دانلود کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل اثر جورج کلاسون

دانلود و خرید کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

نویسنده:جورج کلاسون
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۳از ۱۵۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

کتاب صوتی ثروتمند‌ترین مرد بابل کتابی نوشته‌ی جورج سیموئل کلاسون نویسنده‌ی آمریکایی است. کلاسون در این کتاب صوتی در قالب حکایت و تمثیل از راهکارهایش برای پیشرفت اقتصادی در حوزه‌ی فردی سخن گفته است. نویسنده بخش مهمی از کتاب را از زبان فردی ثروتمند به‌نام آرکاد که اهل شهر باستانی بابل بوده و از فقر به ثروت رسیده روایت کرده است، روایتی که خواندنی، بی‌تکلف و شیرین است. این کتاب نزدیک به یک قرن پس از انتشار همچنان مورد استقبال خوانندگان است. آوانامه نسخه صوتی این اثر را با صدای آرمان سلطان زاده و ترجمه فاطمه باغستانی منتشر کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

شهر بابل مرکز یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های بشری در بین‌النهرین است. شهری که با تدبیر و حکمت ساکنانش و با به‌کار بستن راهکارهایی همچون ایجاد سد و کانل آبی به درجه‌ی درخشانی از پیشرفت رسید. جورج کلاسون، نویسنده و سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی در کتابی با نام ثروتمندترین مرد بابل کوشید با الگویی که از این مرکز هشت‌هزارساله‌ی تمدن بشری موجود است، راهکارهایش را برای توسعه‌ی اقتصادی در حوزه‌ی فردی ارائه دهد. کتابی که در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و بعد از حدود صد سال، هنوز چاپ و خوانده می‌شود.

کتاب صوتی ثروتمند‌ترین مرد بابل در اصل حاصل به‌هم پیوستن جزوه‌هایی است که طی سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴ نوشته و توسط بانک‌ها و شرکت‌های بیمه منتشر شده بود. ساختار این کتاب، الگویی برای آثار مشابهی شد که در سال‌های بعد در زمینه‌ی مدیریت مالی و پیشرفت اقتصادی منتشر و بسیار پرفروش شد.

شخصیتی که بسیاری از روایت‌های کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل حول او صورت گرفته است، «آرکاد» نام دارد. فردی فقیر که با تدبیر به موقعیتی یگانه در ثروت و مکنت می‌رسد، آن هم در بابل یکی از قدیمی‌ترین و مترقی‌ترین تمدن‌هایی که در تاریخ بشر وجود داشته است. کتاب با یک پیشگفتار آغاز شده است. پس از آن بخشی با عنوان «نگاهی کلی به تاریخ بابل»، به ویژگی‌های این تمدن بزرگ باستانی پرداخته است. کلاسون در بخش بعدی کتاب، با عنوان «مردی که طالب طلا» بود از دو فرد به‌نام «بانسیر» و «کوبی» می‌گوید؛ کسانی که در پی چالش‌های اقتصادی جدی خود برای مشورت نزد آرکاد می‌روند و او را به یاری می‌طلبند. پس از آن کتاب با دو بخش عمده دنبال می‌شود، یکی «هفت راه علاج برای کیسه‌های خالی» که عناوین آن، شروع جمع‌ کردن پول، کنترل هزینه‌ها، چندبرابر کردن داشته‌ها یا به قول کلاسون طلا، حفظ پس‌انداز، خرید خانه به عنوان یک سرمایه‌گذاری سودآور، تضمین درآمد در آینده و توسعه‌ی توانایی فردی در به‌دست آوردن درآمد را شامل می‌شود. دیگر بخش مهم کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل «پنج قانون طلا» است که قوانینی برای کسب درآمد، پس‌انداز درست و تکثیر و توسعه‌‌ی آن را شامل می‌شود. ساختار تمثیلی کتاب و حکایت‌های شیرین آن، اثری جذاب و آسان‌یاب در اختیار مخاطبان قرار داده و همین راز دیرپایی آن است. کتاب با فصلی که «لوح‌های گلی بابلی» نام گذارده شده است، ادامه می‌یابد. دباسیر در این فصل از تدابیرش برای بازپرداخت قرض‌ها و بهبود وضع اقتصادی خود می‌گوید. قوانین عمومی و به‌ظاهر ساده‌ای که رمزی بی‌تاریخ برای به‌دست آوردن ثبات اقتصادی و در مرحله‌ی بعد پیشرفت است. مهم‌ترین ویژگی کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل روانی و سادگی آن است و خواننده می‌تواند بدون کمترین حسی از ملال فصل‌های خواندنی‌اش را دنبال کند. همین خصوصیات کتاب را پس از حدود صد سال هنوز پرکشش و پرمخاطب نگه داشته است، در حالی که کتاب‌هایی از این دست کمتر به این حد و تا این مدت مورد توجه مخاطبان باقی می‌مانند و غبار زمان به‌سنگینی بر آن‌ها می‌نشیند. این کتاب نهایتا با فصلی به نام «خوش‌شانس‌ترین مرد بابل» به پایان می‌رسد.

کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل توسط آوانامه با صدای آرمان سلطان‌زاده منتشر شده است. فصل‌های کوتاه، روایت شیرین و صدای آرمان سلطان‌زاده که نیازی به تعریف و توصیف ندارد، اثری دلنشین را به تمام مخاطبان کتاب‌ به‌خصوص محصولات شنیداری هدیه کرده است.

شنیدن کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به دنبال‌کنندگان کتاب‌های رشد فردی پیشنهاد می‌کنیم. علاقه‌مندان به کتاب‌های عمومی آموزش اصول کامیابی و موفقیت اقتصادی از خواندن و یا شنیدن این کتاب لذت خواهند برد. به‌جرئت می‌توان ادعا کرد کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل با روایت شیرین نویسنده و صدای دل‌نشین آرمان سلطان‌زاده برای تمام خوانندگان لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی خواهد بود.

چرا باید کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل با صدای آرمان سلطان زاده را بشنویم؟

این کتاب، نمونه‌ای کلاسیک از مجموعه کتاب‌های رشد فردی و راهنمای موفقیت اقتصادی و الگویی درخشان و یگانه برای نویسندگان کتاب‌هایی از این دست و برخی سرمایه‌داران بزرگ بوده است، صد سال در بازار کتاب دوام آورده و همچنان استقبال و تحسین مخاطبان را برمی‌انگیزد.

درباره‌ی جورج کلاسون

جورج سیموئل کلاسون، نویسنده، سرمایه‌دار و ناشر آمریکایی است. او در هفتم نوامبر سال ۱۸۷۴ در لوئیزیانا، میزوی دیده به جهان گشود. کلاسون تحصیلاتش را در دانشگاه نبراسکا به پایان رساند، به خدمت ارتش آمریکا درآمد و در جنگ آمریکا و اسپانیا نیز حضور داشت. او کار اقتصادی خود را پس از جنگ در دنور آغاز و شرکت نقشه‌کشی کلاسون دنور را تاسیس کرد، گرچه در پی رکود عظیم اقتصادی که بین سال‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ رخ داد، ورشکست شد. کلاسون در سال‌های آغازین این دهه اقدام به نوشتن جزوه‌هایی در شرح راهکارهایی برای رسیدن موفقیت اقتصادی کرد. بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ی آمریکایی از این جزوه‌ها استقبال کردند و با انتشار و توزیع میان کارمندانشان از آن بهره بردند. این جزوه‌ها نام کلاسون را بر سر زبان‌ها آورد، اما نقطه‌ی عطف زندگی او انتشار این جزوه‌ها در قالب کتاب ثروتمندترین مرد بابل بود. این کتاب در سال ۱۹۲۶ منتشر شد و تا اکنون که نزدیک به صد سال از انتشار آن می‌گذرد به زبان‌های مختلف ترجمه و بارها تجدید چاپ شد. افراد موفق بسیاری در زمینه‌ی اقتصادی از این کتاب تاثیر پذیرفته‌اند و آن را تحسین کرده‌اند. از جمله این اشخاص می‌توان یه رابرت کیوساکی سرمایه‌گذار و نویسنده‌ی کتاب «پدر پول‌دار، پدر بی‌پول» و دونالد ترامپ سرمایه‌دار مشهور و رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده را نام برد. کلاسون علاوه بر شرکت نقشه‌کشی، شرکت انتشارات کلاسون را نیز تاسیس کرد. او اولین ناشر نقشه راه‌ها در ایالات متحده‌ی آمریکا بوده است.

جورج اس. کلاسون در پنجم آوریل سال ۱۹۵۷ در شهر ناپا‌ی ایالت کالیفرنیا درگذشت و در همین ایالت و در آرامگاه ملی دروازه‌ی طلایی شهرستان سن‌ماتئو به خاک سپرده شد.

فهرست کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل

پیش‌گفتار

مردی در رویای طلا

ثروتمندترین مرد بابل

هفت روش برای رفع مشکلات مالی

دیدار با الهه سعادت

پنج قانون طلایی خداوند

صراف نزول‌خوار بابلی

دیوارهای بابل

تاجر شتر بابلی

لوحه‌های گلی بابلی

خوش‌اقبال‌ترین مرد بابل

شرح تاریخچه شهر بابل

در بخشی از کتاب صوتی ثروتمندترین مرد بابل می‌شنویم

بعضی از شما فرزندانم پرسیده‌اید که چگونه می‌شود یک‌دهم درآمد را در کیف پول نگه داشت در حالی که همه‌ی درآمد هم برای مخارج ضروریمان کفایت نمی‌کند. آرکاد دومین روز از کلاس را آغاز می‌کند.

دیروز کیف پول چند نفر از شما بی‌پول بود؟

همه‌ی کلاس جواب دادند: همه‌ی ما.

اما درآمد همه‌ی شما به یک اندازه نیست. درآمد برخی بسیار بیشتر از بقیه است.

بعضی از خانواده‌ها جمعیتشان بیشتر است و برخی کمتر؛ اما هنوز همه‌ی کیف‌ها به یک اندازه خالی است. خوب حالا یک حقیقت عجیب و غریب را به شما می‌گویم؛ این حقیقت از این قرار است: هزینه‌های به اصطلاح ضروری ما همیشه متناسب با درآمدمان رشد می‌کند.

هزینه‌های ضروری را با خواسته‌هایتان اشتباه نکنید. هر یک از شما به اتفاق خانواده‌، خواسته‌هایی دارید که بیشتر از درآمد شماست؛ بنابراین آیا تا کنون درآمدتان را صرف این خواسته‌ها کرده‌اید. یا خواسته‌های زیادی مانده که هنوز برآورده نکرده‌اید.

خواسته‌های هر کسی بیشتر از حدی است که بتواند آن‌ها را برآورده نماید. شاید فکر کنید به خاطر ثروت زیادم همه‌ی خواسته‌ها و آرزوهایم برآورده می‌شود؛ اما این فکر غلطی است. زمانی که در اختیار من هست، محدود است. همچنین برای قدرت و توان من محدودیت‌هایی وجود دارد. شاید برای سفر، خورد و خوراک و حتی برای شادی من هم محدودیت‌هایی وجود داشته باشد.

باید گفت همان‌طور که ریشه‌ی علف‌های هرز در هر زمینی رشد می‌کنند، خواسته‌ها و آرزوهای آدمی در هر موقعی که امکان برآورده شدنشان مهیا باشد، بدون هیچ محدودیتی رشد می‌کنند. آرزوهای تو متعدد و فراوان اما راه‌های ارضای آن‌ها معدود و محدود است.

عادت‌های زندگی خود را با دقت بررسی کنید. خیلی وقت‌ها هزینه‌های معینی هستند که کاهش یا ریشه‌کن کردن آن‌ها عاقلانه‌ترین کار است. این شعار را به خاطر بسپارید: ارزش هر سکه‌ای که خرج می‌شود صد در صد افزایش می‌یابد.

خرج‌های لازم و ضروری را انتخاب کنید و همچنین خرج‌هایی که ممکن است از نُه‌دهم درآمدتان هزینه شوند، بقیه‌ی خرج‌ها را خط بزنید. به غیر از آرزوهای بزرگ رنگارنگ که حاصلی جز پشیمانی ندارند، همه چیز را در نظر بگیرید.

سپس هزینه‌ها را بودجه‌بندی کنید. به آن یک‌دهم که در کیف خود گذاشته‌اید دست نزنید، این آرزوی بزرگ شماست که به تحقق می‌رسد. با بودجه‌ی خود کار کنید و تعدیل و تنظیم بودجه را ادامه دهید. به جهت کمک به پرپول شدن کیفتان، بودجه را معاون اول خود قرار دهید.

معرفی نویسنده
عکس جورج کلاسون
جورج کلاسون

اگر سری به کتاب‌فروشی‌ها بزنید لابد می‌بینید که به اندازه‌ی موهای سرتان کتاب انگیزشی و موفقیت و راهنمای پولدار شدن ریخته پشت ویترین‌ها. بیشترشان هم از زیست‌جهان یک سخنران انگیزشی یا یک تاجر موفق بیرون آمده‌اند. اما جورج کلاسون قصه‌اش فرق می‌کند. این نویسنده کتابی نوشته که زندگی خیلی از آدم‌ها را از این رو به آن رو کرده است. آن هم نه با یک قصه‌ی امروزی وسط وال‌استریت یا دره‌ی سیلیکون، بلکه با یک داستان عمیق و ریشه‌دار که قدمتش به «بابل باستان» برمی‌گردد.

نظرات کاربران

Sina Bahrampour
۱۳۹۹/۰۹/۱۰

با سلام،سپاسگذارم بخاطر کتابی به این آموزندگی... ای کاش در دوران مدرسه ام به عنوان یکی از مهم ترین کتاب های درسی با آن آشنا می شدم. با خوندن این کتاب پر هایم ریخت.

alefzed
۱۴۰۱/۱۱/۰۱

الفبای کسب و کار،تجارت،تنظیم دخل و خرج زندگی و کلا هر چیزی که با پول ارتباط داره! گزیده شو میزارم خیلی کمک کننده‌س: ۱.کیسه خود را پر کنید:همیشه یک دهم از درآمد خود را پش انداز کن ۲.مخارج خود را تنظیم کن ۳.اندوخته خود

- بیشتر
mohamad
۱۳۹۹/۰۳/۰۵

حس خوبی به داستانش داشتم و پیشنهادات و راهکارهایی در امور مالی دارد که مورد قبول بود برای من از ۱۰ نمره ۷ بهش میدم

erfanrahmani
۱۳۹۹/۰۵/۲۹

عالی مخصوصا با گویندگی آرمان سلطان زاده پیشنهاد میشه من که به نتیجه ای بهتری از بیمه تامین اجتماعی و عمر انواع دیگه رسیدم برای روز پیریم با خوندن این کتاب...

reza
۱۴۰۰/۱۱/۰۱

کتاب بسیار زیبایی هست من توصیه میکنم که حتما یک بار گوش بدید من تازه دانلود کردم تقریبا نصفش رو تمام کردم و تا اینجا بسیار عالی بود بیشتر این توضیح نمیدم برید گوش بدید و در اینده بدردتون میخوره

حسینی
۱۴۰۰/۰۶/۲۱

فوق العاده با مفهوم و جذاب مخصوصا با صدای آقای آرمان زاده

امیرحسین
۱۴۰۰/۰۴/۱۴

این کتاب هم عالی هم کاربردی هم کوینده عالی بود من نظر این بود بی نظیر بود ممنون مرسی بابت این کتاب

zohreh
۱۴۰۰/۰۵/۰۶

این کتاب ارزش خوندن داره . شاید بعضی مطالبش تکراری باشه ولی نکات خوبی در مورد پول یاد میگیرید.

Maral Pekne
۱۳۹۹/۰۹/۲۰

یه کتاب روان ،کاربردی و واقعا آموزنده و اینکه مستند هستش خیلی خوندنشو جذابتر میکنه.

niceboy
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

بهترین کتاب بود که توی عمرم خواندم همه افراد باید این کتاب رو یک بار بخوانند

زمان

۶ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۳۴۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۳۴۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۴,۰۰۰
۵۸,۸۰۰
۳۰%
تومان