دانلود کتاب صوتی باران خوبی ها با صدای ایوب حیدری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی باران خوبی ها اثر علیرضا پناهیان

دانلود و خرید کتاب صوتی باران خوبی ها

گوینده:ایوب حیدری
انتشارات:بیان معنوی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۱۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی باران خوبی ها

کتاب صوتی «باران خوبی ها» اثری از علیرضا پناهیان است که با گویندگی ایوب حیدری در بیان معنوی منتشر شده است. کتاب باران خوبی ها بخش اول از شرح خطبهٔ متقین نهج‌البلاغه توسط استاد پناهیان است که در جلسات هفتگی در مسجد دانشگاه تهران برای دانشجویان ارائه شده و اکنون پس از تنظیم و بازنویسی توسط واحد پژوهش مؤسسهٔ بیان معنوی منتشر شده است. علیرضا پناهیان (زادهٔ ۲۸ فروردین ۱۳۴۴) با نام اصلی علی (امیرعلی) صبوری، روحانی شیعهٔ ایرانی است. وی در سال ۱۳۸۹ در سمت‌های نائب رئیس قرارگاه عمار و عضو هیئت امنای دانشگاه هنر انتخاب شد. معاونت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول نهاد رهبری دانشگاه هنر از دیگر مسئولیت‌های وی بوده‌اند.

درباره کتاب صوتی باران خوبی ها

آنچه ذات بشر بیشتر به آن متمایل است، این است که از کسی نصیحت و پند نشوند بلکه همان توصیه را به شکل توصیف دریافت کند؛ به نظر می‌رسد که وصف موارد اخلاقی، برای انسان قابل درک‌تر و دلنشین‌تر است و این کاری است که امیرالمومنین علی علیه السلام در یکی از معروف‌ترین و والاترین خطبه‌های نهج البلاغه، آن را به انجام رسانده‌اند. "خطبه متقین" که از بهترین و زیباترین خطبه‌های اخلاقی نهج البلاغه است، توسط حضرت علی علیه السلام به درخواست یکی از یاران شریف آن حضرت به نام "همام" ایراد شده است. "خطبه متقین" سراسر وصف است و تشریح و در تمام آن از ابتدا تا انتها هیچ توصیه‌ای مشاهده نمی‌شود. این توصیفات که از نظر بلاغت، زیبایی، جامعیت، سبک و اثرگذاری در نوع خود کم نظیر هستند، پیرامون حسن و فضیلت‌های برجستهٔ اهل تقوا صورت گرفته است. این خطبهٔ زیبا از جنبه‌های اخلاق‌مدارانه و عرفانی گسترده‌ای برخوردار است.

کتاب باران خوبی ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال شناخت بهتر آیین و سخنان امیرالمونین هستند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب باران خوبی ها

فراموقعیتی بودن

ویژگی دیگر این خطبه، فراموقعیتی بودن آن است. این کلام نه به جناب همّام، نه به آن زمانه و نه حتی به گروه خاصی از مؤمنین ربط ندارد؛ بلکه یک خطبهٔ فراموقعیتی است که برای همهٔ زمان‌ها، همهٔ مکان‌ها و همهٔ افراد مناسب است. معارف دینی نوعاً به یک موقعیت خاص محدود نمی‌شوند، اما این خطبه در این زمینه نیز نسبت به سایر سخنان معصومین (ع) برتری آشکاری دارد. فرقی نمی‌کند دانشجو باشی، کاسب باشی، عابد باشی، کارمند باشی، طلبه باشی، استاد دانشگاه باشی، مرجع تقلید باشی، هرکه می‌خواهی باش، در هر سنی که می‌خواهی باش، آیا آدم بودن برایت خوب است یا نه؟! اگر شاخص‌های آدم بودن برایت ترسیم شود، برایت مناسب است یا نه؟! به همین جهت می‌گوییم این خطبه فراموقعیتی است.

گرچه همان‌گونه که اشاره شد، سطح این خطبه بالا است، اما به این معنا نیست که برای افراد در سطوح پایین‌تر قابل استفاده نباشد. بلکه به گونه‌ای بیان شده که برای سطوح مختلف قابل استفاده است؛ هرکس به اندازهٔ سطح فهم و معنویت خودش از آن استفاده می‌کند و از جزئیات و ریزه‌کاری‌های آن بهره می‌برد. شبیه قرآن، اما در مقیاس کلام یک انسان کامل.

نظرات کاربران

liliona
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

خیلی عالیه کاش بیانات دیگر استاد هم به صورت کتب صوتی ارائه بشوند!

حاجی زاده
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

خیلی ساده و روان راه بهترینِ خود بودن را می آموزد.

حُسنیه'
۱۴۰۰/۱۲/۰۲

سلام از طاقچه ممنونم که صوت هارو هم به بی نهایت اضافه کرد خیلی هیجان انگیزه لطفا کتابای صوتی بیشتری تو بی نهایت قرار بدین.. مخصوصا رمانای مذهبی و دفاع مقدس تشکر

هفتصد و چهل و نه
۱۴۰۱/۰۱/۰۱

خب به عنوان اولین تجربه از کتاب صوتی باید بگم واقعا عالی بود. فایده ی کتاب صوتی اینه که توی هر زمانی میتونی گوش بدی مثل من که موقع خونه تکونی عید و وقتی که مشغول بودم شنیدمش صدای گوینده هم خیلی

- بیشتر
کاربر ۱۶۵۴۸۱۳
۱۴۰۰/۱۰/۰۵

بسم الله الرحمن الرحیم بسیار عالی

کاربر 3065331
۱۴۰۰/۱۰/۰۶

این کتاب از لحاظ محتوا و شیوه ارائه با بیانی رسا و صوتی همراه با آرامش سخنان امیر بیان امیر مومنان علیه السلام در توصیف متقین را به زیبایی در اختیار ما قرار میدهد و شرح و بیانی دقیق و

- بیشتر
MRM
۱۴۰۱/۰۲/۱۲

استاد پناهیان از اون افرادی هستند که زیبایی ها را می بینند و به بهترین شکل بیان می کنند. به همه زیبا جویان قدم زدن زیر باران خوبی ها را توصیه می کنم.

Ahmadreza
۱۴۰۱/۰۲/۰۲

فکر نمیکردم انقدر جالب باشه! پیشنهاد میکنم.

farad98
۱۴۰۱/۰۵/۱۶

امتیازِ بخش "آشنایی با خطبه همام" پنج ستاره اس چون نه فقط برای بهتر فهمیدن این خطبه مفیده بلکه آدم رو راهنمایی میکنه تو خوندن سایر خطبه ها به نکات گفته شده دقت بکنه باقی کتاب هم خالی از لطف نیست

- بیشتر
پریسا شمع
۱۴۰۱/۰۵/۰۳

فوق العاده عالی با یه بیان ساده و شیوا و راحت و محتوایی بسیار ارزشمند که نوع نگاهمون رو نسبت به مسائل و کلماتی که شنیدنش برامون عادی شده رو تغییر میده!

زمان

۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۳۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۰ دقیقه

حجم

۲۳۸٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان