دانلود و خرید کتاب سیاست های محیط زیست حمیدرضا جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیاست های محیط زیست اثر حمیدرضا جعفری

کتاب سیاست های محیط زیست

معرفی کتاب سیاست های محیط زیست

کتاب الکترونیکی «سیاست های محیط زیست» نوشتهٔ حمیدرضا جعفری و امیر هدایتی آق‌مشهدی در انتشارات دانشگاه تهران چاپ شده است. این کتاب با زبانی ساده اما علمی و عمیق به موضوع سیاست‌های محیط‌زیستی می‌پردازد.

درباره کتاب سیاست های محیط زیست

وضعیت کلی محیط‌زیست در بیشتر کشورها، با وجود موفقیت‌هایی مانند کاهش برخی از اشکال آلودگی هوا، همچنان رو به وخامت است. ازدست‌دادن تنوع زیستی، تخریب جنگل‌های بارانی و بیابان‌زایی به‌سرعت روبه‌افزایش است. با وجود سیاست‌زدگی فزایندهٔ احزاب پیرامون مسائل محیط‌زیستی، سیاست‌های انتخاباتی هنوز تحت سلطۀ مسائل اقتصادی و مادی‌گرایی‌اند. دولت‌ها اغلب «سبز» صحبت می‌کنند و شعار می‌دهند، اما در عمل، معمولاً رشد اقتصادی بر حفاظت از محیط‌زیست اولویت دارد. تمرکز اصلی این کتاب آشنایی با نحوهٔ شکل‌گیری سیاست‌های محیط‌زیستی در سطوح و مقیاس‌های متفاوت با رویکردی واقع‌گرایانه است و به اهمیت شکل‌گیری، مفاهیم و تعاریف، مبانی، ارتباط با سایر رشته‌ها، ظرفیت‌سازی و بهبود سیاست‌گذاری محیط‌زیست می‌پردازد. کتاب سیاست‌های محیط زیست در ۶ فصل این موضوعات را بررسی می‌کند:

فصل اول: اهمیت شکل‌گیری سیاست‌گذاری محیط‌زیستی

فصل دوم: مفاهیم و تعاریف سیاست‌گذاری محیط‌زیستی

فصل سوم: مبانی سیاست‌گذاری محیط‌زیستی

فصل چهارم: سیاست‌گذاری محیط‌زیستی و سایر موضوعات

فصل پنجم: ظرفیت‌سازی و بهبود سیاست‌گذاری محیط‌زیستی

فصل ششم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

کتاب سیاست های محیط زیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افراد علاقه‌مند به موضوع محیط زیست و فعالان این حوزه پیشنهاد می‌شود.

درباره انتشارات دانشگاه تهران

مؤسسهٔ انتشارات دانشگاه تهران بر انتشار کتاب‌های آکادمیک تمرکز دارد. این مؤسسه از سال ۱۳۲۵ کار خود را به طور مستقل آغاز کرده است. دکتر پرویز ناتل خانلری آغازگر فعالیت این انتشارات بود. پس از دکتر خانلری، شادروان دکتر ذبیح‌الله صفا با یاری دکتر حسین مینوچهر مدیریت توسعهٔ انتشارات را بر عهده گرفتند.

انتشارات دانشگاه تهران زیر نظر مدیریت ادارهٔ کل خدمات پژوهشی و انتشارات دانشگاه تهران اداره می‌شوند. انتشارات دانشگاه تهران، نخستین‌بار با این آرمان پدید آمد که پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد، اما به‌مرور نیازهایی فراتر از نیاز نخستین نمودار شدند. در مرحلهٔ اول اساتید نیازمند آن بودند تا با گسترش کمی و کیفی دانشگاه، از آخرین داده‌های علمی برخوردار شوند. پس از اینکه که دانشگاه تهران، مؤلفان بزرگ و سرشناس را جذب برنامه‌های آموزشی خود کرد، انتشارات دانشگاه تهران چاپ و انتشار آثار آنان را نیز در زمرهٔ وظایف خود قرار داد. این رویه تا آنجا ادامه داشت که بندی از اساسنامه به آن اختصاص یافت؛ با این مفهوم که انتشارات دانشگاه تهران خود را ملزم به چاپ متون و آثار فرهنگی ایران‌زمین کرده است. انتشارات دانشگاه تهران تاکنون بیش از ۵۰۰۰ عنوان کتاب منتشر کرده است و به طور میانگین در هر روز بیش از یک کتاب منتشر می‌کند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

حجم

۸٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۳۵۲ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان