دانلود کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر با صدای رضا خاکی زمانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر اثر جف مولگان

دانلود و خرید کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر

معرفی کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر

کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر اثری از جف مولگان است که با صدای رضا خاکی زمانی می‌شنوید. او در این سخنرانی تد درباره نظام سرمایه‌داری و تغییراتی که در آن صورت می‌گیرد، صحبت می‌کند. 

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

درباره کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر

به نظر می‌رسد که ما در دورانی عجیب از زندگی بشر روی کره زمین قرار داریم. دورانی که در آن بحران‌های مختلف به سرعت رخ می‌دهند و زندگی ما را نیز تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. در این اثر جف مولگان به ما می‌آموزد چطور از بحران، نهایت استفاده را ببریم و در این مورد خاص، از بحرانی اقتصادی صحبت می‌کند که تمام جنبه‌های حیات بشری را متاثر می‌کند. او معتقد است که نظام سرمایه‌داری به سمت اجتماعی شدن در حرکت است و به زودی درگیر صنایعی خواهد شد که ارزش‌هایش را نه از مصرف‌گرایی و فروش کالا، بلکه از تعامل و ارتباطات انسان‌ها با یکدیگر به دست می‌آورد! 

آیا چنین چیزی امکان پذیر است؟ مولگان در کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر، به این سوال پاسخ می‌دهد. 

کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر را به تمام علاقه‌مندان به مباحث اقتصادی و جامعه‌شناسی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب صوتی دوران پسا سقوط، سرمایه‌گذاری روی جهانی بهتر

باورش سخته که همین چند وقت پیش بود که اون وضعیت استثناییِ سال ۲۰۰۸ به وجود اومد و دارایی‌ها و اعتبارهایی که اقتصادمون رو به جلو می‌بردن فلج شدن. یه ایست قلبی وحشتناک. تأثیراتش، تاوان دادن برای سال‌هایی که امثال «برنی مِیدوف» دست به غارتگری زدن، سوءاستفاده از استروئیدها، عیاشی و چیزهای دیگه بود. دولت به‌تازگی حجم زیادی نقدینگی به بازار تزریق کرده بود تا سیستم رو سرپا نگه داره. و ما تو یه حالت گرگ و میش بودیم و کسی نمی‌دونست چه اقدامی نتیجه داده یا نداده. هیچ نقشه‌ یا قطب‌نمایی هم نداشتیم که راه رو نشونمون بده. نمی‌دونستیم به کدوم کارشناس اعتماد کنیم.

اما می‌خوام نشانه‌هایی از چیزی که به نظرم چشم‌اندازی از سمت دیگه‌ی بحرانه رو نشونتون بدم. چیزهایی که باید به دنبالشون باشیم و در حقیقت چطور از بحران استفاده کنیم. تو بحث‌های رهبریْ تعریفی هست که می‌گه «رهبری توانایی استفاده از کوچک‌ترین بحران احتمالی در جهت به دست آوردن بیشترین منافع ممکن ]است[.» و من می‌خوام صحبت کنم درباره‌ی اینکه چطور می‌تونیم از بحرانی که به هیچ وجه هم کوچیک نیست نهایت استفاده رو ببریم.

اول با این شروع می‌کنم که از کجا اومدم. من پیشینه‌ی خیلی سردرگمی دارم که باعث می‌شه گزینه‌ی مناسبی برای این دوران سردرگم باشم. تو رشته‌ی مخابرات دکترا دارم. یه دوره‌ی کوتاهی راهب بودایی بودم. کارمند دولت بودم و یه مدت هم مسئول سیاست‌گذاریِ دولتِ «تونی بلر» بودم.

صحبت‌هام از جایی شروع می‌شه که به عنوان دانشجو تو آکسفورد بودم. اون موقع هم مثل مکانی زیبا با مردمی زیبا بود. مردمی که خیلی‌هاشون اون جمله «رونالد ریگان» رو جدی گرفته بودن که می‌گفت «حتی اگه کار سخت آسیبی هم بهتون نزنه، باز چرا باید ریسک کنید؟»

اما اون زمان که تو آکسفورد درس می‌خوندم خیلی از نوجوون‌های هم‌دوره‌ی من تو شرایط متفاوتی بودن. مدرسه رو تموم می‌کردن و به نسل جوونِ بیکاری که هر روز تعدادشون زیادتر می‌شد اضافه می‌شدن و تو موقعیت‌های دیگه هم به بن‌بست می‌رسیدن. بیشتر وقتم رو با اون‌ها می‌گذروندم. اون‌ها نه بهره‌ی هوشی کمی داشتن نه از لحاظ زیبایی و انرژی کمبود داشتن. اما نه کاری داشتند نه امیدی و نه چشم‌اندازی. و وقتی به افراد فرصت مفید بودن رو ندید خیلی زود حس غیر مفید بودن بهشون دست می‌ده. اون دوران اگرچه برای صنعت موسیقی عالی بود اما تو موارد دیگه خیلی جالب نبود. و از اون موقع همیشه به این فکر کردم که چرا سرمایه‌داری بعضی جاها خیلی مفید و نوآورانه‌ست و بعضی جاهای دیگه کاملاً برعکسه.

نظرات کاربران

کاربر ۷۰۰۳۲۴۹
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

اصلا کتاب جالب نبود برعکس اسم کتاب

زمان

۲۹ دقیقه

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۹ دقیقه

حجم

۳۲٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان