دانلود کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر با صدای حامد بهداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر اثر حامد بهداد

دانلود و خرید کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر

معرفی کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر

کتاب صوتی هفتاد‌ و‌ سومین نفر نمایشنامه‌ای است که بر طبق وقایعی که طی روز عاشورا در صحرای کربلا اتفاق افتاده نوشته شده است و حوادث مختلفی از واقعه کربلا را روایت می‌کند. نویسندگی اثر بر عهده یاسین حجازی بوده و رضا اقتصادی آن را کارگردانی کرده است. گویندگانی چون شهاب حسینی، حامد بهداد و بهروز رضوی در این اثر به هنرنمایی پرداخته‌اند و موسسه فرهنگی رسانه آفتاب آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر

تابه‌حال روایت‌ها و داستان‌های مختلفی از آنچه در صحرای کربلا اتفاق افتاده منتشر شده است. از دیرباز تاکنون به خاطر ریشه تاریخی عاشورا در ایران و پیوند فرهنگ و ادبیات ایرانی با حادثه نینوا، بارها و بارها اثرات مختلفی از قضیه عاشورا تولید شده است؛ اما این بار تصمیم گرفته شده تا روایت عاشورا متفاوت‌تر ارائه شود. روایتی آمیخته با هنرهای نمایشی و روایت رادیویی. کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر با ورود «طِرِمّاح بن عَدِی الطائی» آغاز شده و در انتها با رسیدن خبر شهادت حسین بن علی (ع) به او به پایان می‌رسد. بنا بر گفته کارگردان نام هفتاد و سومین نفر ازاین‌رو برگزیده شده است که مخاطب می‌تواند با شخصیت طرماح همذات‌پنداری کند.

هرچند داستان به بیش از ۲۰ فصل نمی‌کشد اما سعی شده تا وقایع با ذکر جزئیات حکایت شوند. ازاین‌رو، اثر در ضمن کوتاهی توانسته تا مغز کلام و قلب روایت را به مخاطب برساند و در زمانی کوتاه محتوایی پر مفهوم را انتقال دهد. برخی از روایت‌هایی که در طول داستان مطرح می‌شوند عبارت‌اند از: بسته شدن آب فرات، خطبه حسین بن علی(ع) قبل از شروع جنگ و شهادت یاران مختلف اباعبدالله(ع). یارانی چون علی‌اکبر، قاسم بن حسن و ابوالفضل بن عباس.

یاسین حجازی در کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر کوشیده تا هنرهای نمایشی و روایت‌های تاریخی و دینی را در هم آمیزد. برای همین زبان استفاده‌شده در نمایش، به سبک و سیاق نگارش قدیمی است؛ اما نویسنده همواره سعی بر آن داشته تا انتخاب فعل‌ها و کلمات قدیمی باعث ایجاد تکلف و ابهام در متن نشود و تمام تلاش خود را کرده تا متن همه‌فهم و بی‌تکلف باشد. انتخاب این نگارش باعث شده داستان جذابیت خاص خود را پیدا کند، زنده‌تر و گیراتر حکایت شود.

از جمله نقاط قوت این اثر همراه شدن موسیقی متن است که ساخت آن توسط امید روشن‌بین انجام شده است. موسیقی باعث شده تا روایت‌ها واقعی‌تر به نظر برسند؛ و مخاطب را بیشتر در بطن داستان درگیر کند.

برای نوشتن نمایشنامه از منابع معتبری مانند کتاب مقتل‌خوانی آه و تاریخ طبری استفاده شده است؛ که تاریخ طبری به‌عنوان منبع اصلی برای این روایت در نظر گرفته شده است. هرچند که برای اطمینان بیشتر و روشن‌تر شدن موضوع، از منابع تاریخی دیگری نیز کمک گرفته شده است.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر به خاطر داشتن زبان ساده و گیرا و همچنین تکیه‌بر منابع تاریخی معتبر، می‌تواند کتاب جالبی برای آشنایی بیشتر نوجوانان با حادثه عاشورا باشد. همچنین علاقه‌مندان به آثار عاشورایی می‌توانند با شنیدن این اثر تجربه جالبی درباره ترکیب نمایش صوتی و ادبیات عاشورایی داشته باشند. اگر هم شما به روایت‌های عاشورایی علاقه‌مندید می‌توانید با شنیدن این اثر اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کنید.

چرا باید کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر را بشنویم؟

حادثه کربلا یکی از مهم‌ترین اتفاقات موجود در جهان اسلام به‌خصوص مذهب شیعی است. این حادثه بیشتر از اینکه از جهت دینی پررنگ باشد از جهت اخلاقی و فلسفی مورد تأکید است. گسترش فرهنگ آزادگی، نپذیرفتن ظلم و زیست آزادمنشانه از مهم‌ترین درس‌های اخلاقی این حادثه است. ازاین‌رو کسب اطلاعات صحیح و معتبر درباره روز کربلا جز ملزومات هر انسان آزاداندیش و متفکر است.

از مزایای اثر تکیه‌بر منابع معتبر تاریخی و همچنین ایجاد فضای نمایشی است به‌گونه‌ای که به زنده‌تر بودن فضای داستان روایت بیشتر کمک کرده است. تهیه اثر به‌صورت کوتاه (۵۱ دقیقه) باعث شده تا مخاطب بتواند با صرف زمان اندکی از این اثر بهره ببرد و همچنین بتواند بارها و بارها آن را دوباره بشنود.

درباره یاسین حجازی

یاسین حجازی متولد ۱۳۵۷ نویسنده ایرانی است. کتاب‌های او بیشتر در زمینه دینی و تاریخی نوشته شده است. یکی از پرفروش‌ترین و معروف‌ترین کتاب‌های او کتاب قاف است که به بازخوانی سه متن کهن فارسی پیرامون زندگی آخرین پیامبر اختصاص دارد. این اثر سه و نیم سال از حجازی وقت گرفت و پس از اتمامش به یکی از کتاب‌های پرفروش حوزه مذهبی تبدیل شد. دیگر اثر معروف حجازی کتاب آه: بازخوانی مقتل حسین‌ابن‌علی علیهماالسلام است که توانسته تاکنون به هفده چاپ برسد؛ و دیگر اثر پرفروش این نویسنده باشد.

درباره گویندگان

کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر با هنرنمایی بازیگرانی چون شهاب حسینی و حامد بهداد اجرا شده و صداپیشه مشهور و زبده‌ای چون بهروز رضوی در این نمایشنامه هنرنمایی کرده است. به گفته کارگردان حدود یک سال پروسه ساخت این اثر طول کشید. رضا اقتصادی در مقام کارگردان درباره انتخاب گویندگان می‌گوید سعی کردیم در انتخاب صداپیشگان افرادی را انتخاب کنیم که هم محبوبیت و شهرت خاص خود را داشته باشند هم این‌که با فضای مذهبی مأنوس بوده و قبلاً تجربه کار در این حیطه را داشته باشند. در ابتدا ۱۰ نفر از بازیگران مشهور در لیست قرار می‌گیرند اما به خاطر دغدغه برخی از بازیگران قرعه به نام این سه بزرگوار می‌افتد و آن‌ها هم با شنیدن این خبر مشتاقانه کار را می‌پذیرند.

اقتصادی درباره پروسه ساخت بیان می‌کند که به‌هیچ‌وجه قرار نبود بازیگران صرفاً گویندگی کنند. قصد بر این بود تا آن‌ها کار را بازیگری نمایند و همین اتفاق هم افتاد. حامد بهداد و شهاب حسینی در پشت‌صحنه تمام نقش را بازی کرده‌اند و صدای آنان ضبط شده و به درون داستان پیوند زده شده است. ولیکن در اصل صداهای شنیده‌شده در اثر کاملاً بازی شده‌اند و کار کاملاً حالت نمایشی دارد.

بخشی از کتاب صوتی هفتاد و سومین نفر

«ناگهان چهار مرد سوار نمودار شدند. و آن‌ها نافع‌بن‌هلال، مجمع‌بن‌عبدالله، امربن‌خالد و طرماح‌بن‌عدی بودند. اسب نافع‌بن‌هلال را یدک کرده بودند. آن اسب، کامل نام داشت. راهنمای آنان طرماح‌بن‌عدی بود تا به حسین رسیدند. 

چون نظر طرماح به حسین افتاد، این رجزخواندن گرفت:

ای شتر من مترس که چنین می‌رانمت. بشتاب که پیش از سحرگاه با بهترین سواران و نکوترین مسافران به مرد والا تبار رسانی‌مان. و آن مرد بزرگوار گشاده دل آزاد تا روزگار باقیست، خداوند نگهدارد او را...»

نظرات کاربران

میـمْ.سَتّـ'ارے
۱۳۹۸/۰۶/۱۰

به مجلس روضه خوش اومدید. هفتاد و سومین نفر، روضه ی جامونده هاست... کاور بسیار زیبای این کتاب صوتی، مردی رو نشون میده که جامونده از سفینه النجات. قصه ی کربلا، قصه ی خیلی عجیبیه، همه جور آدمی توش هست. قصه ی کربلا حبیب

- بیشتر
k.t
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللهِ (اَبَداً) ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ

- بیشتر
S
۱۳۹۷/۰۶/۲۶

منظور از هفتادوسومین نفر " طِرِمّاح بن عَدِی الطائی " است که با اجازه امام حسین علیه السلام به منظور رسیدگی به عیال و قبیله از امام جدا میشود و وعده بازگشت به ایشان و شرکت در جنگ با دشمنان را

- بیشتر
بیسیمچی
۱۳۹۸/۰۶/۲۹

متنی از کتاب: 《- حسین (ع) گفت:اگر قصد یاری من داری بشتاب.خداوند بر تو ببخشاید... -دانستم بر مردان محتاج است...》 انتخاب نام _هفتاد و سومین نفر_ و تصویر انتخاب شده عالین... حضور استاد بهروز رضوی و شهاب حسینی از نقاط قوتِ کار...خصوصا جایی که

- بیشتر
اِیْ اِچْ|
۱۳۹۸/۰۶/۲۱

نظراتِ مبسوطی داشتیم،منتها دوستان تو سایر نظرات حقِ مطلب رو ادا کردند. یک اثر فاخر، با حضورِ بی‌نظیر شهابِ حسینی که اصلا صفای دیگری به این کتاب داد. موسیقی زمینه،افکت‌های صدا و این جریانات توی انتقال مطلب به شدت دخیل و موثر

- بیشتر
ترمه🍁
۱۳۹۸/۰۶/۱۸

طرماح ...! رفتی تا آذوقه ای برای اهل بیت خود ببری بعد از حسین ع، فرزند و عیال و خانمان به چه کار می آید؟ دنیا به چه کار می آید وقتی لیاقت هفتاد و سومین یار امام شدن را از دست

- بیشتر
Aysan
۱۳۹۷/۰۶/۳۰

💚"جانم فدای آن جانِ برگزیده ی پاک"💚 . . . گاهی گوشواره ی زر، بهترین هدیه برای گوش ها نیست.. . ممنونم..🌴

F313
۱۳۹۷/۰۶/۲۷

تو این شلوغیا یه چیز و یاد بگیر... هفتاد و دو تا موندن تا امامِ زمانشون رو یاری کنند...! تو جزو هفتاد و دوتایِ امامِ زمانِ خودت هستی یا نه...؟؟؟؟ . #امام‌تو‌دریاب💔 #یا‌صاحب‌الزمان💚 . . پ ن : این نمایش صوتی رو مدت ها بود خریده بودم(نه از اینجا البته!) امشب

- بیشتر
sima farjam
۱۳۹۸/۰۶/۳۰

صدای 《حسین (ع)》 به گریه بلند شد و کسی تا ان زمان صدای گریه او را نشنیده بود...

ساکورا
۱۳۹۹/۰۶/۰۲

عالی بود ....یه روضه‌ی کوتاه و مفید ممنون

زمان

۵۱ دقیقه

حجم

۴۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵۱ دقیقه

حجم

۴۶٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴,۰۰۰
۲,۰۰۰
۵۰%
تومان