دانلود کتاب صوتی تشریف با صدای حمیدرضا جعفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی تشریف اثر علی‌اصغر عزتی‌پاک

دانلود و خرید کتاب صوتی تشریف

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۳از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی تشریف

کتاب صوتی تشریف نوشتهٔ علی اصغر عزتی پاک است. حمیدرضا جعفری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است. این داستان در چهاردهمین دورهٔ جایزهٔ جلال آل‌احمد، عنوان یکی از ۵ اثر برگزیده را در بخش ویژه («نگاهی دیگر») از آن خود کرد.

درباره کتاب صوتی تشریف

کتاب صوتی تشریف، حاوی داستانی انقلابی و تاریخی به قلم علی اصغر عزتی پاک است. این داستان صوتی به زندگی و سرگشتگی مردی می‌پردازد که در شب ازدواجش به حقیقت مهمی درمورد همسرش پی می‌برد. «شهریار» لحظاتی پس از ازدواج می‌فهمد که همسرش با ساواک همکاری کرده و دوست نزدیکش، «مصطفی» را لو داده است. او بهت‌زده خانه را ترک می‌کند و در شهر و روستا به‌دنبال دوستش می‌گردد. این کتاب داستان ۳ روز سرگشتگی و آوارگی او در همدان است؛ در روزهایی که تمام کشور متشنج بود و نیروهای امنیتی هر صدایی را خفه می‌کردند. شهریار نسبت به مصطفی و سرنوشت او دچار عذاب وجدان می‌شود و به بیابان می‌زند تا او را بیابد و خود را آرام کند. نویسندهٔ کتاب صوتی تشریف، به‌نوعی می‌کوشد انقلاب، پیروزی آن و سقوط حکومت پهلوی دوم را پیشگویی کند. داستان او تا حد بسیاری استعاری است و نشانه‌های مذهبی و دینی قابل‌توجهی در آن وجود دارد. مصطفی پیشگوی انقلاب است و گرچه در داستان غایب است، ردپا و نشانهٔ او همه‌جا هست. شهریار هم که به نظر خنثی می‌آید، در این آوارگی به کشف و شهود می‌رسد و متحول می‌شود. او حقیقت همه‌چیز را می‌فهمد، مصطفی را بهتر درک می‌کند و به او ایمان می‌آورد.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی تشریف را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی تشریف

«مهندس نصرالله افشار چند لحظه نگاهش کرد و بعد بدون اینکه حرفی بزند، از جلوی در کنار کشید. با اشاره دستش که از آستین عبا بیرون آمده بود راه را نشان داد: بفرما. شهریار با اجازه گفته و از میان در کوچکی که در دل در بزرگ آهنی جا داشت، رد شد. مهندس که شکل و شمایلش به درویش‌ها می‌برد، یا الله گفته و دستش را به نشانه احترام بازتر کرد: خوش آمدی. بفرما. با هم از بارانداز گذشتند و وارد حیاط شدند. حیاط بزرگ و فراخ بود. با باغچه‌ای وسیع که خزان جانش را گرفته بود و درخت‌ها و تاک‌های لخت و عور در میانه‌اش جا خوش کرده بودند. از کنار حصار چوبی باغ پیش رفتند و حیاط را دور زدند. مرغ‌ها و غازها و اردک‌ها در گوشه و کنار باغچه مشغول چرا بودند و هرازگاهی صدایشان سکوت حیاط را می‌خراشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۷۸۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۹ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۷۸۹٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان