دانلود کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمد علی اسلامی ندوشن با صدای محمد حسن قائمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمد علی اسلامی ندوشن اثر محمد حسن قائمی

دانلود و خرید کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمد علی اسلامی ندوشن

معرفی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمد علی اسلامی ندوشن

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، نوشته‌ی کریم فیضی، مجموعه‌ای از گفتگوهای خواندنی او با صاحب‌نظران متفاوت در زمینه‌های متفاوت مانند فلسفه، عرفان، ادبیات، تاریخ، هنر، موسیقی، حقوق و… در باب معنا و مفهوم زندگی است.

نسخه صوتی کتاب زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن، مصاحبه‌ای شنیدنی با دکتر اسلامی ندوشن است. این اثر را با صدای محمدحسن قائمی می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

برای همه‌ی ما پیش آمده است که درباره‌ی زندگی، کمیت و کیفیت آن سوال‌هایی داشته‌ایم. سوال‌هایی که گاهی جوابشان را توانستیم به سادگی پیدا کنیم و گاهی هم نه. برای پیدا کردن پاسخ این سوال که زندگی چیست؟ ما چه هدفی در زندگی داریم و چطور می‌توانیم به هدفمان در زندگی برسیم می‌توانیم از نظرات و تجربیات بزرگان استفاده کنیم. افرادی که به دلیل سال‌ها مطالعه و تلاششان در پی پیدا کردن پاسخ این سوالات، بینش جدیدی نسبت به موضوع دارند که می‌توانند به ما انتقال دهند. 

در کتاب زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن ابتدا با زندگی دکتر اسلامی ندوشن آشنا می‌شویم و سپس گفتگوی شنیدنی او را با کریم فیضی در باب معنای زندگی می‌خوانیم. در معنی‌دار بودن زندگی نامی است که برای این جلد از مجموعه‌ی زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن انتخاب شده است. 

کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر دوست دارید با زندگی، آرا و عقاید و افکار دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن درباره‌ی زندگی آشنا شوید، کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمد علی اسلامی ندوشن گزینه‌ای عالی برای شماست. علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی نیز کتاب زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن را کتابی جذاب می‌یابند.

درباره‌ی کریم فیضی

کریم فیضی در سال ۱۳۵۸ تبریز متولد شد. او در سال ۱۳۸۰ از دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. اولین اثرش با نام عرفان شیعی را در ۱۷سالگی نوشت و در سال ۱۳۸۰ منتشر کرد که به سرعت نایاب شد و کمی بعد خودش نسخه اصلی آن را از بین برد. در سال ۱۳۸۵ از رشته‌ی فلسفه فارغ‌التحصیل می‌شود. از میان آثار او می‌توان به مجموعه‌ی زندگی و بس، صدها سال تنهایی و هوشنگ دوم (گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی)‌ اشاره کرد. کریم فیضی سال‌ها است که به تدریس و تحقیق مشغول است.

جملاتی از کتاب صوتی زندگی و بس؛ دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن

کمیت عمر، همان است که هست. نمی‌توان آن را تغییر داد. پس باید کیفیت را تغییر داد. یعنی بهترین و بیشترین بهره را از زندگی گرفت. چگونه؟ اینجاست که پای معنا به میان می‌آید. و هرکسی به قدر ظرفیت خود، معنا در زندگی می‌نهد. خوب و بد یک امر قراردادی و عرفی و نسبی است. و آن نسبت به اجتماع سنجیده می‌شود. اگر کسی در یک غاز زندگی کند، خوب و بد معنی نمی‌یابد. بنابراین بستگی به رفتاری دارد که انسان در اجتماع به کار می‌برد. و برگردان آن به خود شخص هم می‌رسد. این است که گفته‌اند: هرکسی آن درود عاقبت کار که کشت. آدمیزاد با سه عامل سر و کار دارد: طبیعت، اجتماع و خود. بشر به طور غریزی خیر خود را می‌خواهد. بنابراین اگر رفتاری کرد که به زیان خود او تمام شد، نشانه‌ی آن است که ندانسته بر ضد خود قدم برداشته است. سعدی این مثل معروف را دارد.

یکی بر سر شاخ، بن می‌برید. طبیعی است که در این صورت شاخه جدا می‌شود و مرد می‌افتد....

فهرست

  • مقدمه
  • زندگی و بس



نظرات کاربران

Amin D
۱۴۰۱/۰۲/۰۷

آیا می‌دانستید هیچ کتابی از دکتر اسلامی ندوشن در طاقچه نیست؟

ميتيل
۱۴۰۱/۰۲/۰۷

چرا کتابهای استاد ندوشن در طاقچه نیست؟ راه و بیراه ایران و جهان از دیدگاه شاهنامه لطفا موجود کنید

hamideh noohpisheh
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

لطفاً کتاب‌های دکتر ندوشن را در طاقچه قرار بدهید خیلی خجالت‌آور است که کتاب‌های ایشان موجود نیست

کاربر ۲۱۶۷۱۲۶
۱۴۰۱/۰۹/۲۹

چرا هیچ کتاب دیگری از استاد موجود نیست در طاقچه؟!

فرشته شادی
۱۴۰۲/۰۹/۰۱

لطفا لطفا لطفا کتاب «ایران چه حرفی برای گفتن دارد» و «ایران و تنهائیش» از دکتر ندوشن رو بزارین

زمان

۳ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۳۰۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۴۱ دقیقه

حجم

۳۰۴٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان