دانلود کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت با صدای امیر فرحان‌نیا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت اثر مجموعه نويسندگان

دانلود و خرید کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۱۱۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت

کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت توسط جمعی از نویسندگان گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی نوشته و منتشر شده است. این گروه فرهنگی سال‌هاست که در زمینه‌ی تاریخ شفاهی و کتاب‌های زندگی‌نامه‌ی شهدا فعالیت دارد. این کتاب صوتی را انتشارات ماه‌آوا با صدای امیر فرحان‌نیا منتشر کرده و شما می‌توانید آن را در طاقچه بشنوید.

سه دقیقه در قیامت اثری درباره‌ی تجربه‌های نزدیک به مرگ یا NDE است؛ حالتی که برای لحظاتی روح از بدن انسان جدا می‌شود و در اثر شوک، دوباره به بدن برمی‌گردد.

درباره‌ی کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت

«متأسفم! کاری از دست ما ساخته نیست.»

این جمله‌ای است که بارها و بارها از دهان یک پزشک اتاق عمل بیرون می‌آید تا خبر فوت یک بیمار را به خانواده‌اش برساند. احتمالا اگر آن لحظه به چشمان همراهِ بیمار فوت‌شده نگاه کنید، می‌بینید که چطور خواهش و التماس از آن می‌بارد و همراه اشک‌هایش فرو می‌ریزد. ممکن است حتی با خودش بگوید «ای کاش یک بار دیگر تلاش می‌کردند. شاید برگردد.»

کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت این اتفاق را مو به مو به تصویر می‌کشد. راوی داستان از جانباز مدافع حرمی روایت می‌کند که برای سه دقیقه روح از بدنش جدا می‌شود و دوباره به زندگی بازمی‌گردد. او در این لحظات عجیب و غریب، دنیایی را می‌بیند که تا به حال تجربه نکرده است.

این کتاب برای هر شخص می‌تواند نقطه‌ی آغازی باشد برای تغییر و خارج شدن از چارچوب عادی زندگی. تجربه‌ای نزدیک به مرگ که توجه به نماز، گره‌گشایی از کار مردم و نیت خالصانه را برای سرانجامی نیک روایت می‌کند.

خلاصه کتاب

فصل اول کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت به تجربه‌های نزدیک به مرگِ برخی افراد از کشورهای مختلف می‌پردازد؛ سپس از فصل دوم وارد داستان اصلی و زندگی یک جانباز مدافع حرم می‌شود.

راوی از نوجوانی سخن می‌گوید که در خانواده‌ای متدین بزرگ شده و در فعالیت‌های مذهبی و هیئت‌های اهل بیت فعالیت پررنگی دارد. نوجوان قصه‌، به خاطر آلوده نشدن به گناه، روزی از خدا می‌خواهد که تا پاک است و گناهی مرتکب نشده او را از دنیا ببرد. شبی در خواب حضرت عزرائیل را می‌بیند که به او می‌گوید زمان مرگش فرا نرسیده و باید به کارهای خوبش ادامه دهد. از آن زمان سال‌ها می‌گذرد و او جذب نیروهای سپاه می‌شود. سال ۹۰ برای مأموریتی راهی شمال غرب کشور می‌شود و در آنجا آسیبی به چشمش می‌رسد که او را مدت‌ها درگیر خودش می‌کند.

بعد از سه سال و ناامیدی به شفا، متوجه می‌شود که پشت چشمش غده‌ای وجود دارد و باید آن را جراحی کند. در حین عمل جراحی که یک عمل بسیار حساس بوده، برای سه دقیقه روح از بدنش جدا می‌شود. در این سه دقیقه دوباره با عزرائیل روبه‌رو می‌شود. و بعد از آن می‌تواند باطن همه چیز را به خوبی ببیند، حتی نیت و افکار آدم‌ها را.

خانواده و عزرائیل او را تا بیابان برزخ بدرقه می‌کنند. مرد در بیابان برزخ می‌بیند که چطور کارنامه‌ی اعمالش را به دستش می‌دهند و او از دیدن کارهای نیکش خوشحال می‌شود. اما طی اتفاقاتی هیجان‌انگیز که همگی در داستان به تفصیل آمده، متوجه می‌شود با وجود خوبی‌های زیادی که در دنیا انجام داده، خیلی از اعمال مثبتش در اثر گناه و غیبت و نیت ناخالص از بین رفته‌اند و کارنامه‌ی عملش خیلی خیلی سبک و خالی است. برای همین از حضرت زهرا (س) شفاعت می‌خواهد تا به او فرصت دیگری برای زندگی و جبران گناهانش داده شود.

همه‌ی این اتفاق‌ها به زمان دنیوی فقط سه دقیقه طول می‌کشد اما در عالم برزخ زمانی طولانی را به خودش اختصاص می‌دهد. او بعد از طی شدن مسیری طولانی، ناگهان متوجه می‌شود که زیر پایش خالی شده و دارد به اتاق عمل بازمی‌گردد. و آن‌جا متوجه می‌شود او را با شوک الکتریکی احیا کرده و به زندگی برگردانده‌اند. راوی می‌گوید او حتی پس از به دست آوردن هوشیاری، تا مدت‌ها دچار همان حالت برزخی بوده و از افکار و صورت واقعی و نیت افراد باخبر می‌شده است. این اتفاق او را حسابی می‌رنجاند و نظم طبیعی زندگی‌اش را به هم می‌ریزد.

راوی در هر فصل از کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت به یکی از اعمال نیک اشاره می‌کند، مثل حق‌الناس، حق‌النفس، گذشت، دستگیری از ضعیفان و... که همگی با جذابیت بسیار روایت شده‌اند؛ و به خاطر حجم کم داستان، خواننده را تا آخر به دنبال خود می‌کشانند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت برای هر شخصی می‌تواند نقطه‌ی آغازی باشد برای تغییر. با شنیدن این کتاب از چهارچوب زندگی‌تان فراتر می‌روید و انسانی‌تر زندگی می‌کنید. سه دقیقه در قیامت یک تلنگر است برای افرادی که می‌خواهند آخرتی پر از آرامش داشته باشند و دقیقه‌های کوتاه زندگی را برای یک عمر ماندگار خوب پشت سر بگذارند. کتابی که به آن‌ها یادآوری می‌کند حواسشان به حرف‌ها و رفتارشان باشد و برای همه دست خیر داشته باشند.

چرا باید کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت را بشنویم؟

«ان الحسنات یذهبن السیئات»

«کارهای خوب، گناهان را پاک می‌کند.»

هر انسانی به تحول نیاز دارد و برای کسب تجربه و زندگی بهتر نیاز به مطالعه‌ی کتاب‌هایی دارد که او را نسبت به آینده‌ بیدارتر نگه دارند. این کتاب توجه به نماز، گره‌گشایی از کار مردم و نیت خالصانه را برای سرانجامی نیک یادآور می‌شود.

با روایت ساده و روان کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت و استفاده از روایات و آیات در بیان حقیقت، حتی اگر فردی چندان مذهبی هم نباشید، توصیفات راوی شما را شدیدا درگیر خود ساخته و حتی ممکن است بر زندگی روزمره‌تان تا حدودی اثر بگذارد.

درباره نویسندگان

کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت حاصل تلاش گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است و نوشته‌ی جمعی از نویسندگان همان انتشارات است. و با جذابیت‌هایی که دارد در عید غدیر سال ۱۳۹۸ منتشر شده و در طی یک سال، با شمارگانِ بیش از یک میلیون نسخه، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها تبدیل گردیده است.

راوی واقعی ماجرا که این کتاب براساس تجربه‌ها‌ی او نوشته شده و به نوعی پدیدآورنده‌ی اصلی این روایت هم به شمار می‌آید، یک جانباز مدافع حرم است که هرگز نخواسته نامش را افشا کنند. به گزارش نگارنده، حتی یکی از شروط اصلی راوی برای انتشار این اثر، مخفی نگه داشتن هویت او بوده است.

این کتاب با مجوز رسمی نشر ابراهیم هادی به کتاب گویا تبدیل شده است. داستان روایت اول شخص دارد و حاصل مصاحبه‌های مفصل تیم شهید ابراهیم هادی با راوی است.

نظر آیت‌الله خامنه‌ای درباره کتاب سه دقیقه در قیامت

این کتاب نظر بسیاری از خوانندگان را به خود جلب کرده است. همچنین علما و اساتید دانشگاه هم نسبت به مطالعه و تأثیرپذیری از این کتاب سخن گفته‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای هم در جمع تعدادی از صاحبان اندیشه، این کتاب و روایت‌های آن را بسیار ستوده‌اند و گفته‌اند: «اگر ممکن بود حتما به همدان برای دیدن این نویسنده می‌رفتم.»

این جمله نشانگر تأثیر زیادی است که از مطالعه‌ی این کتاب داشته‌اند.

نقد کتاب

با وجود اینکه کتاب صوتی سه دقیقه در قیامت مخاطبان خاص و عام زیادی را به خود جذب کرده ولی از آن‌جا که برای بهتر شدن تأثیر هر اثر به نقد و واکاوی آن نیازمندیم، این کتاب هم مورد نقد و بررسی قرار گرفته شده است. برای مثال، تعدادی از مخاطبان به عنوان کتاب (سه دقیقه در قیامت) انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که شاید بهتر بود به جای «قیامت» از «برزخ» استفاده می‌شد تا مفهوم را به درستی منتقل کند.

اداره کل کتابخانه‌های عمومی و خانه اندیشه هنری کرمانشاه، در نشستی مجازی کتاب سه دقیقه در قیامت را نقد و بررسی کردند که بازتاب‌های زیادی در خبرگزاری‌ها داشت. در این جلسه، دکتر محمد خیاط زنجانی، مدرس فلسفه اسلامی در دانشگاه گفت:

«آبشخور اصلی تجربه‌های نزدیک به مرگ نظام فکری غرب است که تجربه‌گرایی در آن رواج دارد؛ البته این به این معنا نیست که هرچه از غرب بیاید غلط است، اما باید سعی کنیم که این معارف را بر اساس مبانی اسلامی بررسی کنیم. نقل این‌گونه تجربه‌ها به جای معرفت‌آفرینی بیش‌تر تقدس‌آفرینی می‌کند و می‌خواهد جای منابع اسلامی را بگیرد. شهود یک مسئله شخصی است و تشخیص صدق و کذب آن به سادگی امکان‌پذیر نیست و هم‌چنین اگر همه مشاهدات پذیرفته شود به نسبیت و شکاکیت منجر می‌شود.»

برخی دیگر از منتقدان با تمرکز روی شکل روایت کتاب گفته‌اند:

«بهتر بود به جای سبک «خاطره‌نگاری»، یک داستان منسجم براساس این روایات واقعی نوشته می‌شد تا باور کردن آن برای خواننده بهتر و ملموس‌تر باشد.»

بخشی از کتاب سه دقیقه در قیامت

جوان پشت میز، به آن کتاب بزرگ اشاره کرد. وقتی تعجب من را دید، گفت: کتاب خودت هست، بخوان. امروز برای حسابرسی، همین که خودت آن را ببینی کافی است.

چقدر این جمله آشنا بود. در یکی از جلسات قرآن، استاد ما این آیه را اشاره کرده بود: «اقرا کتابک، کفی بنفسک الیوم علیک حسیبا.» این جوان درست ترجمه همین آیه را به من گفت.

نگاهی به اطرافیانم کردم. کمی مکث کردم و کتاب را باز کردم. بالای سمت چپ صفحه اول، با خطی درشت نوشته شده بود:

«۱۳ سال و ۶ ماه و ۴ روز»

از آقایی که پشت میز بود پرسیدم: این عدد چیه؟

گفت: سن بلوغ شماست. شما دقیقاً در این تاریخ به بلوغ رسیدی.

توی ذهنم بود که این تاریخ، یکسال از پانزده سال قمری کمتر است. اما آن جوان که متوجه ذهن من شده بود گفت: نشانه‌های بلوغ فقط این نیست که شما در ذهن داری. من هم قبول کردم.

قبل از آن و در صفحه سمت راست، اعمال خوب زیادی نوشته شده بود. از سفر زیارتی مشهد تا نمازهای اول وقت و هیئت و احترام به والدین و... پرسیدم: این‌ها چیست؟ گفت: این‌ها اعمال خوبی است که قبل از بلوغ انجام دادی. همه این کارهای خوب برایت حفظ شده.

قبل از اینکه وارد صفحات اعمال پس از بلوغ شویم، جوان پشت میز نگاهی کلی به کتاب من کرد و گفت: نمازهایت خوب و مورد قبول است. برای همین وارد بقیه اعمال می‌شویم.

یاد حدیثی افتادم که پیامبر (ص) فرمودند: نخستین چیزی که خدای متعال بر امتم واجب کرد، نمازهای پنج گانه است و اولین چیزی که از کارهای آنان به سوی خدا بالا می‌رود، نمازهای پنج گانه است و نخستین چیزی که درباره آن از امتم حسابرسی می‌شود، نمازهای پنجگانه می‌باشد.

من قبل از بلوغ، نمازم را شروع کرده بودم و با تشویق‌های پدر و مادرم، همیشه در مسجد حضور داشتم. کمتر روزی پیش می‌آمد که نماز صبحم قضا شود. اگر یک روز خدای ناکرده نماز صبحم قضا می‌شد، تا شب خیلی ناراحت و افسرده بودم. این اهمیت به نماز را از بچگی آموخته بودم و خدا را شکر همیشه اهمیت می‌دادم.

وقتی آن ملک، یعنی جوان پشت میز به عنوان اولین مطلب، اینگونه به نماز اهمیت داد و بعد به سراغ بقیه اعمال رفت، یاد حدیثی افتادم که معصومین: فرمودند: اولین چیزی که مورد محاسبه قرار می‌گیرد، نماز است. اگر نماز قبول شود، بقیه اعمال قبول می‌شود. و اگر نماز رد شود ...

خوشحال شدم. به صفحه اول کتابم نگاه کردم. از همان روز بلوغ، تمام کارهای من با جزئیات نوشته شده بود. کوچک‌ترین کارها. حتی ذره‌ای کار خوب و بد را دقیق نوشته بودند و صرف نظر نکرده بودند.

نظرات کاربران

arash
۱۴۰۰/۰۷/۲۷

عالیهههه

M.khosrowbeygi
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

سلام بنده لازم دیدم توضیحی راجع به این کتاب بدم که اخیرا حواشی هم به دنبال داشته. اوایل مهر ماه اقای موزون توی پیج اینستاگرامشون لایوی برگزار کردن و به این کتاب پرداختن. تو لایو گفته شد توی روایت تجربه تحریف صورت

- بیشتر
Mohammad Mohsenian Esfahani
۱۴۰۰/۰۸/۳۰

به نظر من این کتاب میتونه یه آدم را متحول کنه و مسیر زندگیش را تغییر بده شاید خیلی ها تو مسیر زندگیشون خیلی اشتباهات را کردند و متوجه نبودند این موارد و بسیاری از این نمونه ها میتونه سرلوحه

- بیشتر
کاربر ۲۹۱۶۲۵۸
۱۴۰۰/۰۷/۲۸

به نظر من این کتاب برای همه با هر سن و جنسیت و سلیقه ای بسیار جذاب و مفید خواهد بود. حتما بدون پیش داوری و تا آخرش بخونید. پشیمون نمیشید.

من نه منم
۱۴۰۰/۰۸/۰۷

کتاب خوبیه. صدای گوینده خوبه ولی ملچ مولوچ میکنه اعصاب آدم بهم می‌ریزه

zahra neiazmand
۱۴۰۰/۰۷/۲۷

کتاب خیلی خوبی بود من خیلی از خواندنش لذت بردم و اینکه اگه میخواید درباره جهان دیگه اطلاعاتی به دست بیاریم خیلی خوبه البته من خود کتاب را خوندم

Yazahra635989
۱۴۰۰/۰۷/۳۰

عالی بود. ما انسانها همیشه کنجکاو دیدن و تجسم کردن بعد از مرگ و عالم برزخ هستیم.

حسن
۱۴۰۱/۰۹/۱۲

پیشنهادمیکنم حتمااول کتاب آنسوی مرگ وسپس به وقت مرگ وعارفانه راهم بخوانیدبهترباشه کمترنیست، ای کاش درمدرسه ودانشگاو...هم تدریس بشه،تاثیراین گونه مطالب خیلییی قابل باورترازوقایعی است که از۱۴۰۰سال پیش تعریف میکنن،که متاسفانه خیلی کم کاری ازسوی صداوسیماوحوزه ودانشگاو...صورت گرفته،اگرغربی هابدانندکه اسلام

- بیشتر
کاربر ۱۵۳۳۵۴۴
۱۴۰۰/۱۱/۲۰

به نظر میاید این کتاب کمی تحریف شده است. با نظرات برخی تجربه گران دیگر در بخش هایی همخوانی ندارد. گاهی غیر قابل باور است. و نا امید کننده.

علیرضا
۱۴۰۰/۰۷/۲۹

با سلام. بسیاااار کتاب مفید و تأثیرگذاری هست و توصیه میکنم هر چند وقت یکبار خوانده شود

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۰۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

حجم

۲۰۵٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۸۰۰
تومان