دانلود کتاب صوتی پاگرد با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پاگرد اثر محمدحسن شهسواری

دانلود و خرید کتاب صوتی پاگرد

انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پاگرد


رمان صوتی پاگرد اثر نویسنده، روزنامه‌نگار و پژوهشگر باتجربه‌ی ایرانی محمدحسن شهسواری است.  داستان مربوط به ماجراهای ۱۸ تیرماه سال ۱۳۷۸ در کوی دانشگاه است. نویسنده به مسئله‌ی دقیق حادثه‌ی کوی دانشگاه نمی‌پردازد، بلکه داستان به حواشی این اتفاق اختصاص دارد. این رمان در سال ۱۳۸۳به چاپ رسیده است.

درباره کتاب صوتی پاگرد

شخصیت‌های داستان پاگرد، در خانه‌ای در نزدیکی دانشگاه تهران با یکدیگر آشنا می‌شوند. هرکدام از آن‌ها در گیرودار حادثه‌ی «کوی دانشگاه» به به آن‌جا پناه برده‌اند. در طول داستان مخاطب با گذشته و ویژگی‌های هر فرد آشنا می‌شود.

«بیژن مشفق» به خیابان رفته تا از حساب بانکی خود پول بردارد، به شلوغی‌های اطراف دانشگاه تهران برمی‌خورد و برای این‌که گیر نیافتد، به خانه‌ای در همان حوالی پناه می‌برد. آذر، دختری که آشنا و در عین حال غریبه به نظر می‌رسد، او را به داخل خانه‌‌اش پناه می‌دهد. در ادامه هم افراد دیگری با موقعیت‌ها و شرایط مختلف برای فرار از وضعیت  بیرون، به آن خانه پناه می‌برند؛ کارگر افغانی، دانشجوی معترض و ...

این آدم‌ها با خلق‌وخوهای بسیار متفاوت که از درگیری‌ها و خشونت‌های خیابانی فرار کرده‌اند، پس از رسیدن به هم و آشنایی، اجتماعی کوچک تشکیل می‌دهند. شنونده‌ی این رمان، در طول داستان با ذهنیت و جهان‌بینی هرکدام از این افراد آشنا و همراه می‌شود و با مرور حال و گذشته‌ی آن‌ها، بخشی از تاریخ معاصر ایران و شرایط قالب بر جامعه را مرور می‌کند.

پاگرد شامل بیست‌ودو فصل کوتاه است. شخصیت‌های کاملا ملموس و باورکردنی، زنجیره حوادث و رخدادها که به خوبی در کنار هم چیده شده‌اند و همچنین تنوع در نوع روایت داستان، از ویژگی‌های قابل تامل این کتاب است. از ویژگی مهم دیگر رمان پاگرد، داستان معماگونه و پرکشش آن است که باعث می‌شود شنونده هر فصل را با اشتیاقی بیشتر دنبال کند. 

 شنیدن کتاب پاگرد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران رمان‌های تاریخی و اجتماعی را به شنیدن پاگرد دعوت می‌کنیم

محمدحسن شهسواری در یکی از مصاحبه‌هایش درباره پاگرد اینطور گفت: «برای گرفتن مجوز رمان پاگرد سه سال دویدم. رمان اندکی قبل از تولد اولین دخترم شهرزاد در تابستان سال ۱۳۸۰ تمام شد، اما با کش‌وقوس‌های فراوان در پاییز سال ۸۳، زمانی که منتظر آمدن دختر دومم شهرناز بودیم، منتشر شد. یادگار این کش‌وقوس‌ها سینوزیتی مزمن بود، چون تقریباً تمام زمستان سال ۸۲ را از چهارراه پارک‌وی موتور می‌گرفتم تا بروم میدان بهارستان ببینم می‌توانم این رمان را از دهان شیر بیرون بیاورم یا نه. نکته‌ی جالب در مورد رمان پاگرد این است که در زمان انتشار، حتا کسانی که آن را دوست داشتند، معتقد بودند این کتاب تاریخ مصرف دارد. حتا برخی به صراحت می‌گفتند آخر ده سالِ دیگر چه کسی این رمان را می‌خواند. حالا بعد از حدود ده سال ناشر توانسته آن را با چاپ چندم روانه‌ی بازار کند. باید ببینیم مخاطب دارد یا نه؟»

درباره محمدحسن شهسواری

محمدحسن شهسواری نویسنده و روزنامه‌نگار موفق کشورمان در سال ۱۳۵۰ در بیرجند متولد شد. او دارای مدرک تحصیلی کاردانی الکترونیک با گرایش فرستنده‌های تلویزیونی، کارشناسی خبر و کارشناسی ارشد ارتباطات از دانشکده‌ی‌ صدا و سیما است که تاکنون موفق به دریافت جوایز بسیاری از جمله «جایزه هوشنگ گلشیری»، «جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی» و «جایزه ادبی بهرام صادقی» شده است.

شهسواری تجربه‌ی نویسندگی داوری فیلم در جشنواره‌ها و فیلنامه‌نویسی برای سینما و تلویزیون را نیز دارد و در بخش مشاوره و نگارش فیلمنامه در فیلم‌های سینمایی «تنها دو بار زندگی می‌کنیم» و «قاعده‌ی تصادف» به کارگردانی بهنام بهزادی، فیلم تلویزیونی «اکباتان» به کارگردانی سعید اسدی و فیلم تلویزیونی «شهربانو» به کارگردانی علی‌محمد قاسمی، به فعالیت پرداخته است.


نظرات کاربران

ف.ه
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

کتاب خوبی بود،متن روان بود راوی هم خوب بود،نکته ها و کنایه های جالبی داشت،من دوست داشتم

غزل
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

قشنگ بود، شیوه داستان پردازی جالبی داشت. صدای گوینده هم بسیار دلنشین بود.

صائمه
۱۴۰۱/۰۷/۲۷

کتاب خوبیه کشش داستانی خوبی داره وسط های کتاب تکلیف خواننده مشخص میشه پایان خوبی هم داره بخونید خالی از لطف نیست

𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

هرچه پیش رفت، از جذابیتش کمتر شد...

aysan
۱۴۰۱/۰۱/۱۴

جالب نبود. من مرداد دیوانه رو‌ خیلی بیشتر دوست داشتم.

زمان

۸ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۳۴۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۳۴۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان