دانلود کتاب صوتی گذر خان با صدای سید محمدعلی ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گذر خان اثر سید محمدعلی ابطحی

دانلود و خرید کتاب صوتی گذر خان

معرفی کتاب صوتی گذر خان

کتاب صوتی گذر خان نوشتهٔ سیدمحمدعلی ابطحی است. سید محمدعلی ابطحی و مهدی خلیلی گویندگی این رمان صوتی را انجام داده‌اند و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ بیانیه‌ای علیه بی‌توجهی‌ برخی روحانیان به مسائل جامعه.

درباره کتاب صوتی گذر خان

گذرِ خان نام محله‌ای نام‌آشنا در قم است که بسیاری از اتفاقات این رمان در آن به وقوع می‌پیوندد. کتاب صوتی گذر خان دربردارندهٔ یک رمان معاصر ایرانی است که به قلم یکی از روحانیان شناخته‌شدهٔ ایران در سال‌های پس از انقلاب ۱۳۵۷ نوشته شده است؛ یک روحانی که کارنامهٔ فکری‌اش پر است از انتقادهای صریح و بی‌پرده نسبت به ساختار کلاسیک حوزه و حوزویان. رمان صوتی «گذرِ خان» را می‌توان اعتراضی علیه دین‌داری سنتی دانست. سیدمحمدعلی ابطحی نه خواسته‌ برای روحانیتْ شیدایی ویژه در نظر بگیرد و نه نگاه بغض‌آلود به آن داشته باشد. داستان این رمان صوتی در سال‌های پیش از انقلاب ایران رقم می‌خورد؛ روزهایی که روحانیت در آن معنا و مفهوم دیگری داشت و هویتش هنوز با قدرت سیاسی درهم تنیده نشده بود.

کتاب صوتی گذر خان داستان پسری را روایت می‌کند که پدر روضه‌خوان نابینایی دارد؛ بنابراین ناچار است همه‌جا او را همراهی کند؛ از روضه‌های زنانه و مردانه گرفته تا مجالس و محافل مراجع تقیلد. داستان در شهر قم و در سال‌های اوایل دههٔ ۱۳۵۰ می‌گذرد. محافل روضه‌خوانی در این رمان یکی از مناسکی بود که در میان اقشار مختلفی از مردم رواج داشت. اکنون تصور کنید یک روضه‌خوانِ نابینا برای گذرانِ عمر باید به مجالسی برود و روضه بخواند که شاید اگر می‌توانست ببیند، هیچ‌وقت پایش را در آن خانه‌ها نمی‌گذاشت. او اگرچه نمی‌تواند ببیند، اما گزارشی از نادیده‌هایش را می‌شنود. پسرش که راهنما و عصای دست اوست، نادیده‌هایش را برایش تعریف می‌کند، اما این نادیده‌ها چه چیزهایی هستند که اگر مرد روضه‌خوان می‌دانست، پایش را در آن مجالس نمی‌گذاشت؟ برای گرفتن پاسخ این پرسش باید رمان صوتی «گذر خان» را بشنوید. این رمان را بیانیه‌ای علیه بی‌توجهی‌ برخی روحانیان به مسائل جامعه دانسته‌اند.

شنیدن کتاب صوتی گذر خان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب رمان تاریخی - اجتماعی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره سیدمحمدعلی ابطحی

سیدمحمدعلی ابطحی در ۷ بهمن ۱۳۳۸ در مشهد به دنیا آمد. او نویسنده، روحانی، سیاست‌مدار و وبلاگ‌نویسی ایرانی است که به‌عنوان رئیس مؤسسهٔ «گفت‌وگوی ادیان» فعالیت کرده و از اعضای مجمع روحانیون مبارز بوده است. در دولت هفتم (سید محمد خاتمی) ریاست دفتر رئیس‌جمهور را بر عهده داشت، در دولت هشتم در فاصلهٔ سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۳ به‌عنوان معاون امور حقوقی و مجلسِ رئیس‌جمهور فعالیت کرد و از ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۴ نیز مشاور رئیس‌جمهور بود. مطابق با سنت خانوادگی پس از تحصیلات ابتدایی به تحصیل علوم دینی پرداخت و در ۱۳۵۵ به درس خارج فقه رسید. رمان «گذر خان» و کتاب‌های «از کرونا و دیگر شیاطین»، «به‌دنبال لبخندت آمده‌ام»، «هالهٔ هسته‌ای»، «الاحقر فداتون» و «تدبیر و تحمل» ار آثار مکتوب سید محمدعلی ابطحی است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۸ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۹۴۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۲۸ دقیقه

حجم

۹۴۱٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان