دانلود کتاب صوتی آینه شکسته با صدای مصطفی طالبیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آینه شکسته اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی آینه شکسته

نویسنده:صادق هدایت
امتیاز:
۴.۲از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آینه شکسته

آینه شکسته، داستانی کوتاه از صادق هدایت است که اولین‌بار در مجموعه‌ی سه قطره خون منتشر شده است. داستان آینه شکسته داستان عشقی است که بین یک پسر ایرانی به نام جمشید و دختر هنرمندی به نام اودت در پاریس است

شنیدن نسخه‌ی صوتی داستان آینه شکسته با صدای زیبای مصطفی طالبیان، می‌تواند به یکی از تجربیات خوبتان بدل شود. 

درباره‌ی کتاب صوتی آینه شکسته

کتاب صوتی آینه‌ شکسته، داستانی متفاوت و شنیدنی از صادق هدایت است. او در کتاب صوتی آینه شکسته به رابطه‌ی عاشقانه میان جمشید و اودت که یک دختر هنرمند فرانسوی است، پرداخته است. داستانی که در آن زنان در پرده هستند و عشق از زبان مرد داستان یعنی جمشید روایت می‌شود. جمشید تلاش بسیاری کرده است تا بتواند نظر اودت را برای دوستی به خود جلب کند. پنجره‌ی اتاق اودت و جمشید رو به روی هم است. یک روز وقتی جمشید متوجه می‌شود که کیف اودت پیش او جا مانده است، بی‌اعتنا کیف را به سمتش پرتاب می‌کند. اما آینه‌ای که در کیف اودت است می‌شکند. اودت با اینکه یک دختر متجدد است اما به خرافات معتقد است و اعتقاد دارد شکستن آینه بدشگون است...

کتاب صوتی آینه شکسته را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر از شنیدن داستان‌های کوتاه لذت می‌برید، از شنیدن کتاب صوتی آینه‌ شکسته نیز لذت می‌برید. اگر آثار صادق هدایت را خوانده‌اید، بدون شک گوش دادن به کتاب صوتی آینه شکسته یکی از تجربیات ناب شما می‌شود.

درباره‌ی صادق هدایت

صادق هدایت در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمانِ بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده‌اند و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سه قطره خون، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعهٔ ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

جملاتی از کتاب صوتی آینه شکسته

اودت مثل گل‌های اول بهار تر و تازه بود. با یک جفت چشم خمار به رنگ آسمان. و زلف‌های بوری که همیشه یک دسته از آن روی گونه‌اش آویزان بود. ساعت‌های دراز با نیمرخ ظریف و رنگ‌پریده، جلوی پنجره‌ی اتاقش می‌نشست. پا روی پایش می‌انداخت. رمان می‌خواند. جورابش را وصله می‌زد و یا خامه‌دوزی می‌کرد. مخصوصا وقتی والس گریسلی را در ویولن می‌زد، قلب من از جا کنده می‌شد. پنجره‌ی اتاق من رو به پنجره‌ی اتاق اودت بود. چقدر دقیقه‌ها، ساعت‌ها و شاید روزهای یکشنبه را من از پشت شیشه‌ی پنجره‌ی اتاقم به او نگاه می‌کردم. به خصوص شب‌ها وقتی جوراب‌هایش را در می‌آورد و در رخت‌خوابش دراز می‌کشید. به این ترتیب رابطه‌ی مرموزی میان من و او تولید شد...  

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

Zahra Abn
۱۴۰۲/۱۱/۰۳

به نسبت بقیه داستان‌هاش این داستان زیاد جالب نبود.

xara
۱۴۰۱/۱۱/۲۱

داستانی کوتاه و غمگین که گوش دادنش خالی از لطف نیست اگر حالتون خوب نیست گوش ندید

AS4438
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

تشکرازناشروطاقچه، جالب وتلخ

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ دقیقه

حجم

۱۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان