دانلود کتاب صوتی رژه بر خاک پوک با صدای ژوبین دارابیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رژه بر خاک پوک اثر محمد  شمس لنگرودی

دانلود و خرید کتاب صوتی رژه بر خاک پوک

معرفی کتاب صوتی رژه بر خاک پوک

رژه بر خاک پوک رمانی است که به قلم توانای شمس لنگرودی به رشته تحریر درآمده است. ژوبین دارابیان، مرآت بهنام، افشین زارعی، آیدا آب‌پرور، مولود اعتبار زادع و شمس لنگرودی صداپیشگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند.


خلاصه کتاب رژه بر خاک پوک

شمس لنگرودی در رمان رژه بر خاک پوک، داستان سرزمینی را روایت می‌کند که غرق در خرافات است و ترسی ویرانگر بر زندگی مردمان آن سایه افکنده است. این سرزمین با گذشت زمان وارد عرصه مدرنیته می‌شود؛ هرچند که ورود اندیشه‌های نو به آن به سبب خو گرفتن ساکنانش با خرافات، همچون رژه رفتن بر خاک پوک می‌ماند. با این داستان همراه شوید تا ببینید چگونه تناقض‌های حاکم بر جامعه، شیرازه امور این سرزمین را از هم می‌پاشد.

درباره شمس لنگرودی

محمدتقی جواهری گیلانی معروف به شمس لنگرودی در سال ۱۳۲۹ در لنگرود متولد شد. علاقه پدر به شعر و کتابخوان بودن مادر، زمینه علاقمندی او را به شعر و ادبیات فراهم آورد. نخستین شعر شمس که تقلیدی از اشعار نادر نادرپور بود در سال ۱۳۴۶ و در هفته‌نامه امید ایران چاپ شد. او تحصیل در رشته اقتصاد را در مدرسه عالی بازرگانی رشت در سال ۱۳۴۹ آغاز کرد و در بهمن ماه سال ۱۳۵۳ توانست با درجه کارشناسی اقتصاد فارغ‌التحصیل شود اما فعالیت حرفه‌ای خود را در حوزه ادبیات ادامه داد. کتاب‌های شعر بسیاری از شمس لنگرودی منتشر شده‌اند که برخی از آن‌ها عبارتند از: رفتار تشنگی، در مهتابی دنیا، خاکستر و بانو، جشن ناپیدا، باغبان جهنم، توفانی پنهان شده در نسیم، رسم کردن دست‌های تو، لب‌خوانی‌های قزل‌آلای من و ..... . رژه بر خاک پوک و آن‌ها که به خانه من آمدند نیز دو رمانی هستند که به قلم این شاعر و نویسنده معاصر نوشته شده‌اند. زبان‌ساده، کوتاه نویسی، طنز، پرداختن به زندگی روزمره و پر رنگ بودن عشق از ویژگی‌های اصلی آثار شمس لنگرودی هستند. شمس بازیگری در سینما را نیز در کارنامه خود دارد. دوباره زندگی، رفتن، احتمال باران اسیدی، پنج تا پنج و فلامینگو شماره ۱۳ از آثاری هستند که او در آن‌ها حضور داشته است.

جملاتی از کتاب صوتی رژه بر خاک پوک

در پال، همیشه بادهای سختی- تقریبا به رنگ سفید _ از چهار سو می‌وزید و کرک بال موجودات ناشناخته را به هوا می‌پراکند. تابستان، نجوای مرموز رودخانه‌های آکنده از جلبک‌های زنده بود و رطوبت نیمگرم دریا؛ صدای از هم گشودن نی‌های چپرها، کلبه‌های لمس و کرخت، خلسه گوش ماهیان مرطوب، و گل‌های خواب آلوده‌یی که روی ساقه‌های اساطیری‌شان چرت می‌زدند. زمستان، ترشح آب تنی کردن جن‌های گرمازده در برکه‌ها بود و دود مغازه‌ها، ریزش برف‌های ابدی، رودخانه خاموش، بیشه‌های فراموش، و خال‌های بنفش و پراکنده مرغابیان گمشده در برفباد. پاییز، تا انتهای جهان ریزش برگ بود: برگ‌های سفید و زرد سوراخ شده در بوسه سوزان موجودات غریبی که فقط صدای لرزیدن لب‌های‌شان را می‌شنیدیم. پاییز، باد تیره بود و بوی غربت تابستان سپری‌شده، ترس سفید در راه، مرگ پرندگان، شمردن هر روزه اجساد جوجه‌ها، سرگردانی و تسلیم. پاییز، مرگ بود. اما بهار با صدای فلوتی از راه می‌رسید. ما در نسیم صبح بیدار می‌شدیم و پرندگان گم شده در طوفان مه، شاد و خیس و نفس زنان روی پنجره‌هایمان می‌نشستند و بال‌های‌شان را از قطرات سپید می‌تکاندند. درختان شسته در پی هم دربخار هوا ظاهر می‌شدند و قلقل چشمه‌ها را می‌شنیدیم که پریان پنهانی در سایه صبحگان می‌آمدند و زیر درخت‌ها می‌نهادند. بعد، صدای سطل‌های خدایان بود و سنگفرش هوا. غرش رعد و برق و گیسوان هزار رنگ فرشتگان. می‌گفتند رعد صدای جوشیدن دیگ خدایان میان ابرها و روی اجاق ستارگان است. می‌گفتند رعد صدای دیو است که لابلای ابرها تنوره کشان به دنبال گمشده‌اش می‌گردد.

برای شنیدن جمله‌های بیشتری از کتاب صوتی رژه بر خاک پوک، بخش نمونه کتاب را رایگان دانلود کنید.

نظرات کاربران

Massoud
۱۳۹۸/۰۹/۱۴

حدود یک ساعت اول این کناب را گوش دادم، داستان را تا به اینجا دوست داشتم ولی کیفیت کار بقدری ضعیف است که نمیخواهم به ادامه ان گوش کنم، صدای گوینده ها به شدت بی کیفیت است و مرتبا بالا

- بیشتر

زمان

۸ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۶۹۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۶۹۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶,۰۰۰
تومان