دانلود کتاب صوتی کیمیاگر با صدای تایماز رضوانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو

دانلود و خرید کتاب صوتی کیمیاگر

انتشارات:انتشارات مجید
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۵۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کیمیاگر

کتاب صوتی کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو است.این کتاب با ترجمه سونیا سینگ و صدای تایماز رضوانی منتشر شده است. این کتاب روایت زندگی مردی است که راهی سفری مهم یم‌شود. 

درباره کتاب کیمیاگر

پائولو کوئلیو در مشهورترین کتابش کیمیاگر حول درباره این موضوع صحبت می‌کند که تا وقتی نتوانیم هدفمان را در زندگی بفهمیم، چیزی را که حقیقتاً خوشحالمان می‌کند پیدا نمی‌کنیم.

کیمیاگر کتاب پیچیده‌ای نیست و زبان سختی ندارد. درحقیقت نمی‌خواهد خواننده را گیج کند. شاید می‌داند بسیاری از مفاهیم ساده ولی مهم زندگی را فقط به این دلیل فراموش کرده‌ایم که از آن‌ها با لحنی پیچیده و خشک یاد شده است که با ذات این مفاهیم همخوانی ندارند.

کوئلیو هم این موضوع را به‌خوبی درک کرده و از آن در دومین کتابش به‌خوبی بهره گرفته است. مفاهیم مهم زندگی مثل گوش‌سپردن به ندای دل، سفرکردن و کسب تجربه برای رسیدن به شناخت درونی، ازدست‌دادن برای به‌دست‌آوردن، شکست و ازپاننشستن، نزاع با قلب و در آخر قربانی‌کردن آنچه عزیز است، چیزی است که نه‌تنها در این کتاب، بلکه در سرتاسر زندگی هم با آن روبه‌رو هستیم.

کوئلیو با هنرمندی تمام آن‌ها را به ما یادآوری می‌کند و باعث می‌شود از کنار این چالش‌ها که شاید شالودهٔ زندگی هستند به‌سادگی نگذریم، فکر کنیم و قدرشان را بدانیم. درنهایت، آنچه ماندنی است، همین لحظه‌های ناب درونی‌اند که زندگی را می‌سازند.

شنیدن کتاب کیمیاگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره پائولو کوئیلو

پائولو کوئلیو در ۲۴ اوت سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو برزیل متولد شد. پائولو در نوجوانی می‌خواست یک نویسنده شود؛ اما والدینش اصرار داشتند او نیز همچون پدرش به حرفه مهندسی روی آورد. درونگرایی و سرپیچی کوئیلو از سنتها در ۱۶ سالگی، منجرشد تا پدر و مادرش او را به یک مؤسسه روانی بفرستند. پائولو قبل از اینکه به سن ۲۰ سالگی برسد، سه مرتبه از این موسسه فرار کرد. او به خاطر آرزوهای پدرو مادرش، در مدرسه حقوق ثبت نام و رویای خود را برای نویسنده شدن رها کرد. اما یک سال بعد، مدرسه را ترک و مدتی همچون یک هیپی زندگی کرد. او به مناطق مختلف دنیا از جنوب آمریکا، شمال آفریقا، مکزیک، و اروپا سفر کرد و وقتی به برزیل بازگشت، به‌عنوان یک ترانه‌سرا شروع به کار کرد. کوئلیو همچنین در مقام بازیگر، روزنامه‌نگار، و کارگردان تئاتر فعالیت کرد. او در سال ۱۹۸۶، در راه، یک بیداری معنوی را تجربه کرد، که آن را در اتوبیوگرافی خود در زیارت، شرح داده‌ است. پس از آن کوئلیو شغل پر درآمد خود به عنوان ترانه‌سرا را ترک کرد و به دنبال نوشتن تمام وقت رفت.

آثار متعددی از این نویسنده برزیلی منتشر شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به خاطرات یک مغ، کیمیاگر، بریدا، کنار رود پیدار نشستم و گریه کردم، کوه پنجم، مبارزان راه روشنایی، ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، یازده دقیقه، هستی، زهیر، برنده تنهاست و .... اشاره کرد.

بخشی از کتاب کیمیاگر

پسر به بازرگان گفت:‌ «می‌خواهم مقداری از پشم گوسفندها را بفروشم.»

مغازه شلوغ بود و بازرگان از چوپان خواست تا بعدازظهر صبر کند. چوپان هم روی پله‌های مغازه نشست و کتابی از کیفش درآورد تا آن را بخواند.

صدایی دخترانه از پشت سرش گفت:‌ «نمی‌دانستم چوپان‌ها هم سواد خواندن دارند.»

دختر ظاهرش مثل اهالی آندولوسیا بود؛ موهای مشکی پرپشت و چشمانی که به‌گونه‌ای مبهم او را به یاد فاتحان مور می‌انداختند.

چوپان جواب داد:‌ «خب، من معمولاً از گوسفندها بیشتر از کتاب‌ها یاد می‌گیرم.»

طی دو ساعتی که باهم حرف زدند، دختر به او گفت که فرزند مرد بازرگان است و همچنین از زندگی در روستا گفت که هر روزش مثل روزهای قبل است. چوپان به او از دشت‌ها و روستاهای دیگری که از آن‌ها می‌گذشت گفت. گفت‌وگویش با دختر لذت‌بخش‌تر از گفت‌وگویش با گوسفندها بود.

دختر از او پرسید:‌ «چطور یاد گرفتی بخوانی؟»

ــ مثل همه. در مدرسه.

ــ خب، اگر بلدی بخوانی چرا چوپانی؟

پسر زیرلب جوابی سرسری داد و دیگر لازم نبود جواب درستی به دختر بدهد. مطمئن بود دختر هیچ‌وقت متوجه نخواهد شد. بازهم داستان‌های دیگری از کار شگفت و چشمان زیبا و روشن دختر هر لحظه، یا از ترس یا از شدت تعجب تغییر حالت می‌دادند.

همان‌طور که زمان سپری می‌شد چوپان متوجه شد که در دلش مشغول دعاست و آرزو می‌کند که ای‌کاش زمان متوقف شود، ای‌کاش کارهای بازرگان تمام نشوند و او را سه روز معطل بگذارند. متوجه شد احساسی وجودش را فراگرفته که تابه‌حال به ذهنش خطور نکرده است؛ اینکه برای همیشه یک جا بماند. در کنار آن دختر مومشکی دیگر هیچ روزی تکراری نبود.

بالاخره مرد بازرگان به‌سراغش آمد و از او خواست پشم چهار گوسفند را بچیند. پول پشم‌ها را به پسر داد و از او خواست سال بعد دوباره برگردد.

معرفی نویسنده
عکس پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو

پائولو کوئیلو در ۲۴ آگوست سال ۱۹۴۷ در شهر ریودوژانیرو متولد شد. او در خانواده‌ای رشد کرد که عقاید مذهبی مسیحی کاتولیک مادر و پدرش آنچنان سفت و سخت بود که پائولو حتی با نفس کشیدن در هوای خانه هم می‌توانست فشار این عقاید را بر خود احساس کند.

نظرات کاربران

Katayoon Farahmand
۱۴۰۱/۰۷/۲۱

در عجبم چطور تا بحال این اثر رو به تعویق انداختم. شاید قسمت بود اینطور بی نقص بشنوم. هر چه بگم کم گفتم. خود کتاب نیاز به تبلیغ نداره همه میدونن چقدر اثر فاخریه. ولی نحوه ی خوانش، موسیقی، صداهای

- بیشتر
سعيد
۱۴۰۱/۰۵/۰۷

یکی از فوقالعاده ترین کتابهایی که خوندم

کاربر ۴۸۰۶۰۸۵
۱۴۰۱/۰۵/۰۶

معجزه هست این کتاب حتما بخوانید

zahra safikhani
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

خطاب به کسانی که تاثیر این کتاب بر من را نه تنها نادیده گرفته، که مسخره کردند: اگر تمام دنیا با شما موافق باشد و کیمیاگر کتابی overated ، با محتوای روان‌شناسی زرد باشد، از احساس تعلقی که به این کتاب دارم

- بیشتر
Jalal SaAdat
۱۴۰۲/۰۴/۰۲

من چرا از خوندن و شنیدن این کتاب سیر نمیشم؟ و چرا این کتاب انقد حال منو خوب می‌کنه؟ برای خودمم عجیبه، با اینکه باهرکسی درمورد این کتاب حرف زدم گفت دوستش نداره و خوشش نیومده و پیشنهادش نکرد، ولی

- بیشتر
حامد
۱۴۰۲/۰۱/۰۹

عالیه . بیش از ۴ بار خواندمش هربار تازگی خودشو داره

محسن
۱۴۰۳/۰۱/۰۸

من این کتاب رو در مراحل مختلف زندگیم خوندم، هر بار که میخونی جملات جدیدی توش کشف میکنی صدای تایماز رضوانی واقعا عالی بود.

فریبا یوسفی
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

محتوای کتاب عرفانی و فلسفی است و نگرش زیبای نویسنده به هستی و خداوند فارغ از دین و مذهب تامل برانگیز است و البته ازونجایی که هر کسی تو این دنیا دنبال گنج و عشق خودش میگرده همزاد پنداری که

- بیشتر
Rosmari
۱۴۰۲/۱۲/۱۸

سلام 🌱 از قدیم گفتند : "آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند". کیمیاگر نیز به نظر میاد از این قبیل نوشته‌ها باشد. نوشته که قلم با قلب به طور هماهنگ می نویسد و عقل صرفا ناظر و ویرایشگر است.

- بیشتر
MiladS
۱۴۰۲/۱۰/۰۳

سوای از متن داستان که بسیار هنرمندانه به فلسفه دنیا و زندگانی میپردازد بخش تکنیکی این اثر به لحاظ گویندگی و افکت های صوتی فضای بسیار زیبایی رو بوجود آورده. دستمریزاد به عوامل تولید.

زمان

۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۲۵۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۳ دقیقه

حجم

۲۵۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۲,۰۰۰
تومان