دانلود کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار) با صدای فاطمه کاظمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار) اثر مهران نوروزی

دانلود و خرید کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار)

معرفی کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار)

کتاب صوتی بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار) با ترجمه مهران نوروزی و مهناز زمانی و حنانه صبا و باربد باباخانیان و صدای فاطمه کاظمی و عرفان آیتی در انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر منتشر شده است.

درباره کتاب بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار)

در برهه‌ای از تاریخ مطالعات فرهنگ و انسان‌شناسی، بسیاری از متفکران و اندیشمندان این حوزه بر این اعتقاد بودند که اسطوره‌های هر بوم، دریچه‌ای مهم برای شناخت رفتارها و الگوهای اجتماعی آن‌هاست. رازی که هرچه بیشتر در آن دقیق می‌شویم، به نتایج شگرفی به درازای تاریخ هزاران ساله از گذشت آن خواهیم رسید. نباید فراموش کرد سهم قصه، افسانه و روایت را که تاثیرگذارترین شاکلهٔ این اسطوره‌هاست. برفراز المپ، تلاشی است برای نفوذ به دالان‌های روایت در اسطوره‌ها. عملکرد و الگوی هر اسطوره که معانی جدید و پاسخ‌های درخوری برای پرسش‌های انسانِ وقت از جهان و پدیده‌هایش بوده است. اسطوره و روایت‌هایشان که سهم مهمی در تاریخ هنر و آثار خلق شده توسط هنرمندان از دوران کلاسیک تا همین امروز داشته است. برفراز المپ، جست‌وجو و شرحی است در کهن‌ترین پاسخ‌های انسان به پرسش‌هایش. بهانه‌هایی برای معنی و روایت از هستی‌شان.

بر فراز المپ، داستان اسطوره‌هاست. داستان جهانی کهن که گره‌ای عمیق با امروز هر بخش از جهان دارد. در این مجموعه ما به بالاترین ارتفاع جهان اسطوره‌ها، یعنی بر فراز کوه المپ می‌رویم تا با نگاهی فراخ‌تر به انسان و قصه‌هایش بنگریم.

این قسمت برفراز المپ، روایت خواب است و بیداری. روایت هوشیاری، نگهبانی و انتظار. در روایتی المپیان از هیپنوس درخواست کردند تا هنگام جنگ تروا زئوس را خواب کند تا خدایان دیگر به کمک یونانیان بروند. یا پنلوپه‌ هوشیار که خواستگاران خود را هر بار با زیرکی از خود ناامید می‌کرد، چرا که در انتظار اودیسئوس بود. یکی از حیله‌های معروف او این بود که شروع به بافتن کفن اودیسئوس کرد و به خواستگارانش وعده داد، هنگامی تصمیم به ازدواج خواهد گرفت که بافتن این پارچه پایان بیابد. این درحالی بود که پارچه هیچ‌گاه پایان نمی‌یافت، زیرا او هر شب هرچه را بافته بود می‌شکافت. خارون قایق‌بانی است که محکوم به بیداری بود و مردگان را از رود ستوکس می‌گذراند و به هادس می‌برد. برای این کار مزد هم می‌گرفت که شاید مسیر تکراری، مبدل به یک شغل برای او شده بود. در طی یک اشتباه هادس، خارون را یک‌سال به زنجیر کشید.

کرونوس به دلیل ترس از دست دادن سلطنت خود برای بقای سلطنت هر کدام از بچه‌های خود را هنگام تولد می‌بلعید. اما هنگام تولد زئوس، رئا از گایا کمک خواست تا نگذارد کرونوس زئوس را نیز بخورد. رئا سنگ بزرگی را قنداق پیچ کرده و آن را به کرونوس داد. وی نیز که فکر می‌کرد این سنگ بزرگ زئوس است آن را بجای او خورد. رئا نیز از این فرصت استفاده کرده و زئوس را به غاری در جزیره کرت برد و بزرگ کرد. سِربِروس سگی بود با سه سر، پنجه‌هایی چون شیر و ماری به‌جای دُم که نگهبان دروازهٔ جهان زیرین (جهان مردگان) بود و به ارواح اجازهٔ ورود می‌داد و مانع خروجشان از جهان زیرین می‌شد؛ یک نگهبان هوشیار و تمام عیار.

شنیدن کتاب بر فراز المپ (قسمت چهارم: خواب و بیداری و انتظار) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به اسطوره‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۴ دقیقه

حجم

۲۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان