دانلود کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری با صدای افشین اعتماد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری اثر جیمز مونتیر

دانلود و خرید کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری

معرفی کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری

کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری نوشتهٔ جیمز مونتیر با ترجمهٔ مریم تقدیسی و صدای افشین اعتماد و فرهاد اتقیایی در انتشارات پندار تابان منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری

کتاب صوتی سرمایه‌گذاری رفتاری نوشتهٔ جیمز مونتیر شما را با متداول‌ترین اشتباهات رفتاری و تله‌های ذهنی که سرمایه‌گذارن با آن مواجه می‌شوند آشنا می‌کند و راهکارهایی را برای برطرف کردن این خصوصیات درونی به شما ارائه می‌کند. مونتیر در تبیین و تفهیم مطالب کتابش از برخوردِ برخی از بهترین سرمایه‌گذاران دنیا با جبهه‌گیری‌های رفتاری نیز سخن می‌گوید تا مطالب برای شما ملموس‌تر باشد.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا بتوانید در تصمیم‌گیری‌هایتان درست عمل کنید و در سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مالی دچار اشتباهاتی که جبرانشان بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، نشوید.

شنیدن کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر راه‌های سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب صوتی سرمایه گذاری رفتاری

«قدرت تعهد

در این صورت ما به‌عنوان سرمایه‌گذار برای جلوگیری از گرفتار شدن در خطای سفر احساسی در زمان چه می‌توانیم بکنیم؟ یکی از پاسخ‌های ساده به این سؤال این است که خودتان را آماده کنید و متعهد شوید. سرمایه‌گذاران باید این جمله را سرمشق خود قرار دهند: نقشهٔ کاملی بکشید و خودتان را برای بهترین عملکرد آماده کنید. این یعنی باید قبل از شروع کار و در وضعیتی منطقی، تحقیقاتمان را درزمینهٔ سرمایه‌گذاری انجام دهیم ـ یعنی زمانی که هنوز اتفاق چندانی در بازار رخ نداده است ـ و بعد خودمان را در مقابل تحلیل‌هایی که انجام داده‌ایم و قدم‌هایی که باید برداریم متعهد کنیم.

سِر جان تمپلتون، سرمایه‌گذار افسانه‌ای و پیشتاز سرمایه‌گذاری در بازار سهام و اوراق قرضه، نمونهٔ کاملی از این روند را در اختیار ما قرار داده است. او همیشه می‌گفت: بهترین زمان خرید زمان حداکثر بدبینی و بهترین زمان فروش زمانِ حداکثر خوش‌بینی است. کمتر کسی با این جمله مخالف است. ولی وقتی که همه مأیوسانه مشغول فروش هستند دشوار می‌توان در مقابل جریان آب ایستاد و خرید. این دشواری همان معنای دقیقِ ناهمخوانی رفتاری است.

نوهٔ خواهرِ سِر جان، لورن سی. تمپلتون در کتاب خود تحت عنوان سرمایه‌گذاری به روش تمپلتون به راهکاری که دایی‌اش برای غلبه بر این مشکل از آن استفاده می‌کرد اشاره کرده است:

برای حفظ ذهنی باز در طول خرید و فروشی زیرکانه روش‌های روان‌شناسانهٔ آشکاری وجود دارد. یکی از روش‌های دایی جان در چنین موقعیتی این بود که قبل از آنکه وادار به فروش شود برای خرید تصمیم می‌گرفت. او در طول سال‌ها مدیریت شرکت سهام تمپلتون همیشه برای اوراق قرضهٔ شرکت‌هایی که به اعتقاد او خوب اداره می‌شدند ولی قیمتشان بسیار بالا بود یک فهرست آرزوها داشت... او اغلب برای خریداری سهام این فهرست آرزوها، پیشنهادهای پایداری به واسطه‌ها ارائه می‌کرد تا اگر به دلیلی سهام مورد نظر او به زیر قیمت رسید بتواند آن را خریداری کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۱۷ دقیقه

حجم

۴۰۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۷۲,۵۰۰
تومان