دانلود کتاب صوتی عشق هرگز کافی نیست با صدای امیرمحمد صمصامی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عشق هرگز کافی نیست اثر آرون‌ ت‍ی‌ب‍ک‌

دانلود و خرید کتاب صوتی عشق هرگز کافی نیست

معرفی کتاب صوتی عشق هرگز کافی نیست

کتاب صوتی عشق هرگز کافی نیست نوشته پروفسور آرون تی‌بک، با ترجمه مهدی قراچه داغی و صدای امیرمحمد صمصامی منتشر شده است. این کتاب شیوه‌هایی نو برای حل مشکلات زناشویی و خانوادگی براساس شناخت درمانی را معرفی می‌کند.

درباره کتاب عشق هرگز کافی نیست

آیا به راستی مشکلات زناشویی غیرقابل حل است و آنچنان که گاه اینجا و آنجا گفته و شنیده می‌شود تنها دو راه وجود دارد: طلاق یا تحمل و خودکشی تدریجی؟

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که چرا بعضی خانواده‌ها با تفاهم و سازگاری، زندگی را با شادکامی می‌گذرانند، درحالی‌که درست برعکس گروهی از مردم، در حل و فصل ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین مسائل زندگی نیز با دشواری و سردرگمی مواجه‌اند. چگونه است که بسیاری از خانواده‌ها به رغم مشکلات عینی و ملموس (نظیر فقر، بیماری و مشکلات دیگر) از زندگی به هنجار و به سامانی برخوردارند، درحالی‌که گروه دیگر، باوجود برخورداری از همه‌گونه امکانات مادی و وسائل راحتی، در گردابی از گرفتاریها و مشکلات غوطه‌ورند؟

کتاب عشق هرگز کافی نیست پاسخی است به این پرسشها، پاسخی که جوهره آن را به سادگی می‌توان در یک کلام خلاصه کرد: تفاهم!

پروفسور تی‌بک پایه‌گذار و مبتکر مکتبی است که انقلابی در درمان بیماری‌های روانی پدید آورده و چشم‌اندازی روشن و امیدبخش ترسیم کرده‌است. «شناخت درمانی» که در آغاز با طرح اصول کلی آن مطرح شد، به سرعت مورد استقبال روان‌شناسان و روان درمان‌گران قرارگرفت و تکنیک‌های آن به طور گسترده، در زمینه‌های مختلف ازجمله رفع اختلافات خانوادگی و تقویت روحیه و بهبود روابط انسانی کاربرد یافت.

نه فصل نخست به طرح مسایلی اختصاص یافته‌‌است که در اغلب ازدواج‌ها وجوددارد، در فصل‌های ۱۰ تا ۱۸ نیز به انواعی از روش‌های شناخت درمانی اشاره شده‌است که زن و شوهر می‌توانند با توجه به نوع نیازشان از آن استفاده نموده، به هدف‌هایی برسند که از رابطه خود انتظار دارند.

شنیدن کتاب عشق هرگز کافی نیست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام زوج‌ها پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب عشق هرگز کافی نیست

عشق با آنکه محرک قدرتمندی برای زوجهاست که یار و یاور هم باشند، خوشبخت شوند و تشکیل خانواده بدهند، برای ادامه زندگی و حفظ زندگی زناشویی کافی نیست و نقشی در ایجاد خصوصیات شخصی و مهارتهایی که لازمه زندگی مشترک موفق است ندارد. لازمه داشتن مناسبات حسنه، کیفیات و خصوصیات فردی متعهد است که از جمله آنها می‌توان به تعهد، حساسیت، سخاوت، ملاحظه، صمیمیت، وفاداری، مسئولیت، اعتماد و اطمینان اشاره کرد. زن و شوهر به همکاری، مودت، حسن تفاهم و باورهای همگون نیاز دارند. باید انعطاف‌پذیر، پذیرنده و بخشنده باشند، باید خطاهای یکدیگر را تحمل کنند و به خصوصیات هم بها بدهند. تنها در صورت وجود این خصوصیات و تقویت به مرور ایام آنهاست که ازدواج به بلوغ و شکوفایی می‌رسد.

اغلب زوجها در برخورد با اشخاص ثالث مشکلی ندارند. اما به ندرت کسانی را پیدا می‌کنیم که با درک لازم و احاطه به مهارتهای فنی بتوانند روابط صمیمانه خودرا شکوفایی بخشند. اغلب آنها از دانش لازم برای اتخاذ تصمیماتی که خواسته همسرانشان را برآورده سازد بی‌بهره‌اند. وقتی شیر آب چکه می‌کند، خیلی راحت فکری به حال آن می‌کنند اما وقتی عشق و محبت میان آنها تحلیل می‌رود، راهی برای برخورد با آن نمی‌یابند.

ازدواج با سایر مناسبات زندگی تفاوت دارد. وقتی زوجی با هم زندگی می‌کنند و متعهد به حفظ زندگی مشترک هستند، توقعاتی ازهم پیدا می‌کنند. هرکدام انتظار دارند که از عشق بی‌قید و شرط، صمیمیت و وفاداری و حمایت دیگری برخوردار باشند. زن و شوهر، بطور صریح و یا غیرمستقیم، کلامی و غیرکلامی خود را به رعایت این نیازهای عمیق متعهد کرده‌اند. هر اقدام زن یا شوهر مفاهیمی مشتق از این امیال و انتظارات دارد.

به خاطر شدت احساسات و توقعات و تحت تأثیر وابستگی عمیق و معانی سمبلیک و اغلب دلبخواهی که زن و شوهر برای اعمال یکدیگر در نظر می‌گیرند، احتمال برداشت سوء و تفسیر نادرست رفتارهای آنها از هم زیاد است. وقتی در اثر سوءتفاهم اختلافی بروز می‌کند، زن و شوهر به جای توجه به مسئله در مقام سرزنش یکدیگر حرف می‌زنند.

نظرات کاربران

دونی
۱۴۰۱/۰۳/۱۶

من نامزد کردم. دو فصل از کتاب واقعا به مشکل من به طور شفاف و جالبی اشاره کرده بود که من خودم متحیر شدم. دیدم نسبت به احساس و افکاری که داشتم بازتر کرد. واقعا کتاب مفید و خوبیه.

زهرا یعقوبی منش
۱۴۰۲/۰۱/۱۰

این کتاب کاملا دقیق و کامل به نقاط ایجاد اختلاف ها و نقاط شروع طلاق های عاطفی اشاره میکنه، در مرحله اول باید متوجه بشی مشکل از کجا شروع شده و بعد راه حل رو پیدا کنی که این کتاب

- بیشتر
ALI Ahmadi
۱۴۰۱/۱۰/۲۳

عالی عالی عالی عالی کاش خوندنش قبل ازذواج ضروری بود و به همه ی کسایی که میخواستن ازدواج کنن هدیه داده میشد

مطهره سلطانی
۱۴۰۱/۱۰/۱۱

این کتاب فوق العاده اس و همچنین صدای گویا و جذاب گوینده جذابیت و درک مفهوم کتاب رو چندین برابر میکنه حتما همه زوج ها و نامزدها رو به خوندن این کتاب فوق العاده دعوت میکنم

کاربر 7608859
۱۴۰۲/۰۹/۲۰

سلام فقط صوتی نداشت این کتاب فکر می کنم اگر اشتباه می کنم بفرمایید

زمان

۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۸۵۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه

حجم

۸۵۳٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
۴۴,۱۰۰
۳۰%
تومان