دانلود و خرید کتاب با کفش من راه برو اورلی کرتن ترجمه زینب چینی‌چیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با کفش من راه برو اثر اورلی کرتن

کتاب با کفش من راه برو

معرفی کتاب با کفش من راه برو

با کفش من راه برو کتابی در حوزه روان‌شناسی نوشته اورلی کرتن است که با ترجمه زینی چینی‌چیان به چاپ رسیده است. این کتاب به والدین برای درک بهتر فرزندانشان کمک می کند.

درباره کتاب با کفش من راه برو

کتاب با کفش من راه برو به موضوع برخورد با احساساتی مانند خشم، ترس، شادی و اندوه در کودکان می‌پردازد و به والدین کمک می‌کند تا احساسات فرزندانشاتن را بشناسند و آنها را درک کنند. احساسات کودکان بر رفتار، افکار و روابطش با دیگران تاثیر می‌گذارد، بنابراین پدر و مادر باید بدانند که چگونه فرزندشان را همراهی کنند تا احساساتش را رشد دهد و با آن‌ها زندگی کند. کودک نیز باید یاد بگیرد که احساساتش تا چه اندازه طبیعی است و از چه حدی به بعد افراطی می‌شود.

 اگر کودک شما عصبانی شود چه می‌کنید؟ اگر پس از یک ناکامی، خشمگین و بی‌قرار است، چه رفتاری از خود نشان می‌دهید؟ اگر کودکتان از هیولای درون کمد اتاقش بترسد چه می‌کنید؟ به کودکتان می‌گویید:«نترس و او هم می‌گوید چشم دیگر نمی ترسم! وقتی کودک شما سرخورده از تعامل با همسالانش، گوشه‌ای می‌نشیند چه می‌کنید؟ آیا به او می‌گویید که نباید ناراحت و افسرده باشد و او هم به سرعت لبخند می‌زند وشادی می‌کند؟ واضح است که راه‌حل‌ها آن‌قدر ساده نیستند، تغییر رفتارها و احساسات نیاز به تغییر نگرش دارند و تغییر نگرش ها نیاز به تمرین و ممارست. در این کتاب تمرینات و تکنیک‌هایی آمده که والدین می‌توانند از آنها برای ‌تغییر نگرش کودکان خود استفاده کنند.

دکتر اولی کرتن روانشناس و تراپیست فرانسوی متخصص امور تربیتی کودکان است. او در این کتاب به والدین می‌آموزد که چگونه با احساسات فرزندشان رو به رو شوند. بسیاری از والدین در بروز احساسات کودکانشان گیج و سردرگم می‌شوند و برخی اوقات نمی‌دانند که چگونه باید با این احساسات رو به رو شوند. آنها گاهی این احساسات ناخوشایند مانند غم، افسردگی و خشم کودکان را سرکوب می‌کنند و مانع از بروز آنها می‌شوند. شمار زیادی از این والدین به دکتر اولی کرتن به صورت بالینی مراجعه کرده اند و او تجربیات خود را در قالب آزمون‌ها و تکنیک‌های روانشناسی به پدرها و مادرها یاد داده است.

مهمترین هدف کتاب این است که ما را با احساسات کودکان آشنا کند و کاری کند تا آنها را به درستی درک کنیم. در کتاب با کفش من راه برو والدین در فصول ابتدایی کتاب، با احساسات خود آشنا می‌شوند. 

به طور مثال مادر ناتان ۶ ساله، پیش از آن که پسرش به چیزی دست بزند، با فریاد به او گوشزد می‌کند که مراقب کارهایش باشد. همین رفتار، باعث استرس بیش از حد ناتان شده و او کاملا غیرارادی براثر لرزش دستانش چیزهای مختلفی را در داخل خانه شکسته است. در این گونه موارد دکتر اورلی کرتن ابتدا سعی می‌کند، تا منشا رفتار اشتباه را در والدین شناسایی کند و با انجام تمرینات مختلف بر روی کودکان و والدین، آنها را از موقعیت سختی که بدان دچار شده اند بیرون آورد. همانطور که در جلد کتاب ملاحظه می‌شود، تصویر جلد کتاب بدین معنی است که پا در کفش کودکان خود کنیم و سعی کنیم بفهمیم که آنها چه احساسی دارند. آنها را درک کنیم، روحیات و احساسات آنها را شناسایی کنیم و در آخر تلاش کنیم، این احساسات را چه خوب و چه بد بپذیریم.

نثر بسیار ساده کتاب، مثال‌های متعدد، تکنیک‌ها و تمرینات مختلفی که کرتن در کتاب آورده است کمک می‌کند تا در مواجهه با مشکلات از حد حرف فراتر برویم. برخی کتاب های روانشناسی مشکل را طرح می‌کنند، اما هیچ گونه راه حلی ارائه نمی‌دهند.

این کتاب از مجموعه کتاب‌های زندگی بهتر است که زیر نظر فردیک فانژه روانپزشک مشهور فرانسوی منتشر می‌شود و موضوعاتی کاربردی برای زندگی دارد. 

 خواندن کتاب با کفش من راه برو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 همه والدین مخاطبان این کتاب‌اند.

بخشی از کتاب با کفش من راه برو

کمک به کودکان و همراهی با آنان در بروز هیجان و احساساتشان و کنار آمدن با آن‌ها همیشه کار راحتی نیست. علاوه بر این، نمی‌توان تفاوت چندانی بین آنچه روند طبیعی رشد کودک است و حالت افراط‌گونه یا بیماری را به‌سادگی تشخیص داد.

اما شما باید به خودتان اعتماد داشته باشید و زمانی که احساس کردید مدیریت شرایط سخت شده است و بر زندگی روزمره‌ شما تأثیری جدی می‌گذارد؛ وقتی همه راه‌ها را امتحان کرده‌اید اما حالا خود را در انتهای بن‌بست می‌بینید، بدون تردید باید با یک متخصص مشورت کنید و نظر او را بخواهید. شاید لازم نباشد برای مشاوره چندین جلسه مراجعه کنید؛ در نهایت درمان‌گر یا راه‌حلی ارائه می‌دهد یا شما را به متخصصی دیگر معرفی می‌کند تا او مراقبت‌های متناسب با نیاز فرزندتان را به شما آموزش دهد.

اما نکته دشوار این است: باید به چه کسی مراجعه کنیم؛ به چه متخصصی؟ کدام شخص؟ کدام تخصص؟ در این‌گونه مواقع حتماً از پزشکتان، متخصص اطفال یا اطرافیان خود پرس‌وجو کنید. با این حال، پیش از مراجعه به پزشکان و متخصصانی که می‌توانند در درمان آسیب‌ها و اختلال‌های مربوط به احساسات کودکتان به شما کمک کنند، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

پزشک عمومی رابط مهمی به‌شمار می‌رود، چرا که می‌داند شما به چه متخصص‌هایی باید مراجعه کنید.

متخصصان اطفال، نخستین کسانی هستند که همزمان با پزشک عمومی باید به سراغشان بروید و از آن‌ها نظر بخواهید و مشورت بگیرید. آن‌ها می‌توانند شما را به پزشکی متناسب با شرایط فرزندتان، هدایت کند.

روان‌شناسان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌های روانشناسی، روان‌درمانی‌های پیوسته و منظم را پیشنهاد می‌دهند؛ البته معمولاً فقط برخی از این مشاوره‌ها تحت پوشش بیمه‌های خدمات درمانی قرار می‌گیرد. برخی از این روان‌شناسان، متخصص کودکان هستند و در زمینه‌های خاصی تخصص دارند (مثل هیجان و احساسات، اضطراب، خلق و خو، بیش‌فعالی و...)؛ آن‌ها درمان را مبتنی بر نظریه‌ها و رویکردهای مختلف، پیش می‌برند: از جمله، درمان‌های رفتاری و شناختی، ذهن‌آگاهی، درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد۳۵ (ACT)، رویکرد تحلیلی، سیستمی وNLP.

روان‌پزشکان کودک، در زمینه کودکان تخصص دارند. آن‌ها اختلال یا مشکل موجود را تشخیص می‌دهند، روش‌های درمانی مناسب را پیشنهاد می‌کنند یا شما را به متخصصی دیگر ارجاع می‌دهند و گاهی هم درمان دارویی را پیشنهاد می‌کنند.

سوفرولوژیست‌ها۳۶ به کودک می‌آموزند که به کمک تمرین‌هایی با محوریت اعضای بدن، تنفس و با تجسم و تن‌آرامی (ریلکسیشن)، بتواند خود را آرام کند.

گاه برای تکمیل روند درمان باید به متخصص‌های دیگر نیز مراجعه کرد: عصب-روانشناس، پزشک هومیوپاتی، متخصص گفتاردرمانی، روان‌پزشک، متخصص کاردرمانی، متخصص حرکت‌درمانی یا ورزش‌درمانی، متخصص استخوان‌درمانی، طب سوزنی و...

به هر متخصصی که مراجعه می‌کنید، باید به او اعتماد داشته باشید. انتخاب شما به موقعیتی که در آن قرار گرفته‌اید، بستگی دارد، البته از انتظارات و حساسیت‌های خود و همچنین فرزندتان نیز چشم‌پوشی نکنید.

راز شادی والدین دانمارکی
جسیکا جول الکساندر
تربیت جنسی کودکان : صفر تا نه سال راهنمای والدین به زبان ساده
فاران حسامی
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
دونالد باوکوم
به خواهر و برادرها گفتن و از خواهر و برادرها شنیدن
آدل فابرو والین مازلیش
کتاب کار تاب‌آوری؛ مهارت های ضروری برای بازیابی از استرس، ضربه های روحی و مصیبت
گلن آر شیرالدی
برنامه مصاحبه اختلال اضطرابی DSM-IV؛ نسخه طول عمر
دیوید بارلو
آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان
دارلین سوییت لند
کتاب کار خشم برای کودکان
کریستینا کرس
آموزش محبت آمیز کودکان
مارشال بی. روزنبرگ
زنان فوق العاده
باربارا پیم
کتاب کوچک لوکا
مایک وایکینگ
خلق رفتارهای ماندگار
مارشال گلدسمیت
تمرین ارتباط بدون خشونت
لوسی لو
حال عالی
دیوید برنز
زندگی ات را مرتب کن!
اولیویا تلفورد
کاربرد هنر در مسیر نوجوانی
آلن دوباتن
در ستایش زنان سرسخت
کرن کاربو
این منم!
روثی لینزی
مهربانی با خود
تیم دزموند
مادر بودن
کاترین می

نظرات کاربران

hoseini
۱۴۰۱/۰۴/۰۳

مطالب جدید و کاربردی . حس خوبی دارم حتی زمانی که فرزندم ناراحت هست و گریه میکند . چون همه ی احساساتش را به رسمیت می شناسم 😀

bahare_eph
۱۴۰۲/۰۴/۱۰

خب باید بگم با خوندن این کتاب انگار دارید یه کتاب درسی روانشناسی می خونید. خیلی از مثالهای عینیو کاربردی استفاده نکرده در واقع لقمه رو دور سرش میچرخونه تا یه موضوعی رو بگه.درصورتیکه با یه نمونه خیلی راحت مطلب

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
فراموش نکنید که شما پدر یا مادر خوبی هستید؛ اما «خوب» کسی است که قصد دارد کار درست را انجام دهد، نه کسی که همیشه کار درست را انجام می‌دهد.
کاربر ۸۶۸۶۰۶

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۵۹,۰۰۰
۳۵,۴۰۰
۴۰%
تومان