دانلود کتاب صوتی بخشودن با صدای بهاره آقاداوود + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی بخشودن اثر ایو گاراد

دانلود و خرید کتاب صوتی بخشودن

معرفی کتاب صوتی بخشودن

کتاب صوتی بخشودن نوشته ایو گارد و دیوید مک‌ناتون است. کتاب بخشودن با ترجمه خشایار دیهیمی و صدای بهاره آقا داوود منتشر شده است. کتاب بخشودن به شما از مفهوم بخشیدن در معنای حقیقی‌ آن می‌گوید.

درباره کتاب بخشودن

مردم معمولاً کلمه «بخشودن» را در موارد و معانی گوناگون و متفاوتی به کار می‌برند. بنابراين، می‌توان علاوه بر بخشودن خطاکاران مثلاً از بخشودن يا بخشيدن قرض هم سخن گفت. امّا توجه ما در اين کتاب صرفا معطوف به بخشودن در همان معنای نخست است، و نه در آن معنای دوّم. علتش اين است که بخشيدن يک قرض صرفا به اين معناست که شخص مديون را از بازپرداخت قرضش معاف می‌کنيم و به‌هيچ‌روی اين معنا را دربرندارد که کاری خطا از شخص مديون سر زده است.

دغدغه نویسنده در اين کتاب پرداختن به اين مسئله است که وقتی ما شخصی را می‌بخشيم، لابد علتش اين است که گمان داريم که آن شخص مرتکب کاری خطا شده است، کاری خطا که نيازمند بخشودن است. آنچه در اين کتاب در کانون توجه ما قرار دارد همين نوع بخشش و گذشت در قبال اعمال خطاست و می‌خواهيم روشن کنيم اين بخشودن و گذشت شامل چه چيزهايی می‌شود، و دريابيم چه دليل يا دلايلی برای اتّخاذ چنين رويکردی وجود دارد.

در اين کتاب کمتر سخن از الاهيات به ميان می‌آيد، و در مقابل يک فصل کامل به پژوهش‌های روانشناختی در زمينه بخشودن و گذشت اختصاص يافته است. دليلش اين است که در سال‌های اخير عده زيادی مدعاهای محکم و بعضا شگفتی را درباره قدرت شفابخش بخشودن و گذشت مطرح کرده‌اند.

شنیدن کتاب بخشودن را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک معنای بخشیدن و یک زندگی آرام پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب بخشودن

فردی در ميان خرابه‌های ساختمانی که با بمبی منفجر شده دراز به دراز افتاده است. او نجات خواهد يافت، امّا دخترش که تکه پاره شده و در کنار او افتاده است، نه. دست دخترش را که در حال مرگ است در دست گرفته می‌فشارد. بعدا، وقتی که او را نجات دادند، می‌گويد تروريست‌هايی را که دخترش را کشته‌اند می‌بخشد و کينه‌ای از آنها به دل ندارد و آرزو نمی‌کند که به خاک سياه بنشينند.

بسياری از افراد اين بخشودنِ بی‌قيد و شرط را مطلقا به ديده تحسين می‌نگرند و حتی آن را عملی قديس‌مآبانه به حساب می‌آورند چون آن فرد توانسته بر نفرت و خصومت خويش، که احساس و واکنشی طبيعی در قبال چنين حادثه هولناکی است، فائق آيد. (درواقع امر هم نظر بسياری از افراد چنين است، اين واقعه‌ای است که برای گوردون ويلسون رخ داد، فردی که در بمب‌گذاری انيسکيلن در ايرلند شمالی دخترش را از دست داد). امّا عده‌ای هم نمی‌توانند اين کار را به ديده تحسين بنگرند و به ديده تحسين هم نمی‌نگرند چون فکر می‌کنند بخشودن کسانی که عامدانه افراد بيگناه و بی‌دفاع را به قتل رسانده‌اند کار درست يا واکنش مناسبی نيست. اينکه بخشودن و گذشت هميشه کاری درست و واکنشی مناسب و عملی تحسين‌برانگيز است مورد توافق همه نيست و افراد بر سر آن اختلاف نظر دارند و بعضا اختلاف نظرشان هم بسيار جدّی است و غالبا موضع کسانی را که در قبال اين موضوع آزاردهنده با نظر آنها موافق نيستند، غيرقابل درک می‌يابند. از يک سو، عده‌ای می‌گويند چطور می‌توان کسی را که بر غضب و نفرت و حس انتقامجويی‌اش فائق می‌آيد و حتی برای کسانی که چنين لطمه بزرگی به او وارد آورده‌اند طلب خير می‌کند تحسين نکرد؟ از سوی ديگر، عده‌ای با پرخاش جواب می‌دهند چگونه می‌توان بر جنايات هولناک اين متعرّضان خشم نگرفت و غضب نکرد، و چرا اصولاً بايد تظاهر کنيم که اين متعرّضان اهميتی ندارند و مجازات عادلانه‌شان مهم نيست؟

اين مسئله‌ای است که در زندگی هر کسی اهميتی بسزا دارد. امّا اين اهميت دامنه گسترده‌ای دارد و از جزئيات زندگی يک فرد تا نيروهای ژئوپلتيکی را که بر سرنوشت ملّت‌ها تأثير می‌گذارند و جنگ يا صلح به بار می‌آورند در بر می‌گيرد. برای همه ما مواردی پيش می‌آيد که به بخشودن ديگران فکر کنيم، يا اميدوار باشيم ديگران ما را ببخشند: در امور شخصی‌مان که بی‌ترديد چنين مواردی پيش می‌آيد و در امور عمومی هم به احتمال بسيار زياد. بحث و جدل درباره بخشودن منجر به طرح سؤالات بزرگی درباره چگونگی رفتار ما با ديگر انسان‌ها می‌شود، و نظری که در اين زمينه پيدا می‌کنيم بر کل زندگی ما تأثير مثبت يا منفی می‌گذارد. 

نظرات کاربران

Soroor Hnv
۱۴۰۲/۰۱/۳۰

کتاب برام خیلی جذاب بود ولی متأسفانه گویندگی علاوه بر اینکه خیلی جاها توی لحن ایراد داشت مثلاً سؤالی بودن رو درست ادا نکرده بود یا فراز و فرودش معنی رو تحت تأثیر قرار داده بود اشتباه هم توی خوندن

- بیشتر
Amir G
۱۴۰۳/۰۱/۱۷

کتاب دیدگاه خیلی جالب و جامعی داره. صرفا یک طرفه به «بخشودن» نگاه نکرده، هم انتقاد های وارده به بخشودن رو بررسی کرده و هم در فصل های بعدی برای این انتقاد ها جواب آورده. فصل آخر هم کلا به نتیجه

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۱۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۴۱۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان