دانلود کتاب صوتی خدایا آنجایی؟ منم مارگارت با صدای نازنین مهیمنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خدایا آنجایی؟ منم مارگارت اثر جودی بلوم

دانلود و خرید کتاب صوتی خدایا آنجایی؟ منم مارگارت

نویسنده:جودی بلوم
انتشارات:واوخوان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۵از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خدایا آنجایی؟ منم مارگارت

کتاب صوتی «خدایا آنجایی؟ منم مارگارت» نوشتهٔ جودی بلوم با ترجمهٔ مهری محمودی و گویندگی نازنین مهیمنی در واوخوان منتشر شده است. داستان این کتاب درباره یک دختر دوازده ساله به نام مارگرت است که پدرش یهودی و مادرش مسیحی است و آنها تصمیم گرفته‌اند دخترشان به هیچ دینی وابسته نباشد. در این کتاب این دختر نوجوان در جست‌وجوی دین است و همزمان با مشکلات ورود به دوران نوجوانی از جمله بلوغ جنسی برخورد می‌کند. آثار «بلوم» ركورد فروشی نزديك به ۸۰ ميليون نسخه را به دست آورده و به بيش از ۳۱ زبان زنده‌ٔ دنيا ترجمه شده است.

درباره کتاب خدایا آنجایی؟ منم مارگارت

این کتاب دربارهٔ دختر دوازده‌ساله‌ای به نام مارگارت است که عاشق موی بلند، ماهی تن، بوی باران و چیزهای صورتی رنگ است. او با پدر و مادرش از نیویورک به حومه‌ٔ شهر نقل مکان کرده است و برای پیدا کردن دوست‌های جدید و سازگاری با محیط تازه استرس دارد. او عضو گروهی می‌شود که اتفاقات بعدی کتاب را رقم می‌زنند. اینجاست که مارگارت با خوشحالی احساس وابستگی به آن‌ها می‌کند، اما هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌توانند باور کنند که مارگارت هیچ ایده و عقیده‌ی خاصی ندارد و مارگارت هم نمی‌تواند این حقیقت را بگوید که او می‌تواند هر چیزی را که در ذهنش است به آن‌ها بگوید، مثلا درد دل کردن با خداوند. یکی از شرایط عضویت در این گروه صداقت داشتن و خجالت نکشیدن است. در واقع در این داستان بلوم دغدغه‌های دختران نوجوان در سن بلوغ و شیوه برخورد با مشکلات را به خوبی بیان می‌کند، دغدغه‌هایی که معمولا هیچگاه در موردشان حرفی زده نمی‌شود. مارگارت، بانمک و اصیل است و افکار و احساساتش به خوبی بخش عمده‌ای از شخصیت او را نشان می‌دهد. 

در این داستان بلوم،‌ دغدغه‌های دختران نوجوان در سن بلوغ را به خوبی بیان می‌کند و شیوه‌های برخورد با این مشکلات را توضیح می‌دهد. دغدغه‌هایی که شاید هیچ‌گاه در موردشان حرف زده نمی‌شود. یکی دیگر از مسائلی که جودی بلوم در این کتاب به آن پرداخته است، مسئله مذهب و خداپرستی است. مارگارت نسبت به همسن های خودش یک تفاوت دارد و آن این است که به هیچ مذهبی تعلق ندارد، چون پدرش یهودی و مادرش مسیحی است و او با این که در زمینه ی مذهب، خودش را «هیچکس» معرفی می کند، در پی یافتن «خودش» و «خدا» است و در مواقع مختلف و ساعات متفاوت شبانه روز با خدا راز و نیاز و نجوا می کند که کمک‌های غیبی‌اش را از او دریغ نکند.

درباره جودی بلوم

«جودی بلوم» نويسنده‌ٔ آثار تخيلی در فوريه‌ٔ سال ۱۹۳۸ به دنيا آمد. بیش‌تر شهرت او به واسطه‌ی کسب جايزه‌ی «ملی آمريكا» در سال ۲۰۰۴ است که پيش از آن هيچ نويسنده‌ٔ كودك و نوجوانی موفق به دريافت اين جايزه‌ی معتبر نشده بود. او تعداد زيادی رمان و داستان بلند برای كودكان و نوجوانان نوشته است و بيش‌تر بچه‌های جهان با نامش آشنا هستند. او كه خود را كتاب‌خوانی مشتاق در تمام طول زندگی توصيف كرده است، نوشتن را از سال‌های نخستين دبستان آغاز كرد. البته او جوايز ديگری هم‌چون جايزه‌ٔ سازمان كتابخانه‌های آمريكا، جايزه‌ی مارگارت ادوارد و ... را نيز كسب كرده است.

کتاب خدایا آنجایی؟ منم مارگارت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوجوانان نوشته شده است؛ اما به بزرگسالان، به خصوص آن‌هایی که با نوجوانان در ارتباط هستند نیز پیشنهاد می‌کنیم به این کتاب صوتی گوش دهند.

بخشی از کتاب خدایا آنجایی؟ منم مارگارت

 «خدایا آنجایی؟ منم، مارگارت. امروز اسباب کشـی می‌کنیم. خـدایا خیلـی میترسم. خدایا تا حالا هیچ جای دیگری بهجز اینجـا زنـدگی نکـردهام. اگـر از مدرسهی جدید بدم بیاید چه؟ اگر آنهایی که آنجا هستند از من بدشـان بیایـد چه؟ خدایا لطفاًکمکم کن. نگذار نیوجرسی خیلی وحشتناک باشد. متشکرم. ما روز سهشنبهی قبل از روز کارگر اسبابکشی کردیم. از لحظهای که بیـدار شدم میدانستم هوا چهطوری است. میدانستم، چون دیدم مادرم زیـر بغلـش را بو میکند. او همیشه در هوای گرم و مرطوب همین کار را میکند، تا مطمئن شود هنوز بوی دئودورانتش نرفته است. من هنوز دئودورانت استفاده نمـیکنم فکر نمیکنم افراد حداقل تا قبل از دوازده سالگی بوی بـد بدهنـد. پـس هنـوز چند ماهی وقت دارم».

نظرات کاربران

هانیه عالمی
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

لطفا در بخش بی نهایت قرار بدید ممنونم

زمان

۴ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۳۴۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۳۴۱٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۵,۵۰۰
۳۸,۸۵۰
۳۰%
تومان