دانلود کتاب صوتی اثریا با صدای سام قریبیان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اثریا اثر نیما اکبرخانی

دانلود و خرید کتاب صوتی اثریا

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۴.۱از ۳۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی اثریا

کتاب صوتی اثریا نوشته‌ی نیما اکبرخانی داستانی درباره مدافعان حرم و مربوط به جنگ سوریه با گروهک داعش است. کتاب گویای اثریا، با صدای گرم سام قریبیان از سوی انتشارات سماوا تولید و در طاقچه منتشر شده است. در ادامه با این کتاب و ویژگی‌های منحصربه‌فردش بیشتر آشنا می‌شویم.

درباره‌ی کتاب صوتی اثریا

سوریه از سال ۲۰۱۱ (۱۳۸۹) درگیر جنگ‌های داخلی با تکفیری‌ها بود و حضور رزمندگان مختلف از سوریه، پاکستان، افغانستان، ایران و حزب‌الله لبنان خاطرات زیادی از این دوران به جای گذاشت.

این خاطرت، بارها از زبان مدافعان حرم و یا نقل به نقل و از زبان مادران و همسران شهدا به گوش جهانیان رسیده بود؛ اما حق مطلب به درستی ادا نشده بود تا اینکه رمان اثریا با روایاتی بسیار متفاوت‌تر از کتاب‌های پیشین، به میدان آمد.

رمان اَثریا اولین اثر داستانی نیما اکبرخانی نمایه‌ای از همین دوران است که از زبان مدافعان حرم نقل شده است. اثریا داستانی متفاوت‌تر از رمان‌های جنگی دیگر است؛ زیرا هم در سبک نگارش آن از خشکی و سیاهی جنگ خبری نیست و هم نویسنده با طنزی لطیف و دلبرانه، خواننده را میخکوب کرده و تا انتها همراه خود می‌کشاند.

کتبا صوتی اثریا پر از روایت‌های جذابی است که در منطقه‌ای از سوریه به همین نام رخ می‌دهد. البته جذابیت داستان اینجاست که شما از همان ابتدا وسط جنگ پرتاب نمی‌شوید، بلکه با زندگی معمولی و روزمرگی‌ها و دیالوگ‌های بین شخصیت‌ها دیگیر می‌شوید و به معنی واقعی امنیت را حس می‌کنید. بعد ناگهان خودتان را با چشمانی اشکبار در میدان جنگ می‌بینید؛ و هم‌قدم با شخصیت‌ها رویاروی تکفیری‌ها در می‌آیید. با همان هیجان و با همان لحظات سخت.

نیما اکبرخانی با زبان محاوره‌ای که برای داستان انتخاب کرده، مخاطب را هر لحظه درگیر طبیعی بودن ماجراها می‌کند و همین ارتباط، تا آخر شما را دنبال خودش می‌کشاند. یک نکته‌ی بسیار قوی در داستان، خود واقعی شخصیت‌هاست. آنجا که تمام جملات و رفتار آنها را بی‌پیرایه و بدون رد شدن از صافی می‌خوانید، نمایی متفاوت از مدافعان حرمی که تا کنون شنیده‌اید می‌بینید.

راوی داستان اثریا تا انتها با شماست ولی هیچ‌گاه او را نمی‌شناسید، تمام شخصیت‌ها را بی‌کم‌و‌کاست به شما معرفی می‌کند، بی‌کم‌و‌کاست! حتی اشتباهات آن‌ها را درز نمی‌گیرد و بی‌پرده از هر دری سخن می‌گوید. هیجان لحظه به لحظه‌ی داستان وقتی بیشتر می‌شود که صدای هیجان‌انگیز سام قریبیان را به گرمی می‌شنوید و تا پایان این رمان ۱۲۰ صفحه‌ای همراهش می‌شوید.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی اثریا اثری مناسب همه‌ی اقشار مردم است. روایت این داستان با زبان محاوره و لحن عامیانه و کوچه‌بازاری، جوانان زیادی را با خود همراه می‌کند. نیما اکبرخانی نویسنده‌ی اثریا، دنیایی از جنگ در سوریه و حال و روز مدافعان حرم را به شیرینی روایت کرده و از خشکی و خشونت جنگ در داستانش کاسته و گاهی چنان با ریزبینی حوادث تلخ جنگ را بیان کرده که بدون آنکه متوجه شوید با چشمانی اشکبار خود را میان میدان جنگ می‌یابید.

اثریا اثری متفاوت از روزمرگی‌های مدافعان حرم است. این کتاب را به همه‌ی آن‌هایی که از خوانش رمان‌های جنگی لذت می‌برند و در عین حال به دنبال نثری صمیمانه هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید کتاب صوتی اثریا را بشنویم؟

اگر می‌خواهید از ناگفته‌های جنگ سوریه مقابل تکفیری‌ها بیشتر بدانید حتما این کتاب صوتی را با صدای گرم سام قریبیان گوش بدهید و روایتی متفاوت را تجربه کنید.

لحن شیرین و عامیانه‌ی داستان شما را به دنبال خودش می‌کشاند و یک‌نفس از خانه‌ای که با امنیت زندگی می‌کرده‌اید، قدم‌قدم به وسط میدان جنگ می‌کشاند و دوباره به خانه‌تان برمی‌گرداند.

اثریا به جای کلیشه‌های روایت‌های جنگ و قهرمان‌سازی‌های بدون چون و چرا، از واقعیت و از دل جوانان مدافعان حرم می‌گوید. همان‌ها که خالصانه از زندگی و لذت‌های دنیا بریدند و مردانه به دل دشمن تاختند.

درباره‌ی نیما اکبرخانی

نیما اکبرخانی نویسنده‌ی با‌ ذوق ایرانی، متولد ۱۳۶۵ است و بیشتر داستان‌های او درباره مدافعان حرم است. موضوعی که تا کنون کمتر از سایر کتاب‌های جنگی به آن پرداخته شده است. اکبرخانی سه کتاب دیگر هم به چاپ رسانده؛ اما اثریا اولین اثر او در سال ۱۳۹۹ به چاپ رسید و مخاطبان زیادی را به دنبال خودش کشاند.

عزرائیل یا کهنه‌سوار کتاب بعدی اکبرخانی است که مضمون آن بیشتر امنیتی و جاسوسی است، داستان‌هایی از دل مردم در دوران انقلاب و جامعه‌ی امروز.

رمان روزهای تاریک هم قسمت یک‌و‌نیمِ مجموعه‌ی عزرائیل است. در حقیقت اکبرخانی در این بخش به سراغ قهرمان اصلی داستان نرفته، بلکه شخصیت‌های حاشیه‌ای را وارد داستان کرده که در مجموعه‌های بعدی قرار است با قهرمان اصلی روبرو شوند و باز هم روایتی دیگر رقم بزنند.

اثر دیگر این نویسنده به نام زلزله‌ی ده ریشتری داستانی علمی تخیلی است و وقایعی از جنگ جهانی کبیر را به تصویر کشیده که مانند زلزله‌ای ده ریشتری نه تنها تهران، بلکه جهان را به لرزه انداخته است.

جایزه‌ها و افتخارات کتاب

کتاب اثریا نوشته نیما اکبرخانی در سال ۱۳۹۹ در انتشارات سوره‌ی مهر چاپ شد و به بازار آمد.

اثریا به خاطر روایت شیرین و به دور از کلیشه درباره‌ی سختی‌های جنگ، طرفداران زیادی پیدا کرد. جوانان با خواندن این کتاب، ارتباط بهتر و ملموس‌تری با وقایع جنگ نفس‌گیر مقابل تکفیری‌ها پیدا می‌کردند.

این کتاب به‌عنوان اثر شایسته تقدیر در «جشنواره‌ی جبهه‌ی مقاومت و دفاع» شناخته شد؛ و «جایزه‌ی ادبی شهید همدانی» را نیز دریافت کرد. اثریا پس از دریافت این جوایز، بیشتر از قبل به مخاطبانش، به‌ویژه جوانان این مرز‌و‌بوم معرفی شد.

نقد رمان اثریا

با وجود امتیازات زیادی که کتاب صوتی اثریا از طرف خوانندگان خود گرفته و جایگاه ویژه‌ای در جامعه‌ی ادبیات داستانی پیدا کرده، نقدهایی هم از سوی منتقدان مختلف دریافت کرده است.

احمد شاکری، نویسنده، منتقد و سردبیر فصل‌نامه اصحاب قلم در یکی از یادداشت‌هایش بر «پای‌بند نبودن این داستان به اصول دینی» اشاره کرده و به جشنواره‌ها برای انتخاب این اثر به‌عنوان «برگزیده» انتقاد کرده است. استفاده از الفاظ زننده و بی‌پرده بین شخصیت‌های داستان هم از دیگر نقدهایی است که به اثریا وارد شده است.

بخشی از کتاب اثریا

از جنگ که برگردی، زندگیت تقسیم می شه به دو بخش. قبل از جنگ و بعد از جنگ. این که قبل از جنگ کی بودی و چی بودی و چطوری فکر می کردی اصلاً مهم نیست. بعد از جنگ توی خونه از چیزی نمی ترسی اینم یه مشکله.

آدم ها باهات همدل نمی شن، فکر می کنن تو سنگی، سردی. کم کم از جمع ها دور می شی. وقتی دور بشی تازه می فهمی ترسیدن برای زندگی اجتماعی چقدر لازمه و...

نظرات کاربران

Emad
۱۴۰۱/۱۲/۱۴

کتاب خوبی بود البته تا حدی هم نقد بهش وارده، مخاطب این کاراکترها رو به عنوان نماینده مدافعان حرم می‌پذیره و متأسفانه داستان یه سری آدم بداخلاق تند خو و بعضاً بی ادب رو داره معرفی می‌کنه. در بحث خوانش

- بیشتر
مهدی
۱۴۰۱/۰۴/۲۰

عالی بود فقط کلمه مسلحین را غلط می خواند.

mina
۱۴۰۲/۰۸/۰۷

کتاب خیلی خوبیه ، ولی پیشنهادمیکنم خودتون بخونین ،چون خواننده اصلابه متن مسلط نیست و بالحن درست نمیخونه !. وخیلی هم درتلفظ کلمات غلط داشت. درتمام کتاب، یک نصفه آیه ی قرآن بکاررفته بود که راوی توی ۴ کلمه سه تا

- بیشتر
مهرداد ارجمند
۱۴۰۲/۰۳/۲۷

کلمات کلیدی اشتباه تلفظ می شود

behrooz ghahremani
۱۴۰۲/۰۱/۱۷

کتاب با نگاه تازه‌ای به جنگ و تاثیر اون بر روح و روان جنگجو ها میپردازه که با دیدگاه متعارف کمی متفاوته، و با خوندنش حس همذات پنداری زیادی بهم دست داد

کاربر ۲۴۴۲۷۹۹
۱۴۰۲/۰۳/۲۹

فوق العاده عالی درجه یک هم گوینده هم نویسنده فقط بعضی کلمات اشتباه تلفظ میشد

hamid
۱۴۰۱/۰۵/۱۳

عالیه

احسان
۱۴۰۱/۰۱/۲۰

بسیار عالی بود،پیشنهاد میکنم حتما گوش کنید..

دارا
۱۴۰۲/۰۲/۰۶

کتاب متوسطی بود جدای از حاشیه هاش متنن روانی نداشت و داستان هم قاطی پاتی بود روایتش از مدافعان حرم با چیزی که در واقعیت میبینیم تفاوت داره افراد دعوایی و سیگاری و بددهن اما وطن پرست و شجاع و مذهبی! روایتش از اوضاع

- بیشتر
مهدی کریمی هفشجانی
۱۴۰۱/۰۱/۲۱

داستان خوبی است ولی کلمات بد زیاد بکار رفته است

زمان

۳ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۲۹۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۳ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۲۹۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان