دانلود کتاب صوتی ای کاش می دانستید با صدای نازنین آذرسا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی ای کاش می دانستید

کتاب صوتی ای کاش می دانستید نوشتهٔ جول اوستین، ترجمه‌شده توسط سایت نگرش نیک و با صدای نازنین آذرسا است.

درباره کتاب صوتی ای کاش می دانستید

کتاب صوتی ای کاش می دانستید متن یکی از سخنرانی‌های جول اوستین با همین عنوان است. در این سخنرانی جول اوستین بیان می‌کند که خیلی وقت‌ها ما دچار مشکلات زیادی می‌شویم و امیدمان را به طور کل از دست می‌دهیم. فکر می‌کنیم دیگر راهی برای برکت و رحمت برای ما وجود ندارد.

در حالی که خداوند همیشه وعده داده است که پس از سختی‌ها آسانی‌هایی برای ما مقدر می‌کند که حتی در فکر و خیالمان هم نمی‌گنجیده است.

او داستان یوسف و برادران خیانتکارش را مثال می‌زند که با او چه کردند اما در نهایت نتوانستند مانع رسیدن یوسف به جایگاهی شوند که خدا برایش مقدر کرده بود.

تقسیم‌بندی مردم در برابر شداید و حوادث در برخورد با سختی‌ها و شداید مردم چهار دسته‌اند:

گروهی همین که با حوادث تلخ روبه‌رو شدند، داد و فریاد راه می‌اندازند و به لطف و حکمت خداوند و به نظام آفرینش بد می‌گویند.

دسته دوم کسانی هستند که سختی‌ها را با روح استقامت و پشتکار تحمل می‌کنند و با زبان دل می‌گویند: ما همه از خداییم و به سوی او باز می‌گردیم.

دسته‌ای دیگر کسانی هستند که حتی از گروه دوم بیشتر رشد کرده‌اند و در برابر سختی‌ها شکر هم می‌کنند.

دسته چهارم آنان‌اند که هنگام برخورد با ناگواری‌ها نه تنها به عدل خدا بدبین نمی‌شوند و نه تنها شکر می‌کنند، بلکه عاشقانه به سراغ ناگواری‌ها می‌روند.

خداوند متعال قدرت مواجه شدن با مصائب و مشکلات را در وجود هر انسانی به ودیعت گذاشته و این انسان است که بایستی از موهبت و نعمت الهی بهره بگیرد و هرچه به کار ببندد، قدرتمندتر می‌شود. از این رو نباید هنگام بروز بلاها و گرفتاری‌ها از حرکت باز ایستد و از آن گریزان می‌شود، بلکه باید عاقلانه و مدبرانه با این مسائل مبارزه کند.

متأسفانه افراد زیادی هستند که در مقابل مشکلات شانه خالی می‌کنند، آشفته می‌شوند و ناسزا می‌گویند و حتی بعضی در مصیبت‌های بزرگ مانند ازدست‌دادن عزیزان خود، پا را فراتر نهاده و خداوند را بی‌عدالت و بی‌رحم می‌دانند؛ که این خود گناهی بزرگ است. البته تحمل ناپذیری این دسته از افراد دارای عواملی است: عدم اعتماد به نفس، نازپروردگی، سست‌ایمانی و ندانستن فلسفه سختی‌ها و… از جمله عواملی هستند که موجب می‌شوند افراد توان تحمل مشکلات و شداید را نداشته باشند و به همین دلیل روحیه صبر، استقامت و شکیبایی در آنان وجود ندارد.

یوسفی که با خواست خدا عزت گرفت، وقتی یوسف (ع) کودک بود، همه برادران او نشستند و تصمیم گرفتند که با یوسف (ع) چه حسابی کنند که به او حسادت می‌ورزند. در این زمان، برادران وی حتی پیشنهاد کشتن یوسف (ع) را دادند اما سپس آنها برنامه خود را تغییر دادند. سرانجام تصمیم گرفتند او را در چاه بیندازند.

یوسف در کودکی توسط برادرانش به چاهی در مسیر حرکت کاروان‌ها انداخته شد؛ اما گروهی او را از چاه نجات دادند و به عنوان برده به عزیز مصر فروختند. در نهایت یوسف از دل زندان در مصر با خواست خدا خواب فرعون را تعبیر کرد و رهبر ملت شد و جایگاهی بالا پیدا کرد

در این کتاب صوتی جول اوستین به بیان عزتی می‌پردازد که خداوند به ما پس از سختی‌ها می‌دهد. 

شنیدن کتاب صوتی ای کاش می دانستید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به شما که در سختی‌ها ناامید شده‌اید توصیه می‌کنیم این کتاب را حتما بشنوید. این کتاب برای شماست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۴۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۴۶٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۲

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۸,۰۰۰
تومان