دانلود کتاب صوتی اپرای شناور با صدای محمدمحسن رفیعی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اپرای شناور اثر جان بارت

دانلود و خرید کتاب صوتی اپرای شناور

نویسنده:جان بارت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اپرای شناور

کتب صوتی اپرای شناور نخستین رمان جان بارت، نویسنده ۸۹ ساله آمریکایی است. جان بارت که به خاطر رمان‌های تجربی‌اش معروف است، این رمان را در بیست‌وشش سالگی‌اش نوشت.  اپرای شناور رمانی بسیار سنت‌شکن و فنی است که فاصله دو نقطه از زندگی قهرمانش را روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی اپرای شناور

تاد یک وکیل موفق در کمبریج است که روزی تصمیم به خودکشی می‌گیرد و طی جریاناتی از این کار منصرف می‌شود و به زندگی بازمی گردد و ان‌چه باعث می‌شود او از خودکشی منصرف شود، زندگی نیست، بلکه پوچی مرگ است.

 این اثر یک داستان پست‌مدرن است پر از وقایع و اتفاقات گوناگون که تاد تعریف می‌کند. در طول این تعریف کردن طولانی تاد هرچیزی را از گذشته، افکار و اهدافش دارد شرح می‌دهدو شما دائما غافلگیر می‌شوید. درواقع زندگی شخصی تاد اصلا ان چیزی نیست که در ابتدا تصور می‌کنید.

جان بارت درباره دلیل نامی که بر کتابش گذاشته، گفته است: این عنوان بخشی از نام قایقی تفریحی است که در گذشته در بخش‌های مدخیزِ آب‌های ویرجینیا و مریلند رفت و آمد می‌کرد... و بخشی از ماجراهای این کتاب بر عرشه همین قایق رخ می‌دهد. همین می‌تواند وجه تسمیه مناسبی باشد. اما دلیل بهتری هم وجود دارد. ساختن قایقی تفریحی با عرشه مسطح و باز و اجرای مداوم یک نمایش بر روی این عرشه به نظرم همیشه فکرِ بکری بود. قایق هرگز در اسکله پهلو نمی‌گرفت، بلکه با جریان جزر و مدّ به بالا و پایین رود کشیده می‌شد، و تماشاگران بر دو کرانه رود به تماشا می‌نشستند. وقتی قایق از مقابلشان می‌گذشت، هر گروه ممکن بود شاهد بخشی از حوادث نمایش باشند، و بعد می‌بایست تا مدّ بعدی صبر کنند تا در فرصت آتی شاهد بخشی دیگر از نمایش باشند... برای آن که شکاف‌های داستان را در ذهنشان پر کنند مجبور می‌شدند از نیروی تخیلشان استفاده کنند... اکثر اوقات اصلاً از کل ماجرا سر درنمی‌آوردند، یا پیش خودشان فکر می‌کردند اصل قضیه را فهمیده‌اند، حال آن که نفهمیده بودند.

این کتاب هم یک اُپرای شناور است، یک دوست، مملو از مسائل عجیب و غریب، ملودرام، نمایش‌های جذاب، آموزش و تفریح و سرگرمی، اما کل داستان خواهی نخواهی بر سینه موجِ نثرِ هرزگردِ من شناور خواهد بود: گاه بناگاه آن را خواهید دید، گمش خواهید کرد، دوباره زیر نظر خواهیدش گرفت؛ و شاید پیگیری طرح و پیرنگ داستان در فراز و فرودهایش، حدّ نهایت توجه و تخیل و اگر آدمی عادی هستید، صبر و شکیبایی شما را بطلبد.»

شنیدن کتاب اپرای شناور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 اگر به داستان‌های پست مدرن علاقه‌مندید و دوست دارید یک نمونه خوب آن را بخوانید، شنیدن اپرای شناور را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 درباره جان بارت

 جان بارت نویسنده آمریکایی زاده ۱۹۳۰ مریلند است که به خاطر رمان‌های پسانوگرایانه یا پست‌مدرنش مشهور شده است. او دانش‌آموخته ادبیات دانشگاه جان هاپکینز و استاد ادبیات دانشگاه‌های دولتی پنسیلوانیا، بوستون و جان هاپکینز بوده است  

 جان‌بارت از پیشگامان سبک پست‌مدرن در ادبیات امریکا محسوب می‌شود. هنر او در به روز کردن ماهرانه و طنز آمیز سنت‌های کهن قصه گویی است. قصه‌های بارت گاه زبانِ حال خود این قصه‌هاست، قصه‌هایی که قصه‌ی خود را می‌گویند. الهه الهام جان بارت شهرزاد هزار و یک شب است. او نام شهرزاد را بر دیوار رویه‌روی میز کار خود نصب کرده است.

جان بارت تا کنون جوایزی مانند جایزه کتاب ملی و جایزه پن/ مالامود را دریافت کرده است و  اپرای شناور (۱۹۵۶)، پایان راه (۱۹۵۸)، گمشده در شهر بازی (۱۹۶۸)، شیمرا (۱۹۷۲) و نامه‌ها (۱۹۷۹) از آثار این نویسنده‌اند.






نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد