دانلود کتاب صوتی عملیات پرش بلند با صدای سلمان ظاهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عملیات پرش بلند اثر بیل ین

دانلود و خرید کتاب صوتی عملیات پرش بلند

نویسنده:بیل ین
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۶از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی عملیات پرش بلند

کتاب صوتی عملیات پرش بلند نوشتهٔ بیل ین و ترجمهٔ اکبر بتوئی است. سلمان ظاهری گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی درمورد استالین، روزولت، چرچیل و بزرگ‌ترین نقشهٔ ترور در تاریخ سخن گفته است.

درباره کتاب صوتی عملیات پرش بلند

کنفرانس تهران با شرکت وینستون چرچیل، فرانکلین دلانو روزولت و ژوزف استالین از ۶ تا ۹ آذرماه ۱۳۲۲ و به‌صورت محرمانه در سفارت شوروی در تهران، پایتخت ایران برگزار شد. این کنفرانس بعد از کنفرانس قاهره و پیش از کنفرانس‌های پوتسدام و یالتا برگزار شد. هدف این کنفرانس‌ها توافق دربارهٔ چهرهٔ جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم بود. آغاز قرن ۲۱ مدارکی منتشر شد که نشان می‌داد آدولف هیتلر قصد داشت سران بزرگ جهان را در این کنفرانس ترور کند. کتاب صوتی عملیات پرش بلند روایتگر این ترور بزرگ است و این برنامه ترور را که «پرش بلند» نام داشت با جزئیات روایت کرده است.

این روایت، رخدادی است که احتمالاً بزرگ‌ترین طرح تروریستی در تاریخ بوده است. اگر این توطئه با موفقیت اجرا می‌شد، به‌تعبیر عامیانهٔ روزولت می‌توانست «صیدی بزرگ» باشد. اگر روزولت، چرچیل و استالین در یک روز سرد زمستانی در سال ۱۹۴۳ در تهران کشته شده بودند، بی‌گمان روند تاریخ دنیا دگرگون می‌شد، اما این عملیات بسیار غیرممکن به نظر می‌آید. این کتاب صوتیِ جذاب روایت برنامه‌های این ترور است. 

شنیدن کتاب صوتی عملیات پرش بلند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران تاریخ معاصر جهان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره بیل ین

بیل یِن متولد اول اکتبر ۱۹۴۹ و مؤلفِ نزدیک به ۴۰ جلد کتاب غیرداستانی است که عمدتاً دربارۀ موضوعات تاریخی هستند. بیل ین در تدوین دانشنامه‌های هر ۲ جنگ جهانی مشارکت داشته و در مستندهای کانال‌های معروفی همچون هیستوری و نشنال جئوگرافیک حضور پیدا کرده است.

بخشی از کتاب صوتی عملیات پرش بلند

«ایران یکی از آن جاهایی است که شاید بتوان گفت: «این سرزمین آخر دنیا نیست، اما برای رسیدن به آن باید از آخر دنیا گذشت.»

برای دستیابی به تصویری از ایرانِ آن روزها به‌زحمت در صندلی عقب اتومبیل جان گانتر می‌نشینیم و همراه او به ایران اواخر دههٔ ۱۹۳۰ (دههٔ ۱۳۱۰ هجری) سفر می‌کنیم. گانتر در سال ۱۹۳۶ کتاب محبوب و اثرگذارِ در درون اروپا را منتشر کرد. او ادامهٔ این کتاب را در سال ۱۹۳۹ با نامِ در درون آسیا منتشر کرد که در آن از ایران به عنوان یکی از توقفگاه‌های خود سخن گفته است.

گانتر می‌نویسد: «ورود به ایران تکان‌دهنده است. آسیای واقعی اینجاست، اینجا آسیا عریان پیش چشمان شماست. این همان مأمن باشکوه و تسخیرناپذیر در دل دنیای اسلام است. اتومبیل دو سه روز پیچ‌وتاب‌خوران و غژغژکنان از سراشیبی‌ها بالا می‌رود و پایین می‌لغزد و در گذر از گذرگاه‌های ترسناک بین بغداد تا تهران تلوتلوخوران در میان گل‌ولای از روی شکاف‌ها و ریزش کوه‌ها می‌گذرد و پیش می‌رود. در راه به روستاهایی می‌رسد که گویی از گذشتهٔ دور، از همان دوران خشایار شاه، تاکنون اندک تغییری نداشته‌اند، و سرزمینی فیروزه‌ای‌رنگ و رگه‌دار چون پنیر گورگونزولا و سخت چون سنگ خارا را پشت سر می‌نهد.»

به‌لحاظ جغرافیایی این سرزمین فیروزه‌ای‌رنگ از دشت‌های لم‌یزرع آسیای مرکزی تا خلیج‌فارس کشیده شده است. جایی که از حدود هزار سال پیش در دوران شکوفایی جادهٔ ابریشم به بعد دیگر تقریباً بر سر راه هیچ جای دیگری نبوده است. به‌لحاظ تاریخی' تاریخ ایران به روزگار ایلامیان در هزارهٔ چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان است. از نظر مذهبی' ایران از قرن هفتم به بعد مسلمان بوده است، گرچه نفوذ و قدرت روحانیون پیوسته در طول تاریخ فرازوفرودهایی داشته است.

از منظر سیاسی' ایران در قرن ششم پیش از میلاد هنگامی‌که کورش کبیر امپراتوری بزرگ هخامنشی را بنیان نهاد و قرن بعد، وقتی‌که خشایار شاه یونان را به تسخیر درآورد، به بالاترین جایگاه خود رسید. پس‌ازآن که یونانیان بار دیگر کشورشان را بازپس گرفتند، خورشید امپراتوری عظیم هخامنشی رو به افول نهاد، اما همچنان برپا بود تا آنکه اسکندر مقدونی با شکست داریوش سوم در سال ۳۳۳ قبل از میلاد به عمر آن پایان داد. از آن تاریخ به بعد ایران - که یونانیان آن را پارس می‌خواندند، و در غرب به همین نام باقی ماند - آرام‌آرام در هاله‌ای از ابهام فرو رفت. در قرن نوزدهم' ایران به یکی از پیاده‌های صفحهٔ شطرنج «بازی بزرگان» تبدیل شده بود، یک دولت حائل - یکی دیگر از این دولت‌های حائل افغانستان بود - در رقابت راهبردی بین امپراتوری روسیه در شمال و امپراتوری بریتانیا در جنوب، که بر کشور همسایه یعنی هندوستان حکومت می‌کرد، قرار داشت.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۹ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۶۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۷۶۸٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۲,۰۰۰
تومان