دانلود کتاب صوتی پاکسازی ذهن با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پاکسازی ذهن اثر استیو اسکات

دانلود و خرید کتاب صوتی پاکسازی ذهن

معرفی کتاب صوتی پاکسازی ذهن

خلاصه‌کتاب صوتی پاکسازی ذهن نوشتهٔ استیو اسکات و بری داونپورت و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای مصطفی طالبیان مقدم است و شنیدار آن را منتشر کرده است. این کتاب به ما می‌آموزد چگونه ذهنمان را از افکار منفی و بیهوده پاک‌ کنیم؟

درباره خلاصه‌کتاب صوتی پاکسازی ذهن

در خلاصه‌کتاب صوتی پاکسازی ذهن از استیو اسکات خواهیم آموخت: قطعاً هر انسانی گاهی به دام افکار منفی می‌افتد. این مسئله غیرقابل اجتناب است. همهٔ ما هم می‌دانیم که زندگی واقعی مثل فیلم‌های دیزنی، شاد و تخیلی نیست. بنابراین، کاملاً غیر ممکن است که بتوانیم تمام زندگی‌مان را در حبابی از افکار مثبت بگذرانیم! بهترین کاری که می‌توانیم بکنیم این است که جلوی رفتارهای ناخودآگاه‌مان را بگیریم و خودآگاه‌مان را به کار بیندازیم، افکار منفی‌ را شناسایی کنیم، نگذاریم تحت فشار قرارمان بدهند و جلوی غرق‌شدن در این دریای منفی‌بافی را بگیریم. اگر بتوانیم این توانایی را درون خود ایجاد کنیم، سلامت روان و تندرسی‌مان هم تحت تأثیر این افکار منفی قرار نخواهد گرفت.

حتی زمانی که به این مکالمات زمزمه‌مانند آگاه نیستید، باز هم به شکل تمام وقت در ذهنتان جریان دارند. نویسندگان کتاب، استیو اسکات و بری داونپورت پیشنهاد می‌کنند که لحظه‌ای درنگ کرده و به افکار خود اشراف پیدا کنید. سپس خواهید دید که افکارتان مانند یک جریان مداوم و پچ‌پچ‌مانند از ذهنتان عبور می‌کنند و در رفت‌وآمد هستند. این افکار بیشتر اوقات می‌توانند به ما بگویند که چه اقداماتی داشته باشیم. اگر مثبت باشند که همه چیز خوب پیش خواهد رفت، اما اگر منفی باشند می‌توانند کاری کنند که بسیاری از فرصت‌های خود را از دست بدهیم، یا می‌توانند ما را مجبور به انجام یک عمل اشتباه کنند. این زمزمه‌های دائمی آنقدر قدرتمند هستند که می‌توانند به راحتی حواس ما را از حضور در اینجا و اکنون منحرف کنند.

شاید با خودتان فکر کنید که تنها راه حل این است که بیشتر و با جدیت‌ بر افکارمان متمرکز شویم و در جنگی سخت و طاقت‌فرسا تلاش کنیم که خودمان را از این چرخه معیوب و دائمی بیرون بکشیم، اما این کار عملاً غیرممکن است. آن افکار به دلیلی در ذهن‌مان حضور دارند و ما هر چه قدر دست و پا بزنیم و برای فرار از آن‌ها تلاش کنیم، بیشتر در باتلاق‌شان فرو خواهیم رفت. آن‌ها با تقلای ما قوی‌تر شده و شدیدتر از قبل خودشان را نشان‌‌ ‌می‌دهند.

ممکن است گاهی سعی کنیم که با پرخوری، مصرف مواد مخدر یا نوشیدنی‌های الکلی، روابط جنسی و ورزش و ... این زمزمه‌های ذهنی را خاموش کنیم، اما این‌ها فقط راه‌حل‌هایی موقتی هستند؛ به محض ازبین‌رفتن اثرشان، افکارمان برمی‌گردند و دوباره ما را گرفتار می‌کنند.

این خلاصه‌کتاب کمکتان می‌کند که خودآگاه‌تان را به کار بیندازید، افسار افکارتان را در دست بگیرید و آن‌ها را به شکلی دیگر بازآفرینی کنید. این کار اصلا سخت نیست، مطمئن باشید که به‌راحتی توانایی انجامش را پیدا می‌کنید. هدف این کتاب هم دقیقا آموزش‌دادن همین تکنیک است. ما به شما عادت‌ها، فعالیت‌ها و ذهنیتی را می‌آموزیم که می‌توانید از آنها برای پاکسازی ذهنتان کمک بگیرید و تمرکز و هوشیاری مورد نظرتان را به دست بیاورید.

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی پاکسازی ذهن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به علاقه‌مندان به کتاب‌های موفقیت و خودیاری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی پاکسازی ذهن

«به این پرسش فکر کنید که می‌خواهید چه کسی باشید و چطور زندگی کنید؟ لیستی از اولویت‌ها و ارزش‌های اساسی زندگی شخصی و کاری خود را یادداشت کنید. سپس، به این مسئله فکر کنید که آیا زندگی کنونی شما با آن ارزش‌ها همسو است یا نه؟ به عنوان نمونه، اگر یکی از ارزش‌های شما این است که زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید؛ اما برعکس، پنج روز از هفته را در سفر هستید؛ پس، احتمالا برای ارزش‌های خود پایبند نیستید. بنابراین، به این فکر کنید که چه کارهایی می‌توانید برای همسو کردن آن ارزش‌ها با زندگی و شغلتان انجام بدهید و آن کارها را نیز یادداشت نمایید. پس از قطعی‌شدن لیست مورد نظرتان، روزانه زمانی را برای مرورکردن آن بگذارید و مطمئن شوید که کارهایی را در جهت دستیابی به اهدافتان انجام می‌دهید.

ما، بدون داشتن هدف، دائماً از این شاخه به آن شاخه می‌پریم و هرگز دستاوردی نخواهیم داشت. بدون داشتن هدف، هرگز معنای واقعی خوشبختی را نمی‌فهمیم. داشتن هدف یا اهداف مختلف، به این معنا نیست که در آینده زندگی می‌کنید؛ زیرا همه ما می‌دانیم که بین نگرانی بی مورد درباره آینده و تفکر و برنامه‌ریزی برای دستیابی به آن، تفاوت زیادی وجود دارد.» 

نظرات کاربران

کاربر 5653901
۱۴۰۱/۱۰/۰۶

لحن گوینده عالی متن سلیس و روان نویسنده راهکار ارائه میدهد مثال های بجا و قابل درک ارائه میدهد

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵۲ دقیقه

حجم

۴۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان