دانلود کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه با صدای راضیه گردکاهد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه اثر نیکول اشاف

دانلود و خرید کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

معرفی کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه نوشتهٔ نیکول اشاف و ترجمهٔ رسول قنبری است. راضیه گردکاهد گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و ناشر صوتی سماوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی دربارهٔ نظام سرمایه‌داری و افراد مؤثر در این نظام است.

درباره کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

نیکول اشاف (استاد جامعه‌شناسی در دانشگاه بوستون) در کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه، اسطوره‌سازی‌های مدرن سرمایه‌داری را بررسی کرده است. او باور دارد که سرمایه‌داری همواره به داستان‌هایی نیاز داشته است تا «ما را صبح‌ها از تخت بیرون بکشد». این داستان‌ها از کاپیتالیسم خلاق و تفکر مثبت صحبت می‌کند. بسیاری از کسانی که در نقش قصه‌گو یا پیامبران جدید سرمایه فرو رفته‌اند، نسبت به اثرات نظام سرمایه‌داری مانند فقر و اختلاف طبقاتی، نابرابری حقوق زن و مرد و... اظهار تأسف می‌کنند، اما با نظام سرمایه‌داری مخالف نیستند. آن‌ها داستان‌هایی برای مردم تعریف می‌کنند؛ قصه‌هایی که کمک می‌کنند مردم قانع شوند که کاپیتالیسمْ بهترین یا تنها راه ممکن برای سازمان‌دهی جامعه است. پیامبران جدید سرمایه داستان‌هایی را ارزیابی کرده است که ۴ نفر از این قصه‌گوها بازگو کرده‌اند؛ شریل سندبرگ (مدیر ارشد عملیاتی فیس‌بوک)، جان مک‌کی (مدیر ارشد اجرایی هول فودز)، اپرا وینفری (مجری) و بیل و ملیندا گیتس (بنیان‌گذاران بنیاد گیتس). این قصه‌گویان از جنبه‌های خاصی با پیامبران گذشته شباهت دارند. آن‌ها مردم را به دیدگاه خود دربارۀ زندگی بهتر سوق می‌دهند و قصه‌هایشان توأم است با تفسیری از مشکلات جامعه و راه‌حلی برای آن‌ها.

شنیدن کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران مطالعه درمورد نظام سرمایه‌داری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی پیامبران جدید سرمایه

«در این مدل دو مشکل هم‌بسته وجود دارد. اول اینکه این مدل ادعا می‌کند که رشدی فضیلتمندانه ایجاد می‌کند که از گرایش‌های رقابتی سرمایه‌داری، که هم‌اکنون در حال تخریب سیاره و فقیرکردن میلیاردها نفر است، جلوتر می‌رود و از آن‌ها می‌پرهیزد. جان کلام مک‌کی این است که فلسفۀ سرمایه‌داری او تحت سلطۀ استلزاماتِ بزرگی مثلِ سود و رقابت نیست. دیوید هاروی ادعا می‌کند که رقابت در سرمایه‌داری اجتناب‌ناپذیر است: شرکت‌ها باید در سیستمی که «خصیصۀ آن قواعدِ الزام‌آور رقابت است» رشد و تولید سود کنند. هاروی تأکید می‌کند «اگر من به‌عنوان سرمایه‌دار برای توسعهْ سرمایه‌گذاری مجدد انجام ندهم و رقیب این کار را بکند، پس از مدتی احتمال دارد از دور رقابت خارج شوم. من باید از سهم بازار خود محافظت کنم و آن را توسعه بخشم. من باید برای اینکه سرمایه‌دار باقی بمانم دست به سرمایه‌گذاری مجدد بزنم». هنگامی‌که شرکت‌های بی‌شماری در همان زمینه سرمایه‌گذاری کنند، رقابت خشونت‌بار می‌شود و نرخ سود کاهش پیدا می‌کند.

مک‌کی اذعان می‌کند که شرکت‌ها باید سودآوری داشته باشند، اما با توافق و مصالحه ضرورت سود و مشکلات مطرح‌شده در رقابت را از کانونِ ماجرا کنار بگذارند. در این مدل، سود به‌صورت طبیعی با نوآوری و با حلقه‌ای فضیلتمندانه از بازخوردِ تکریم ذی‌نفعان افزایش پیدا می‌کند و به‌این‌ترتیب رقابت زیرکانه‌تر می‌شود.

اگر برای مثال بازار هول فودز مجبور شود در کارایی زنجیرۀ تأمین خود یا مقیاس اقتصاد توزیعی‌اش با والمارت رقابت کند، غیرممکن است که برنده شویم. اما آنچه که می‌توانیم انجام دهیم این است که زیرک‌تر، خلاق‌تر و نوآورتر باشیم و خدماتی باکیفیت بالا ارائه دهیم و هم‌زمان محیطِ فروشگاهی بهتری فراهم سازیم. والمارت زمانی از کارمان سر در می‌آورد که ما به نوآوری‌های جدیدتر و بهتر دست یافته‌ایم، نوآوری‌هایی که ارزش تازه‌ای برای مشتریانِ همواره روبه‌رشدمان می‌سازد.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۴۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۵ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۴۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
۲۴,۵۰۰
۳۰%
تومان