دانلود کتاب صوتی باغ پیامبر با صدای فرید حامد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی باغ پیامبر اثر جبران خلیل جبران

دانلود و خرید کتاب صوتی باغ پیامبر

گوینده:فرید حامد
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی باغ پیامبر

کتاب صوتی باغ پیامبر دنباله کتاب مشهور قبلی جبران خلیل جبران به نام پیامبر است، کتابی عارفانه و پندآموز با رگه‌های فرهنگ شرقی. در این کتاب گفت‌وگوهای شخصی به نام مصطفی با پیروانش به‌عنوان موضوعاتی جدید بعد از مدت زمانی از غیابش نقل می‌کند. این گفت‌وگوها که در این کتاب در قالب حکمت و تمثیل است، طیف وسیعی از موضوعات را پوشش می‌دهد و شیوه‌های دستیابی به یک زندگی مفرح و سعادتمندانه را شرح می‌دهد. مغز کتاب؛ جشنی غنایی از زندگی، طبیعت و عشق است.

این کتاب صوتی با ترجمه‌ی آرش حجازی و صدای فرید حامد در انتشارات واوخوان منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی باغ پیامبر

کتاب باغ پیامبر در سال ۱۹۳۳، یعنی زمانی که جبران خلیل جبران، نویسنده‌اش، در قید حیات نبود منتشر شد و بیشتر شهرت نویسنده‌اش به خاطر کتاب پیامبر (۱۹۲۳)، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تمام ادوار است و به صد زبان ترجمه شده است. جبران که در زندگی و خانواده خود با مذاهب زیادی آشنا بوده و به وحدت ادیان معتقد بود، این مساله را در کتاب به زیبایی به نمایش می‌گذارد. به طور کل آثار جبران موضوعاتی چون عدالت، دین، علم، اراده آزاد، عشق، شادی، روح، بدن و مرگ را در بر می‌گیرد. در کتاب پیامبر ارتباط انسان با انسان‌ها و در کتاب باغ پیامبر، بیشتر رابطه انسان با طبیعت حیات مطرح است.

شروع داستان کتاب صوتی باغ پیامبر بدین‌گونه است که مصطفی قهرمان کتاب، به مدت ۱۲ سال در یک جزیره منتظر کشتی است تا او را به شهر زادگاهش ببرد. هفتم سپتامبر یا روز برداشت، از بالای بلندی کوه‌ها متوجه آمدن کشتی شد، در حال پایین آمدن از ارتفاعات با خوشحالی، ناگهان دلش خالی شد و اندوهی گنگ به سراغش آمد. احساس کرد که نمی‌خواهد شهری را که روزها و شب‌های بسیاری را به تنهایی در آن گذرانده بود، ترک کند؛ اما تصمیم خود را گرفت و رفت و در ماه ذکر یا ماه تکرین به مقصد رسید. مردم برای استقبال مصطفی عزیز و برگزیده آمده بودند. از پیر و جوان تا کودک، ضعیف و قوی، از پوست‌های آفتاب‌سوخته تا مردم غنی، همگی تشنه‌ی حرف‌های او بودند تا آرامش بگیرند یا راه خود را بیابند. مصطفی برای آنان چند کلمه‌ای در خصوص زندگی و عشق گفت و به سمت باغ پدر و مادرش رفت که اینک هر دوی آن‌ها در زیر خاک آرمیده بودند و در آن‌جا به چله سکوت نشست. بعد از سپری شدن چهل روز با تنی چند از همراهان و پیروانش، به میان مردم بازگشت و آموزش را برای مردم شروع کرد.

باب‌هایی که مصطفی در کتاب صوتی باغ پیامبر در بین یاران و مریدان خود به آن می‌پردازد به ترتیب زیر و به این صورت است که پیروانش دور او جمع گشته‌اند و هر یک سوالی به فراخور علاقه و شرایط خود می‌پرسد و المصطفی آن را پاسخ می‌‌دهد:

عشق، زناشویی، فرزندان، بخشش، خوراک، کار، شادمانی و اندوه، خانه‌ها، پوشاک، داد و ستد، جرم و کیفر، قانون‌ها، آزادی، خرد و احساس، درد، خودشناسی، آموزش، دوستی، سخن، زمان، نیکی و بدی، نیایش، کام‌جویی، زیبایی، آیین، مرگ، بدرود، باغ پیامبر، دوستان و همرهان.

گفتنی است که شخصیت مصطفی در کتاب صوتی باغ پیامبر را حضرت مصطفی (ص)، پیامبر اسلام، دانسته‌اند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی باغ پیامبر را به دوستداران قلم جبران خلیل جبران، و طرفداران نثری شاعرانه، پندآموز و عارفانه شرقی پیشنهاد می‌کنیم. تمثیل‌های شیرین و قابل تامل این کتاب برای هر طرز فکری جالب توجه است.

چرا باید کتاب صوتی باغ پیامبر را بشنویم؟

از آن‌جا که نویسنده‌ی کتاب صوتی باغ پیامبر شخصی با دید باز نسبت به مسائل مذهبی و طرفدار انسانیت و وحدت ادیان است، شنیدن آن جهت تلطیف روح و مقابله با تعصب کارگر می‌افتد. توصیه نویسنده همواره ایجاد همبستگی، همدلی، تلاش و مهربانی بین نوع بشر است.

درباره جبران خلیل جبران

جبران خلیل جبران نویسنده، شاعر، فیلسوف و هنرمند بصری لبنانی-آمریکایی‌ست که در ژانویه سال ۱۸۸۳ در البشری لبنان چشم به جهان گشود. او یک برادر نانتی به نام پیتر، و دو خواهر کوچک‌تر به نام‌های ماریانه و سلطانه داشت و خیلی به آن‌ها وابسته بود. او در خانواده‌ای مسیحی رشد یافت. به این خاطر که پدرش مسئولیت‌پذیر نبود و باعث شد جبران در فقر بزرگ شود، از تحصیلات رسمی بی‌بهره ماند و توسط یک کشیش روستایی با اصول مذهب، انجیل و زبان‌های عربی و سریانی آشنا شد. پدر جبران در هشت سالگی‌اش به علت مشکلات مالی به زندان افتاد و اموال آن‌ها مصادره شد. مادر جبران تصمیم گرفت که به آمریکا مهاجرت کنند و در دوازده سالگی ساکن بوستون شدند. بوستون در آن زمان دومین جامعه بزرگ لبنانی-سوری-آمریکایی بود. او با نشان دادن استعداد هنری، به یک هنرمند عکاس و ناشر معرفی و از آن‌جا پایش به راه هنر باز شد. با شکوفایی ذوق هنریش، نمایشگاه‌های متعددی برگزار کرده و در حال حاضر از او بیش از ۷۰۰ اثر هنری تجسمی باقی مانده است.

جبران خلیل جبران در سال ۱۸۹۸ جهت ادامه تحصیل و فراگیری زبان عربی به لبنان برگشت و با دوستش مجله‌ای به نام المناره منتشر کرد که شامل یادداشت‌ها و نقاشی‌های آن دو بود. جبران در پایان دوره دانشگاه، زبان‌های فرانسه و عربی را آموخته بود و در سرودن شعر به مهارت رسیده بود. متاسفانه در این وقت خبر بیماری خانواده‌اش را شنید، و پس از بازگشت به آمریکا متوجه شد که خواهرش سلطانه در گذشته است. در همان سال شوم، مادرش را بر اثر سرطان و برادرش را بر اثر بیماری سل از دست داد.

سپس جبران برای ادامه تحصیل به فرانسه رفته و پس از آن برای کار تا آخر عمر به آمریکا بازگشت. متاسفانه در زمان شورش‌های سوریه، آثار جبران توسط دولت عثمانی ممنوع‌الچاپ شده بودند و به این خاطر تا آخر عمر در نیویورک اقامت داشت. او در ۴۸ سالگی (سال ۱۹۳۱) بر اثر بیماری کبدی دیده از جهان فرو بست. جبران را یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های شعر و ادبیات عرب در نیمه اول قرن بیستم می‌شناسند. ‌جالب است بدانیم که جبران سومین شاعر پرفروش بعد از شکسپیر و لائوزی است.

از دیگر آثار ادبی برجسته این نویسنده می‌توان به «موسیقی» (۱۹۰۵)، «ارواح سرکش» (۱۹۰۸) و «بال‌های شکسته» (۱۹۱۲) اشاره نمود.

معرفی نویسنده
عکس جبران خلیل جبران
جبران خلیل جبران
لبنانیی | تولد ۱۸۸۳ - درگذشت ۱۹۳۱

جبران خلیل جبران در ۶ ژانویه‌ی ۱۸۸۳ در شهر باستانی بشاری، در جبل لبنان واقع در شمال لبنان، در خانواده‌ای از مسیحیان مارونی متولد شد. در زمان تولد او، محل تولدش در نیمه‌ی خودمختار امپراتوری عثمانی قرار داشت. پدر خلیل، بدهی‌های هنگفتی از قمار انباشته کرده بود و شغل خود را از دست داده بود، اما بعدها توسط یک مدیر محلی به مقام و منصب دست یافت. مادر خلیل پیش از ازدواج با پدر خلیل، دو بار ازدواج کرده بود و از ازدواج اولش صاحب یک پسر شده بود. خلیل به غیر از برادر ناتنی خود، پیتر، دو خواهر کوچک‌تر نیز داشت. او هرگز به مکتب نرفت، اما توسط کشیشانی که به خانه‌ی آن‌ها رفت‌وآمد داشتند، زبان عربی و خواندن انجیل را آموخت.

نظرات کاربران

میم. خ
۱۴۰۲/۰۱/۱۱

تعابیر زیبا و زنده‌ای داره

جلال یوسفی
۱۴۰۱/۱۲/۱۰

به هیچ وجه در حد کتاب پیامبر نیست و اصلا مناسب نیست

زمان

۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۷۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۴ دقیقه

حجم

۷۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۵۰۰
تومان