دانلود کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول با صدای مسعود حکمت پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول اثر گروه تاریخ اسلام موسسه فرهنگی هنری قوی سفید

دانلود و خرید کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول

معرفی کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول

کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول کاری از گروه تاریخ اسلام موسسه فرهنگی هنری قوی سفید با گویندگی مسعود حکمت پور در موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان منتشر شده است. در جلد دوم این کتاب نیز با عنوان «امام و جنگ» فرازهایی از زندگی امام در دوره خلافتش که به جنگ‌های تحمیل شده از سوی ناکثین، قاسطین، مارقین و نیز تجاوزات حکومت ستمکار معاویه در شام به سرزمین‌های تحت حاکمیت امام مربوط می‌باشد، تقدیم علاقمندان گرامی می‌گردد.

در این کتاب ما در پی زندگی سیاسی یا سیر سیاسی زندگی امام علی(ع) هستیم که به عنوان نمونه امام در چه زمانی به امامت رسید و در دوران امامت خود چه کرد، در چه تاریخی جنگ جمل اتفاق افتاد و نتایج و پیامدهای آن چه بود و از این قبیل جریانات، هر چند در بررسی سیر سیاسی زندگی امام، سیره و رفتار سیاسی امام در زندگی نیز روشن می‌شود که به عنوان نمونه رفتار او با مخالفانش چگونه بود و با توطئه‌گران چه برخوردی داشت، روش او در تقسیم بیت‌المال چه بود و با زیاده‌خواهان چه می‌کرد، قاطعیت‌ها و نرمش‌های وی در برابر دوست و دشمن چگونه بود، و در جنگ‌ها چه رفتاری داشت و از این قبیل.

هرچند شیعیان، امام علی(ع) را از همان روز رحلت پیامبر(ص) خلیفه و جانشین وی می‌دانند ولی موضوع خلافت امام مساله ای است که به سبب آن مسلمانان به دو گروه شیعه و سنی تقسیم گردیدند به طوری که شیعیان، امام را خلیفه بی‌فاصله پیامبر(ص) و اهل سنت وی را خلیفه چهارم می‌دانند. به همین دلیل در جلد اول این کتاب با عنوان «امام و خلافت» پس از نگاهی گذرا به فرازهای زندگی سیاسی امام در دوره پیامبر(ص)، در ادامه با تاکید بیشتر، به فرازهای زندگی سیاسی وی در دوره سکوت یا همان دوره خلفای نخستین می‌پردازیم، و سپس فرازهای زندگی سیاسی او را در دوره خلافت پنج ساله‌اش ورق می‌زنیم.

درباره کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول

جنبه‌های گوناگون زندگی امام علی(ع) نظیر سیاست و تدبیر، شجاعت و رشادت، فضایل و شایستگی‌ها، عرفان و خداشناسی، عبادت و بندگی، ایمان و یقین، اخلاق و سجایا، انصاف و عدالت، علم و دانش، آخرت و قیامت، و بسیاری از دیگر جنبه‌ها همگی درخور تأمل و اندیشه‌ای ژرف است. بررسی این جنبه‌های گوناگون در زندگی امام پوینده راه حق را انگاره رویارویی با کوهی عظیم به خیال می‌آید که هرچند برای دستیابی به قله‌های آن از هر سو راهی دیده می‌شود ولی راه‌هایی است بسیار صعب‌العبور و قله‌هایی است بسیار دست‌نیافتنی، و یا جوینده حقیقت را تصور رویارویی با انبوهی از مردان خدا در اندیشه می‌آید که هر یک در جنبه‌ای از جنبه‌های انسان الهی راهی بس طولانی پیموده‌اند و کسی را یارای رسیدن به یکی از آنها نیست چه رسد به انبوه آنها.

در این میان سیاست و تدبیر امام علی(ع) درخور توجه ویژه‌ای است که اغلب، علی‌دوستان را به این اندیشه وا‌می‌دارد که علی پس از پیامبر چه کرد، او که امامت بر حق شیعیان از همان لحظه رحلت پیامبر(ص) را بر عهده داشت با بیعت با خلفا چه کرد، در دوران خلافت پنج ساله‌اش چه کرد و چگونه شد که آن امام همام با آن پشتوانه عظیم الهی در برابر معاویه زبون و دغل‌باز کاری از پیش نبرد و بسیاری دیگر از این اندیشه‌ها. باری به طور معمول دو برداشت متفاوت از سیاست وجود دارد که یکی برداشت عامیانه آن به معنی شیطنت و سربریدن از ارزش‌های الهی و انسانی است که درگاه مردان خدا از این نوع سیاست شیطانی به دور است و دیگری برداشت الهی به معنی تدبیر و انتظام امور بندگان خدا و موضع‌گیری درست در گذرگاه‌ها است که این نوع سیاست الهی در متن زندگی مردان خدا است.

زندگی سیاسی امام علی(ع) پر بود از سیاست الهی و حال آنکه مکر، حقه، فریب و سیاست شیطانی جایی در زندگی سیاسی پر رنج و محنت وی نداشت. امام خود برداشت عامیانه مردم از سیاست را در دوره خود چنین بیان می‌فرماید: «همانا ما در روزگاری به سر می‌بریم که بیشتر مردم، بی وفایان و حیله‌گران را زیرک می‌دانند و نادانان آنها را اهل سیاست و تدبیر می‌خوانند، خدایشان کیفر دهد، چرا چنین می‌پندارند؟ مردان خدا نیز راه مکر و حیله را می‌دانند، ولی دین خود را زیر پا نمی‌گذارند و این، اساسی‌ترین مانع، برای پوییدن راه سیاست شیطانی است. گاه باشد که مرد آزموده و دانا از چاره کاری آگاه است، اما فرمان خدا بازدارنده و مانع اوست و با این که قدرت بر انجام آن کار دارد ولی آن را دانسته رها می‌سازد اما کسی که از گناه و مخالفت با فرمان خدا پروایی ندارد از این فرصت استفاده می کند.»

امام در سخنی دیگر نیز «مصداق مجسم» سیاست شیطانی یعنی معاویه و سیاست الهی خود را چنین تبیین می‌فرماید: «به خدا سوگند، معاویه زیرک‌تر از من نیست، ولی شیوه او پیمان‌شکنی و گناهکاری است و اگر نیرنگ و پیمان‌شکنی ناپسند و ناشایست نبود من زیرک‌ترین مردم بودم! اما هر پیمان‌شکنی گناهکار است و هر گناهی نوعی کفر است، و در قیامت در دست هر حیله‌گر و مکاری پرچمی است که با آن شناخته می‌شود و به خدا سوگند، مرا با نیرنگ و فریب غافلگیر نتوانند کرد و با سخت گیری ناتوانم نتوانند شمرد» و مفهوم این سخنان امام آن است که من اهل نیرنگ و فریب نیستم ولی فریب هم نمی‌خورم!

این اثر در سه بخش کلی به شرح زیر در دسترس است:

مقدمه 

پیش‌گفتار

بخش اول - امام علی (ع) در دوران پیامبر(ص)

مقدمه

۱) امام علی(ع) که بود؟

۲) امام علی(ع) در غدیرخم

۳) امام علی(ع) و غصب خلافت

بخش دوم - امام علی(ع) در دوران سکوت

مقدمه

۱) ابوبکر یا خلیفه اول که بود؟

۲) بیعت امام علی(ع) با ابوبکر

۳) همکاری‌های امام علی(ع) با ابوبکر

۴) عمر یا خلیفه دوم که بود؟

۵) بیعت امام علی(ع) با عمر

۶) همکاری‌های امام علی(ع) با عمر

۷) عثمان یا خلیفه سوم که بود؟

۸) بیعت امام علی(ع) با عثمان

۹) همکاری‌های امام علی(ع) با عثمان

۱۰) سکوت امام علی(ع) در جامعه مسلمانان

بخش سوم - امام علی(ع) در دوران خلافت

مقدمه

۱) آغاز خلافت امام علی(ع)

۲) امام علی(ع) و عدالت اقتصادی

۳) امام علی(ع) و انحرافات دینی

۴) امام علی(ع) و فساد اجتماعی 

۵) امام علی(ع) و خطبه شقشقیه

خاتمه

مراجع

کتاب صوتی فرازهایی عبرت آموز از زندگی سیاسی امام علی (ع) ـ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به تاریخ اسلام و سبک زندگی ائمهٔ اطهار (ع) پیشنهاد می‌شود.

نظرات کاربران

کاربر 2554555
۱۴۰۲/۰۲/۰۹

در خصوص موسیقی که برخی دوستان اعتراض دارند، به نظر من موسیقی مناسب متن و به اندازه است.

Misagh Asgari
۱۴۰۲/۱۰/۱۴

کتاب بسیار خوبیه، پیشنهاد میکنم.

زمان

۴ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱۵۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۳ دقیقه

حجم

۱۵۰٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان