دانلود کتاب صوتی آینده قدرت با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی آینده قدرت اثر جوزف نای

دانلود و خرید کتاب صوتی آینده قدرت

نویسنده:جوزف نای
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی آینده قدرت

کتاب صوتی آینده قدرت نوشته جوزف نای است و با ترجمه احمد عزیزی و صدای تایماز رضوانی در انتشارات آوانامه منتشر شده است. 

درباره کتاب آینده قدرت

کتاب آیندۀ قدرت، با بررسی تحولات بین‌المللی، انواع قدرت را شرح می‌دهد و ضمن بررسی شرایطی که کاربرد انواع قدرت را مؤثر می‌کند محدودیت‌های آن‌ها را نیز بیان می‌کند. نویسنده پس‌ از بررسی انواع قدرت، وضعیت قدرت آمریکا ارزیابی و ضعف‌های آن ذکر می‌کند. نویسنده معتقد است استفاده از هریک از انواع قدرت را برای حفظ قدرت آمریکا کارساز نیست و راه کارسازشدن آن‌ها را تلفیق هوشمندانۀ همۀ انواع و منابع مختلف قدرت است. جوزف نای راهبرد قدرت هوشمند را برای حفظ برتری آمریکا در جهان ارائه و سیاست‌مداران آمریکا را به ‌پیروی از آن دعوت می‌کند. این کتاب بیشتر از اینکه درباره خود مفهوم قدرت باشد درباره قدرت در آمریکا است. 

شنیدن کتاب آینده قدرت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب آینده قدرت

لازمه پاسخ به این پرسش، فهمی فراسوی عرف غالب بر مقولات رایج است. مایلم به دو مثال در این باره بپردازم، که یکی خاص است و آن دیگر عام.

فرانسه، در میانه سال های ۱۹۷۰، با فروش تاسیساتی خاص باز فرآوری هسته ای به پاکستان، با توان استحصال پلوتونیوم ــ عنصری با کاربرد دوگانه در مقاصد نظامی و غیرنظامی ــ موافقت کرد. حکومت فورد، نگران اشاعه تسلیحات هسته‌ای، با پیشنهاد فروش هواپیماهای پیشرفته به پاکستانی‌ها، تلاش کرد به نحوی مانع احداث این تاسیسات شود. پاکستان این پیشنهاد را نپذیرفت. هم فورد و هم کارتر کوشیدند تا فرانسه را از فروش این تجهیزات منصرف سازند. فرانسه اما با دستاویز قانونی بودن این معامله و تاکید بر اهداف غیرنظامی آن، به همه این درخواست‌ها جواب رد داد. تا ژوئن ۱۹۷۷ کلیه تلاش‌ها بی‌حاصل مانده بود. من، که آن زمان مسئولیت برنامه منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای در حکومت جیمی کارتر را برعهده داشتم، مامور شدم تا شواهدی تازه دال بر قصد پاکستان برای تولید سلاح هسته‌ای را به آگاهی فرانسوی‌ها برسانم. در این ماموریت، مقام مسئول فرانسوی، درحالی که چشم درچشم من دوخته بود، تصریح کرد که اگر چنین اطلاعاتی درست باشد، کشورش راه‌های جلوگیری از تکمیل این تاسیسات را بررسی خواهد کرد. او در نهایت به قول خود عمل کرد و عملیات احداث تاسیسات به فرجام نرسید. امریکا ــ بی‌هیچ تهدید و تطمیعی ــ چگونه به این هدف مهم دست یافت؟ کسی در این میان چوب تهدید بالا نبرده، سرکیسه‌ای شل نکرده و در باغ سبزی نشان نداده بود. تغییر رفتار فرانسه تبلوری از فرایند ترغیب و اعتمادسازی بود که من در آنجا شاهد آن بودم. چنین فرایندی به سختی با الگوی رایج در غالب مقالات یا کتب تازه در حوزه سیاست خارجی همخوان است. این الگوها ترغیب را، به عنوان فراگردی ذهنی و عاطفی، اصولاً وجهی از قدرت قلمداد نمی‌کنند.

در همین اواخر، در ماه اوت ۲۰۰۸، چین و روسیه تعارضاتی آشکار در شیوه اعمال قدرت را به نمایش گذاردند. دومینیک موآسی، تحلیل گر فرانسوی، در آن زمان در این باره نوشت: «درحالی که چین می‌کوشد جهان را با شمار مدال‌های المپیک خود  اغوا کند و بر آن اثر گذارد، روسیه با نمایش فرادستی نظامی خود، در پی اثرگذاری بر جهان است ــ قدرت نرم چین در برابر قدرت سخت روسیه. » برخی تحلیلگران نیز به این نتیجه رسیدند که اشغال گرجستان توسط روسیه نشانه «نابه جایی» جایگاه قدرت نرم و شان برتر قدرت سخت نظامی است. پیچیدگی ماجرا اما در بلندمدت برای هر دو کشور آشکار شد.

نظرات کاربران

کاج مسافر
۱۴۰۲/۰۵/۰۶

واقعا استفاده کردم و آموختم ازین کتاب … کتابی هست که به فرد بینش درک اخبار ، رخدادها و داشتن نگاه ژرف رو می آموزه کتابخوان بسیار مسلط و کلمات به درستی خوانش میشند از انشارات آوانامه و طاقچه برای

- بیشتر
نیلوفر
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

آخه همچین کتاب علمی رو کی صوتی میکنه آخه؟

زمان

۱۲ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۱,۰۰۰
۷۰,۷۰۰
۳۰%
تومان