دانلود کتاب صوتی خاله بازی با صدای آرمان سلطان‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خاله بازی اثر بلقیس سلیمانی

دانلود و خرید کتاب صوتی خاله بازی

معرفی کتاب صوتی خاله بازی

کتاب صوتی خاله بازی، رمانی از بلقیس سلیمانی، نویسنده و منتقد ادبی درباره‌ی زنان و نقشی است که در زندگی یک مرد بازی می‌کنند. انتشارات آوانامه نسخه صوتی کتاب خاله بازی را با همکاری نشر ققنوس و با صدای آرمان سلطان‌زاده و مریم پاک‌ذات، در اختیار شنوندگان قرار داده است.

درباره‌ی کتاب صوتی خاله بازی

خاله بازی اسم عجیب اما به شدت بامسمایی برای این کتاب است. بلقیس سلیمانی به زندگی سه زن پرداخته است. سه زنی که هرکدام نقش متفاوتی را در زندگی مردی ایفا می‌کنند. یکی از این سه زن میاید تا بمیرد. دیگری میاید تا بماند و یکی هم میاید که نپذیرد. نپذیرفتنی از جنس فهم. او نقشی ازلی و ابدی را که گویی به قامتش دوخته‌اند برای خود نمی‌پذیرد، بلکه به دنبال نقش یگانه‌ای برای خود می‌گردد. حمیرا، ناهید و سیما، بازیگران زندگی مسعود هستند که هرکدام نقش عجیبی دارند. ناهیدی که نمی‌تواند بچه‌دار شود و مسعود را به گرفتن زن دوم تشویق می‌کند. سیمایی که عامی است و همسر دوم مسعود می‌شود و در نهایت می‌میرد و حمیرایی که دوست قدیمی ناهید است. دکترای زبان باستانی دارد و هنوز ازدواج نکرده است و گره خوردن روابط آن‌ها در کتاب و ساختن داستانی که از زندگی زنان، که از دغدغه‌های همیشگی بلقیس سلیمانی است.

کتاب صوتی خاله بازی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر دوستدار داستان‌هایی از نویسندگان فارسی زبان هستید و رمان‌هایی که به زندگی زنان می‌پردازند را دوست دارید، کتاب خاله بازی برای شما انتخاب خوبی است.

درباره‌ی بلقیس سلیمانی

بلقیس سلیمانی در سال ۱۳۴۲ در کرمان متولد شد. او نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی است. تحصیلاتش را تا مقطع کارشناسی ارشد فلسفه ادامه داده است و مقالات متعددی نیز منتشر کرده است. کتاب‌های او مثل خاله بازی، بازی آخر بانو و بازی عروس و داماد بیش از پنج بار تجدید چاپ شده‌است و بازی آخر بانو برنده جایزه ادبی مهرگان و بهترین رمان بخش ویژه جایزه ادبی اصفهان در سال ۱۳۸۵ شده‌است. سلیمانی داوری جوایز ادبی جشنواره بین‌المللی برنامه‌های رادیویی و جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

جملاتی از کتاب صوتی خاله بازی

 صدایش می‌لرزد. فقط می‌گوید بهت نیاز دارم. خواهش می‌کنم بیا. محیار تازه خوابیده بدنش داغ است. سیما ظرف‌های شام را می‌شوید. لباس می‌پوشم. منتظرم بپرسد کجا؟ نمی‌پرسد. روی موهای چرب و آشفته‌اش را می‌بوسم. هنوز در را باز نکرده‌ام که بغضش می‌ترکد. مهبان از اتاقش بیرون میاید. مثل همیشه به دیوار تکیه می‌کند و مبهوت نگاهمان می‌کند. لباس خوابش گشاد است. می‌گویم: «کار ضروری پیش اومده»

می‌گوید: «اگر حال محیار بد شد چی؟»

می‌گویم: «تلفن بزن»

نمی‌دانم چرا حوصله ندارم مثل همیشه برگردم و اشک‌هایش را پاک کنم و بگویم: «تو رو به خدا اینقدر اذیتم نکن.»

برای مهبان دست تکان می‌دهم. دستش را با بیحالی بالا میاورد اما تکان نمی‌دهد. حتما او هم می‌داند این وضع طبیعی نیست. 


نظرات کاربران

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۳۹۸/۱۱/۱۱

گذار از سنت به مدرنیته بلقیس سلیمانی در کتاب «خاله بازی» با زبان شیوا گذر یک نسل آشفته از آرمان‌ها و ایدولوژی‌های سنتی به دوران مدرن را به تصویر می‌کشد. در این کتاب مخاطب شاهد روایت زندگی ناهید و مسعود خواهد

- بیشتر
maryamf14
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

اصلا جالب نبود ، تقلید بسیار صعیف از سووشون ، غیر واقعی، توهین به مقام زنان و خانواده ، در انتها که بسیار ضعیفتر و خسته کننده میشود اصلا توصیه نمیکنم

aminam
۱۴۰۰/۰۷/۲۱

کتاب روایت داستانی خوبی داره . من با شخصیت پردازی هاش کمی مشکل دارم . بدور از واقعیت عموم جامعه است و اشتباهات و تصمیمات مرد از دید یه خواننده قابل پیشگیری و سهل بنظر میرسه . بسیار بسیار کتاب

- بیشتر
❤️❤️❤️
۱۳۹۹/۰۶/۱۳

بلقیس سلیمانی نثر بسیار دلنشینی دارن و تجمیع اطلاعات وسیعشون با ادبیات فوق العاده شون باعث شده کتابهاشون از جمله معدود کتاب های ایرانی با ارزش باشه ممنون از گوینده ها به نظرم هر دو عالی کار کردن

Shamim
۱۴۰۲/۰۷/۲۹

خوندن داستان های مجلات زرد رو بیشتر توصیه میکنم تا این کتاب رو. واقعا کتابی ضعیف که برای تلف کردن وقت هم مناسب نیست…

صدف
۱۴۰۰/۰۹/۱۹

سبک نوشتاری خانم سلیمانی را بسیار دوست دارم این کتاب هم مثل کتاب سگ سالی با صدای آقای سلطان زاده بسیار شنیدنی بود 😍

hunter
۱۳۹۸/۱۰/۲۰

گوینده زده رو دست نازنین آذرسا 😂😂 این و آذرسا رو بندازی توی یه اتاق یه چند هفته بگذره جفتشون متعادل حرف میزنن

Neda
۱۳۹۸/۱۰/۲۰

چرا راوی این‌طوری حرف می‌زنه؟ مگه مصیبت‌نامه می‌خونه؟؟ من به هوای آقای سلطان‌زاده کتاب رو خریدم. فصل اول‌ام ولی کم کم شیوه‌ی روایت این خانم واقعا داره عصبی‌ام می‌کنه!

زمان

۷ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان