دانلود کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن اثر اریک فروم

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

نویسنده:اریک فروم
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۶از ۳۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن نوشته‌ی اریک فروم روان‌کاو و جامعه‌شناس آمریکایی-آلمانی است. او در این کتاب درباره مقوله‌ای به نام عشق از منظری خاص سخن می‌گوید. مفهومی پیچیده و رمزآلود که توسط فروم واشکافی می‌شود. این نویسنده عشق را به عنوان یک هنر که باید آموخته شود معرفی می‌کند. نسخه صوتی این کتاب با ترجمه‌ای از ابوذر کرمی و صدای گرم آرمان سلطان‌زاده در اختیارتان قرار دارد. 

درباره کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن

از عشق بسیار گفته شده است. جذاب‌ترین و پرطرفدارترین فیلم‌ها و کتاب‌ها را می‌توانید در ژانر عاشقانه بیابید. پرفروش‌‎های نیویورک تایمز، برندگان جشنواره‌های فیلم و سریال، همه پر از داستان‌های عاشقانه‌اند. اما این‌ها همه‌ی آن‌چه باید درباره عشق بدانید نیستند.

اریک فروم در کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن از منظر متفاوتی به عشق پرداخته است. او در ابتدا برای خواننده روشن می‌کند که قرار نیست در این کتاب، عاشقانه‌های معمول و تفسیرهای مرسوم را بخواند. کتاب او عشق را به عنوان یک هنر معرفی می‌کند. هنری که باید مثل نواختن موسیقی یا آموزش خطاطی آموخته شود. تا نیاموزیم، راه درست عشق ورزیدن را پیدا نخواهیم کرد. تا یاد نگیریم، مدام در تله‌ی عشق‌های اشتباه خواهیم افتاد و هیچ‌گاه طعم عشق واقعی را نخواهیم چشید.

چکیده کتاب

در ابتدای کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن اریک فروم می‌گوید: «عشق تنها جواب عاقلانه و رضایت‌بخش به معمای هستی انسان است.»

اریک فروم درباره عشق رمانتیک صحبت می‌کند. او معتقد است چنین عشقی در هاله‌ای از مفاهیم غلط فرو رفته است. مفاهیمی که قدمتی شاید به اندازه تاریخ بشر داشته باشند. از ابتدای خلقت، عشق همراه با آدمیزاد بود تا همین امروز و انسان‌ها با تخیل و میل خود تفسیر و تعریفش کردند. به همین دلیل عشق رمانتیک شاید به اندازه حجم یک کتاب، معنی شده باشد. تعریف‌هایی گاه اشتباه، ولی شیرین و جذاب.

نویسنده در این کتاب، عشق را از همه جهات بررسی کرده است. از عشق فرزندی، تا عشق به خدا و حتی عشق به خود.

فروم می‌گوید: «آموختن هنر عشق ورزیدن مانند هنرهای دیگر نیاز به تمرین و تمرکز دارد.» او در این کتاب افکاری را مطرح می‌کند که می‌تواند بسیار بحث‌برانگیز باشد. حقایقی که شاید کمتر کسی به آن پرداخته باشد.»

کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن قرار نیست به شما یک دستور‌العمل ویژه و فرمولی مشخص برای عشق ورزیدن ارائه کند. خبری از اکسیر عاشقی و چوب جادو نیست. همه چیز با استدلال و منطق پیش خواهد رفت. فروم به شما خواهد گفت چطور با جدیت شخصیت خود را تکامل ببخشید و به سمت رشد و کمال پیش بروید. او در فصل اول از شما می‌پرسد «آیا عشق ورزیدن یک هنر است؟»

پیش از این هم گفتیم که فروم این مقوله را یک هنر می‌داند. اما چرا و چگونه؟ این نویسنده برای شما دلایلی می‌آورد و از تعاریفی می‌‎گوید، تا مفهوم هنر عشق را درک کنید. از بند ذهنیت شکل‌گرفته توسط کلیشه‌های همیشگی رها شوید و با معنی واقعی و والا آشنا شوید.

فروم معتقد است آن کس که هیچ نمی‌داند، به هیچ چیز عشق نمی‌ورزد. آن‌کس که قادر به انجام هیچ کاری نیست، هیچ نمی‌فهمد. آن‌کس که هیچ نمی‌فهمد بی‌ارزش است. اما آن‌کس که می‌فهمد، عشق هم می‌ورزد.

او جمله جالبی از پاراسلوس در کتاب آورده که می‌گوید: «آن‌کس که خیال می‌کند همه میوه‌ها با رسیدن توت‌فرنگی می‌رسند، هنوز از انگور چیزی نمی‌داند.»

فروم مشکل بسیاری از مردم را در این می‌داند که وقتی هنوز هنر عشق ورزیدن را نیاموخته‌اند از بقیه توقع دارند دوست‌شان داشته باشند. با این منطق باید منتظر بروز مشکلات و گاه ناراحتی‌ها بود. عدم دانش نسبت به موضوعی تا این حد مهم و حساس می‌تواند ضربه‌های بزرگی به انسان وارد کند.

فروم معنی دم‌دستی عشق را ترکیبی از مردم‌پسندی و جذابیت جنسی می‌داند. او معتقد است این تعریف مطلقاً ربطی به عشق ندارد و فقط یک تصور از محبوبیت است.

نویسنده بعد از این‌که شما را با تعاریف واقعی هنری به نام عشق ورزیدن آشنا کرد سراغ تئوری این قضیه می‌رود. قرار است با عشقی آشنا شوید که به عنوان پاسخ معمای وجود انسان شناخته می‌شود. انواع تعریف‌ها و تئوری‌ها در این بخش در دسترس شماست. با مفاهیمی آشنا خواهید شد که تا به حال نشنیده‌اید. مفهومی به نام عشق برادرانه که از نظر فروم اساسی‌ترین نوع عشق که زمینه همه عشق‌های دیگر است. همان احساس مسئولیت، دلسوزی، احترام و شناخت همه انسان‌ها و آرزوی بهتر کردن زندگی دیگران.

با عشق مادرانه، عشق جنسی، عشق به خدا و خود آشنا می‌شوید.

در کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن تا انتها با این نویسنده و عقایدش همراه باشید تا تعریف بهتر و جذاب‌تری از عشق دریافت کنید. آن را بشناسید و به دیگران بشناسانید. عشق بورزید و عاشق باشید. زیرا زندگی در کنار این کلمه معنی پیدا می‌کند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی توصیه می‌کنیم؟

همه افراد روی کره زمین که توانایی خواندن دارند. عشق مفهومی نیست که متعلق به فرد یا گروه خاصی باشد. همه ما نیازمندیم تا از عشق واقعی بدانیم. آن را تجربه کنیم و به دیگران هدیه بدهیم. بهتر است کمی برخلاف جریان جذاب داستان‌های فانتزی عاشقانه حرکت کنیم و نگاهی متفاوت به عشق را تجربه کنیم. این تجربه را با شنیدن کتاب صوتی هنر عشق رزیدن به دست خواهیم آورد.

چرا باید کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن را بشنویم؟

برای درک مفهوم والای عشق. برای این‌که بدانیم چطور عشق بورزیم و دریافت کنیم. ما انسا‌ن‌ها همگی نیازمند عشق واقعی هستیم. در هر مرحله از زندگی نیاز داریم تجربه‌اش کنیم. در ارتباط با دیگران و حتی خودمان. یکی از مهم‌ترین نکات کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن آموزش عشق ورزیدن به خودمان است.

درباره اریک فروم

اریک فروم در ۲۳ مارس سال ۱۹۰۰ در فرانکفورت آم ماین آلمان متولد شد. او در دانشگاه‌های هیدلبرگ، مونیخ و انستیتو روان‌کاور آلمان تحصیل کرد. بعد از ظهور نازیسم تصمیم گرفت به ژنو برود و مدتی در آن‌جا زندگی کند. در سال ۱۹۳۴ به آمریکا مهاجرت کرد و به تابعیت این کشور درآمد. او در دانشگاه کلمبیایی نیویورک مشغول به تدریس شد. اما نتوانست مدت زیادی دوام بیاورد و دوباره عزم سفر کرد. این بار مقصدش مکزیک بود. دانشگاه مستقل ملی مکزیک جایی بود که فروم کرسی روان‌کاوی را در آن تأسیس کرد و سال‌ها در دانشگاه مکزیک مشغول به تدریس بود.

فروم را یکی از معروف‌ترین افراد طرفدار مکتب فرانکفورت می‌دانند. همچنین او از برجسته‌ترین فیلسوفان مکتب اومانیستی نیز بود. آثار او پر از مفاهیم تازه و عمیق درباره زندگی بشر است. به جهت این‌که فروم یک جامعه شناس روان‌کاو بود دیدگاه متفاوتی از زندگی بشر و تهدیدهایی که متوجه اوست داشت. او در کتاب‌هایش درباره بسیاری از خطرات ویران‌گری که بشر را تهدید می‌کند نوشته است. کتاب‌های او به زبان‌های مختلفی، از جمله فارسی ترجمه شده‌اند و در جهان میلیون‌ها نفر را با مفاهیم عمیق انسانی آشنا کرده‌اند. از این نویسنده معروف کتاب‌های بسیاری به چاپ رسیده است.

برخی از معروف‌ترین کتاب‌های او عبارتند از:

رسالت زیگموند فروید، داشتن یا بودن، شجاعت آدم بودن، زبان از یادرفته، انسان برای خویشتن.

فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن گاهی به دیدگاه‌های خود در کتاب‌های دیگر پرداخته است. او در ابتدای کتاب عنوان می‌کند که این مسأله اجتناب‌ناپذیر است و افرادی که کتاب‌های دیگر او را خوانده‌اند حتماً متوجه این اشتراکات خواهند شد.

او اواخر عمر خود را در سوئیس گذراند و در ۱۸ مارس ۱۹۸۰ درگذشت.

تقدیرها از کتاب و نویسنده

مجله تایمز ادبی درباره نویسنده کتاب هنر عشق ورزیدن نوشت: «به ندرت ممکن است همتایی برای این نویسنده یافت.»

منچستر ایوتینگ نیوز: «مطالعه‌ای بسیار جدی و به شیوه‌ای بسیار عالی درباره یکی از بغرنج‌ترین مسائل انسان.»

دفریند: «رساله‌ای برانگیزنده درباره عشق. متفکرانه و تفکر برانگیز.»

فریدوم: «اگر کتاب هنر عشق ورزیدن را نخوانده‌اید، خواهش می‌کنم این فرصت را از دست ندهید.»

در بخشی از کتاب صوتی هنر عشق ورزیدن می‌شنویم

نمی‌توان به کسی احترام گذاشت بدون این‌که او را شناخت؛ اگر مراقبت و مسئولیت‌پذیری به مدد شناخت هدایت نشود کورکورانه خواهد بود. اگر شناخت از طریق دغدغه سبب انگیزش نشود، پوچ خواهد بود. شناخت لایه‌های فراوان دارد؛ شناختی که بُعدی از عشق باشد، در حاشیه نمی‌ماند بلکه در عمق نفوذ می‌کند. چنین شناختی فقط درصورتی ممکن است که بتوانم از دغدغه خود را داشتن فراتر بروم و دیگری را بر اساس اوضاع و احوال خودش ببینم. برای مثال، من می‌دانم که یک نفر عصبانی است، حتی اگر این عصبانیت را آشکارا نشان ندهد. ولی اگر او را عمیق‌تر از این بشناسم، درمی‌یابم او مضطرب و نگران است؛‌ می‌دانم که او احساس تنهایی و گناه می‌کند. در این صورت می‌دانم عصبانیت او فقط مظهر چیزی عمیق‌تر است. درنتیجه، بیشتر، او را کسی می‌دانم که نگران و ناراحت است، یعنی عذاب می‌کشد؛ نه کسی که عصبانی است.

نظرات کاربران

کاربر ۱۴۱۷۴۰۵
۱۳۹۹/۰۴/۲۱

کتاب فوق العاده مفیده و لازمه هر کسی حداقل یکبار تو زندگیش این کتاب رو بخونه

نیوشا
۱۴۰۰/۱۰/۱۱

گویندءی اقای سلطان زاده بدون شک مثل همیشه بی نظیره اما خود کتاب میدونید بیشتر اطلاعات جمع کرده اگر مطالعه قبلی داشته باشید خیلی حرف جدیدی نداره

zeynolabdin zarei tabar
۱۳۹۹/۰۵/۱۳

بنظرم جذابیت داره این کتاب ولی شاید ترجمش خیلی سخت و سنگین بود ک من خسته شدم از خوندنش وسط کار ولش کردم .

f.azh
۱۳۹۹/۰۷/۱۱

من نسخه نوشتاری خوندم،میتونه خیلی به آدما تو روابطشون باخودشون و دیگران دید بده، و برای کسانی که شکست عاطفی داشتن میتونه مفید باشه، تا ملنی عشق واقعی رو درک کنه و دیت از سرزنش خودش برداره، همینطور برا همه

- بیشتر
Zahra.st
۱۳۹۹/۰۴/۰۱

اصلاً نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم😐 واقعا برام هیچ جذابیتی نداشت...

Mo
۱۴۰۰/۰۸/۱۳

خیلی کتاب دو دِلیه! یه جاهاییش خوبه و یه جاهاییش هم تو مایه ی حرف های آخوند ها و معلم دینی های مدرسه راهنمایی های خودمونه! سخته گفتنش!

کاربر ۶۴۷۲۰۲۷
۱۴۰۲/۰۲/۲۹

خیلی با کتاب ارتباط نگرفتم

زمان

۵ ساعت

حجم

۲۷۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت

حجم

۲۷۶٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۵,۰۰۰
تومان