دانلود کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی با صدای مهدی صفری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی اثر عبدالمجید شرفی

دانلود و خرید کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

معرفی کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی نوشتهٔ عبدالمجید شرفی و ترجمهٔ عبدالله ناصری و با صدای مهدی صفری و مهدی خلیلی است و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی

عبدالمجید شَرَفی ۲۴ ژانویه ۱۹۴۲ در تونس به دنیا آمد. وی اندیشمند اسلامی، دانشگاهی و نویسندهٔ تونسی است و یکی از سرشناس‌ترین پژوهشگران دارای دغدغهٔ بازخوانی محسوب می‌شود. او پیش از این، به عنوان پژوهشگری متخصص در تمدن و اندیشهٔ اسلامی بر پایهٔ رویکردهای نوین در پژوهش‌های علمی - آکادمی درخشیده‌ است. شرفی در آثار و اندیشهٔ خود تلاش دارد میان اسلام رسالتی از یک سو، و اسلام تاریخی یا دین از سوی دیگر تمایز قائل شود. کتاب اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی نیز یکی از کتاب‌های شاخص او در همین زمینه است.

شرفی نگرشی نواندیشانه به فقه اسلامی دارد و آن را به دو مبحث عبادات و معاملات تقسیم می‌کند. او در بحث اعتقادات بر این باور است که امروزه انجام بسیاری از فرائض عبادی، از جمله تعداد رکعت‌های نماز، برخی از مناسک حج، تعیین مقدار زکات و … به شکل و کیفیتی که از گذشته مرسوم بوده است، ضرورتی ندارد و می‌توان برای آن‌ها جانشین یا رفتار و مناسک جایگزین انتخاب کرد. به عقیدهٔ او بسیاری از این احکام در بسترهای تاریخی، فرهنگی و اجتماعی گذشته دارای معنا و مفهوم بوده‌اند و در شرایط و بستر امروزی اثر و خاصیت گذشته را ندارند.

کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی ترجمه‌ای از کتاب «الاسلام بین‌الرساله و التاریخ» است که عبدالمجید شرفی آن را در سال ۲۰۰۱ منتشر کرده است. نویسنده در این اثر با بیان عدم تعارض دین و علم و همچنین تکثر و تنوع قرائت‌های اسلامی و احکامی، بر این باور است که برای اثبات هم‌خوانی احکام اسلامی با دنیای امروزی و مدرن و عرضه و نمایش آن، باید خوانش و تفسیر جدیدی از وحی ارائه داد و با رویکرد و نگرشی نقادانه به بررسی علوم اسلامی پرداخت. شرفی که به تجزیه و تحلیل و نگاه قرن بیست و یکمی به متن قرآن معروف است، باور دارد که برای آشتی‌دادن مسلمین امروزی با دین، باید به جنبه‌های تشریعی قرآن بیشتر توجه کرد و مخاطب آیات قرآن، انسان مسلمان است که باید علاوه بر لفظ و ظاهر آیات، به محتوا، معنا و هدف نهفته در آیات هم توجه کند.

شنیدن کتاب صوتی اسلام میان حقیقت و تجلی تاریخی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به پژوهشگران حوزهٔ اسلام پیشنهاد می‌کنیم.



نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۶۰۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۲ دقیقه

حجم

۶۰۸٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان