دانلود کتاب صوتی شعر به انتظار تو با صدای علی موذنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شعر به انتظار تو اثر علی موذنی

دانلود و خرید کتاب صوتی شعر به انتظار تو

نویسنده:علی موذنی
گوینده:علی موذنی
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شعر به انتظار تو

کتاب صوتی شعر به انتظار تو نوشتهٔ علی موذنی و حاصل گویندگی خودِ اوست. انتشارات نیستان هنر این ۷ داستان کوتاه را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی شعر به انتظار تو

کتاب صوتی شعر به انتظار تو ۷ داستان کوتاه از علی موذنی را در بر گرفته است. این داستان‌ها عمدتاً با مضامین آیینی، اجتماعی، دینی و دررابطه‌با جنگ میان ایران و عراق به رشتهٔ تحریر در آمده‌اند. چاپ اول کتاب صوتی «شعر به انتظار تو» در سال ۱۳۸۶ صورت گرفت. «حضور»، «مریم‌ها»، «رنگ‌آمیزی»، «صدی»، «کلاهی از گیسوی من»، «زنده در قاب» و «دختری به‌اسم کاوه» عناوین داستان‌های این مجموعه هستند.

داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی شعر به انتظار تو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره علی موذنی

علی موذنی متولد تهران در سال ۱۳۳۷ است. او لیسانس ادبیات نمایشی از دانشکدهٔ هنرهای زیبا در دانشگاه تهران دارد و از جمله نویسندگانی است که کار نوشتن را به‌شکل حرفه‌ای دنبال کرده است. علی موذنی در عرصهٔ نگارش داستان کوتاه، رمان، داستان بلند، نمایشنامه و فیلم‌نامه قلم می‌زند. در حوزهٔ فیلم‌سازی ۶ تله‌فیلم برای تلویزیون ساخته است. اغلب آثار او با اقبال منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شده و جوایزی را نیز کسب کرده است. کتاب‌های «خوبی‌های خوبان» و «شعر به انتظار تو» از آثار مکتوب او هستند.

بخشی از کتاب صوتی شعر به انتظار تو

«اصلاً قلم را دست می‌گیرم و هرچه را که به نظرم آید می‌نویسم. حذف هم نمی‌کنم. دیگر حوصله ندارم. مهم جلال است که به‌هم‌ریختگی کار مرا به پای صبر می‌گذارد. وقتی خسرو گفت: «من کار ندارم. ولی قرار شد داستان بنویسین نه تیکه‌های پراکنده‌ی شعر»، جلال درآمد که: «من دوست دارم. هرکس برای خودش سبکی دارد.» داستان اگر برخاسته از دل باشد به دل می‌نشیند. مطمئنم که هرچه رازها بیشتر برای جلال فاش شود، بیشتر از ضعف خود متنفر می‌شود. به‌تجربه فهمیده‌ام وقتی برای دیگران دست‌ودلباز است که به قدرت خود شک کند. اگر توان کاری را که خود نمی‌تواند در دیگران ببیند، حسادت نمی‌کند؛ حسرت می‌خورد. و آنقدر خود را آزار می‌دهد تا آن حس همیشه‌ی خطاکاری‌اش از انجام جرمی بزرگ آرام شود. برای این می‌گویم جرم، چون فکر می‌کنم ثروتْ قابلیت‌های فردی او را به رخوت کشانده. گاه پدر و مادرش را برای این که هرچه را خواسته در اختیارش گذاشته‌اند، مجرم خطاب می‌کند. حاضرم شرط ببندم خوشحال است که مریم محلش نمی‌گذارد. برای اولین بار در زندگی آرزویی دارد که برآورده نمی‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۱۱۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴۵ دقیقه

حجم

۱۱۴٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
تومان