ که در آن‌ها فلسفه و نگرش ادبی‌اش را نشان داد. سارتر با فعالیت‌های ادبی و نیز گرایش سیاسی‌اش به چپ‌های افراطی بر ذهن‌های بسیاری تأثیر گذاشت. او در سال ۱۹۶۴ نوبل ادبی را هم برد اما از دریافت آن امتناع کرد.

معرفی نویسنده
عکس ژان پل سارتر
ژان پل سارتر
فرانسوی | تولد ۱۹۰۵ - درگذشت ۱۹۸۰

در ۲۱ ژوئن سال ۱۹۰۵ در پاریس به دنیا آمد. حاصل ازدواج و رابطه یک افسر نیروی دریایی فرانسه با زنی از طبقه ممتاز؛ اما ژان پل سارتر فرصت چندانی برای درک حضور پدر نداشت. سوغات پدر در یکی از سفرهایش به هند و چین، تب بود. تبی عجیب که دست آخر باعث مرگ او شد تا پسرک عزیزدردانه پانزده‌ماهه بماند و مادری که بعد از این اتفاق تصمیم به ترک پاریس گرفت.

نظرات کاربران

سبحان شفیعی
۱۴۰۰/۱۲/۱۵

سارتر توصیف جالبی از جهنم داشت،از این زاویه که جهنم شکنجه گر ،مذاب داغ، آتش سوزان و و و این دست از چیزایی که همیشه شنیدیم رو نداره و دیگران جهنم ما هستند و به اعتقاد سارتر آزار دیگران از

- بیشتر
haniyeh
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

"جهنم یعنی دیگران." این جمله، خلاصه‌ای از نماشنامه دوزخ نوشته ژان پل سارتره که در سایت کافه بوک به چشمم خورد. توی این نمایشنامه ما شاهد زندگی پس از مرگ سه انسان هستیم؛ گارسِن، اینس و استل. همه اونا به یک اتاق منتقل

- بیشتر
taraneh moghaddam
۱۴۰۲/۱۰/۱۲

نمایشنامه بود، من نسخه چاپی رو خوندم و خوشم نیومد.

کاربر 7669095
۱۴۰۲/۱۰/۰۲

جهنم یعنی دیگران

khashayar khajehnoori
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

مدتها بود میخواستم شروع کنم اما دستم به برداشتن کتاب از داخل کتابخانه منزل نمی‌رفت و چی از این بهتر که آنرا با اجرای خوب بشنوم.

alita56
۱۴۰۰/۱۲/۲۳

بد نبود و ارزش هزینه کردن رو نداشت

hamid reza
۱۴۰۰/۰۴/۳۰

نمایش نامه بود و مثل یک تئاتر بد نبود متوسط

زمان

۱ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۷۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۹ دقیقه

حجم

۷۲٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان