دانلود کتاب صوتی کلیله و دمنه (بخش اول) با صدای حمید گلی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کلیله و دمنه (بخش اول) اثر داوود لطف‌الله

دانلود و خرید کتاب صوتی کلیله و دمنه (بخش اول)

گوینده:حمید گلی
گردآورنده:داوود لطف‌الله
انتشارات:واوخوان
امتیاز:
۳.۸از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کلیله و دمنه (بخش اول)

کتاب صوتی «کلیله و دمنه (بخش اول)» به کوشش داوود لطف‌الله و گویندگی حمید گلی در واوخوان منتشر شده است. در این اثر داستان‌های آرزو، خشم ماه،شب و ستاره و دزد، درخت دروغگو، جواهر مشکل‌گشا، دزد و دیو و وفای به عهد را از کتاب کلیله و دمنه می‌شنویم.

درباره کتاب کلیله و دمنه (بخش اول)

کلیله و دمنه از جمله کتب باستانی هند و ایرانی است که برای اولین بار به زبان سانسکریت نگارش یافته و « پنچاتنترا » یعنی پنج کتاب یا پنج پند نام داشت. پنجاتنترا خیلی زود جای خود را در ادب عالم باز کرد. در زمان ساسانیان به دستور انوشیروان، برزویه‌ طبیب این کتاب را به پهلوی ترجمه کرد. از ترجمه اخیر در سال ۵۷۰ میلادی کتابی با نام کلیلگ و دمنگ به زبان سریایی برگردانده شد. در قرن هشتم میلادی، ابن‌مقفع آن را به عربی ترجمه کرد و این ترجمه منشاء تمام ترجمه‌های ایرانی، اروپایی و. . . شد. در اوایل سده ۶ هجری ابوالمعالی نصراله منشی بار دیگر ترجمه‌ای بلیغ و منشیانه از این اثر خلق کرد که به کلیله و دمنه‌ بهرام‌شاهی شهرت یافته است. نام کتاب از دو شغال به نام (کلیله) و (دمنه) گرفته شده که قصه‌های کتاب از زبان آن‌ها گفته شده است‌. بخش بزرگی از کتاب به داستان این دو شغال اختصاص دارد. اصل داستان‌های آن در هند و در حدود سال‌های ۱۰۰ تا ۵۰۰ پیش از میلاد به‌وقوع می‌پیوندند.

کتاب صوتی کلیله و دمنه (بخش اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به افرادی که به شنیدن داستان‌های عامیانه و قدیمی علاقه‌ دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی کلیله و دمنه (بخش اول)

سال‌های سال پیش مردی مومن و عابد با همسرش در خانه کوچک زندگی می‌کردند. آن‌ها بچه نداشتند و خیلی دلشان بچه می‌خواست. خانهٔ کوچکشان بدون جنب‌و‌جوش و سرو‌صدای بچه سوت‌و‌کور بود. روزی مرد عابد کنار نهری در نزدیکی خانه‌شان نشسته و به درختی تکیه داده بود. نسیمی ملایم می‌وزید و برگ‌های درخت به سر و روی مرد عابد می‌ریخت. او که دلش خیلی گرفته بود با خودش گفت: اگه پسری داشتم الان جست‌و‌خیز و بازی‌کردن او را تماشا می‌کردم‌، شاید هم می‌رفت توی نهر و آب‌بازی می‌کرد. بزرگتر هم که می شد هر روز صبح او را با خودم به مزرعه می‌بردم و عصرها هم با هم برمی‌گشتیم. اگر هم دختر داشتم چه بهتر در خانه می‌ماند و در پخت‌و‌پز و کارهای خانه به مادرش کمک می‌کرد. بعد آه بلندی کشید و شروع کرد به زمزمه کردن: لالایی کن لالای دنیای بابا، روی گهواره دستای بابا

همین طور که برای خودش زمزمه می‌کرد سایه پرنده‌ای را در آب دید. به آسمان نگاه کرد. پرنده‌ای موشی را به چنگال گرفته بود. ناگهان موش از چنگال‌های پرنده رها شد و به کنار نهر افتاد. مرد عابد با شتاب بلند شد و به سراغ موش رفت. موش کوچکی بود که جای چنگال‌های پرنده روی تنش دیده می‌شد. دلش به حال بچه‌ه‌موش سوخت. او را از زمین برداشت و لایه برگی پیچید تا با خودش به خانه ببرد اما با خودش فکر کرد. اگر زنش بچه موش را ببیند هرگز نمی گذارد وارد خانه شود. دوباره آهی بلند کشید و گفت ای خدا چی می‌شد اگه این بچه موش به دختری قشنگ تبدیل می‌شد تا زنم از دیدنش خوشحال بشه. در همان لحظه آرزوی مرد عابد برآورده شد و بچه موش به دختری کوچک و زیبا تبدیل شد. مرد عابد باورش نمی شد خدا را شکر کرد و با شادی به طرف خانه اش دوید.

نظرات کاربران

Red fox
۱۴۰۰/۱۰/۱۸

کتاب کلیله و دمنه کتابی پر از پند و اندرز است که به شکل حیوانات در آمده ⭐این کتاب را به کسانیکه عاشق هیجان و دوستار ادبیات هستند توصیه می کنم ⭐⁦♥️⁩

زمان

۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۶۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۱۵ دقیقه

حجم

۶۹٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
۲۹,۴۰۰
۳۰%
تومان