دانلود کتاب صوتی نقش روشنفکر با صدای میلاد فتوحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی نقش روشنفکر اثر ادوارد سعید

دانلود و خرید کتاب صوتی نقش روشنفکر

معرفی کتاب صوتی نقش روشنفکر

کتاب صوتی نقش روشنفکر مجموعه‌ای از سخنرانی‌های متفکر و نظریه‌پرداز بزرگ ادوارد سعید در حوزه روشنفکری، نقش و ویژگی‌های آن است. این کتاب که حاصل سخنرانی‌های سعید در این زمینه و سال‌ها تحقیق و مطالعه بسیار در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی است، اطلاعاتی حیرت‌انگیز درباره روشنفکری به خواننده می‌دهد.

 درباره کتاب صوتی نقش روشنفکر

نقش روشنفکر به بررسی واژه‌ای می‌پردازد که سال‌ها اساتید، فیلسوفان، نویسندگان و سخنوران تلاش بسیاری برای ارائه معنای دقیق و روشن از آن کردند؛ واژه‌ای به نام روشنفکری. ادوارد سعید با هوش بالا و بلاغت بی‌نظیرش در این مورد بحث کرده و مفاهیم و ایده‌های جدیدی را به اشتراک گذاشته است.

روشنفکر واقعی کیست؟ روشنفکران چگونه می‌توانند به جامعه خدمت کنند؟ آیا روشنفکران حقیقتا اطلاعاتی دارند که مردم عادی جامعه از آن بی‌نصیب‌اند؟ و آیا روشنفکری نوعی شغل و یا حرفه است؟

کتاب صوتی نقش روشنفکر  به این سوالات و سوالات مشابهی که هرگز در طول تاریخ، پاسخ قاطعی برایشان یافت نشده است پاسخ داده است.

 ادوارد سعید با توجه به نوع زندگی خود و نقش همیشه انتقادی‌اش در مسائل خاورمیانه و ترسیم جهانی آزاد، به ارائه ایده‌های متعدد‌ و پاسخ‌های مرتبط در این زمینه پرداخته است. برای پاسخ به این پرسش‌ها، او از زندگی و نوشته‌های اندیشمندانی چون آنتونیو گرامشی، میشل فوکو، ژان پل سارتر، رژی دبره، جولین بندا، تئودور آدورنو و ... الهام گرفته و عواملی مانند تحلیل حوزه‌های مختلف علم و سیاست، بررسی حوادثی مانند جنگ ویتنام، انقلاب اسلامی ایران، مبارزات فلسطینیان علیه اشغالگران اسرائیلی، مسائل خلیج فارس و ... به این کتاب قدرت بسیار بخشیده است.

کتاب صوتی نقش روشنفکر سعی دارد راه درست اندیشیدن درباره‌ مسائل و مباحث سیاسی، اجتماعی را آموزش دهد. علاوه بر آن، خواننده همواره با گوش دادن به این کتاب، با مسائل عمیق فلسفی و به خصوص فلسفه اخلاق آشنا می‌شود.

این کتاب یک مقدمه و شش فصل دارد و با توجه به انسجام موضوعی که به طور کلی در کتاب حاکم است، هر فصل آن موضوعی مستقل دارد.

شنیدن کتاب نقش روشنفکر را به چه کسانی یپشنهاد می کنیم

 علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی و فرهنگی و پژوهشگران حوزه فرهنگ و اندیشه

درباره ادوارد سعید

ادوارد سعید متولد ۱۹۳۵ و درگذشته ۲۰۰۳، یکی از تأثیرگذارترین متفکران و نظریه‌پردازان نیمهٔ دوم قرن بیستم است. او استاد ادبیات انگلیسی در دانشگاه کلمبیا، نویسنده، فعال سیاسی، و منتقد ادبی، اجتماعی و سیاسی برجسته‌ای بود. انتشار کتاب شرق‌شناسی، در سال ۱۹۷۸، سعید را به یکی از جنجالی‌ترین متفکران عصر حاضر تبدیل کرد و برای او هواداران و مخالفانی سرسخت به همراه آورد. به‌ندرت می‌توان کتاب یا نظریه‌ای را در چند دههٔ اخیر یافت که، همانند شرق‌شناسی ادوارد سعید، تا این حد بر ماهیت بسیاری از حوزه‌های علوم انسانی از قبیل ادبیات، زبان‌شناسی، مردم‌شناسی، علوم اجتماعی، تاریخ، باستان‌شناسی، الهیات، روان‌شناسی، علوم سیاسی و دیگر رشته‌ها اثرگذار بوده باشد.

«فراتر از واپسین آسمان»، «بی در کجا»، «فرهنگ و امپریالیسم» و «اومانیسم و نقد دمکراتیک» از دیگر آثار ادوارد سعید‌اند. 

نظرات کاربران

کاربر 1621861
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

کتاب کامل و جامعی است

زمان

۶ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۸ دقیقه

حجم

۲۶۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان