دانلود کتاب صوتی واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است با صدای محسن هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است اثر ریچل باتسمن

دانلود و خرید کتاب صوتی واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است

معرفی کتاب صوتی واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است

سخنرانی واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است صحبت‌های ریچل باتسمن است. واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است با ترجمه سپهر عماد حقی و صدای محسن هاشمی منتشر شده است.

درباره واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است

او در این سخنرانی تد، از اقتصاد در دنیای مدرن صحبت می‌کند. اینکه در جهان پول کاغذی دیگر معنایی ندارد  و اساس تبادل‌ها بر اعتماد غریبه‌ها به هم است. روزی در جهان تمام اقتصاد برپایه تکنولوژی خواهد بود. 

تِد (به انگلیسی: TED، مخفف Technology, Entertainment, Design) یک مجموعه همایش جهانی است که توسط بنیاد Sapling که سازمانی غیرانتفاعی خصوصی است، با شعار «ایده‌ها ارزش گسترش دارند»، برگزار می‌شود.

شنیدن واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به کتاب ها، سخن‌رانی‌ها و موضوعات حوزه اقتصاد از این سخنرانی لذت خواهند برد.

بخشی از سخنرانی واحد پول اقتصاد نوین اعتماد است

اگه کسی از شما بخواد با سه کلمه، شهرت خودتون رو به طور خلاصه توصیف کنید، چی می‌گین؟ مردم درباره‌ی قضاوت، دانش و رفتار شما در موقعیت‌های مختلف چی می‌گن؟ امروز می‌خوام بررسی کنم که چرا جواب این سوال، در عصری که شهرت ارزشمندترین دارایی ماست، عمیقاً مهم و قابل توجهه.

میخوام با معرفی کسی شروع کنم که زندگیش، توسط تجارتی که کاملا متکی بر اعتماده، دگرگون شده. سباستین سَندیز از سال 2008 میزبان افراد مختلف برای جای خواب و صبحانه در وبسایت airB&B (اِیر بی اَند بی) بوده. من اخیرا با اون دیداری داشتم و طی مدتی که چند تا فنجون چای با هم خوردیم، بهم گفت که چطوری میزبان شدن برای مهمونایی که از سراسر دنیا میان، باعث پربار شدن زندگیش شده. تا به حال بیشتر از پنجاه نفر توی کلبه‌ی کوچیکی که اون به همراه گربه‌اش، اِسکوییک توش زندگی می‌کنه، اقامت داشتن. دلیل این که به اِسکوییک اشاره می‌کنم اینه که اولین مهمون سباستین، به صورت اتفاقی یه موش بزرگ توی آشپزخونه دید، و قول داد که به یک شرط بازخورد بدی توی وبسایت ننویسه، اونم این که سباستین یه گربه بگیره! به این ترتیب، سباستین یک گربه خرید تا از شهرتش محافظت کنه.

حالا، همونطور که می‌دونین، ایر بی اند بی یک تجارت بدون واسطه است، که تو بیش از 192 کشور، کسایی که مکانی برای اجاره دارن رو، به افرادی که دنبال جایی برای موندن می‌گردن متصل می‌کنه. مکان‌هایی که اجاره داده می‌شن، همونیه که انتظارش رو دارین، مثل اتاق‌های اضافی یا خونه‌های تفریحی، ولی قسمت هیجان‌انگیز قضیه مکان‌های خارق العاده‌ایه که امروزه تو این سایت در دسترس هستن: خونه‌های درختی، خیمه‌های سرخپوستی، آشیانه‌ی هواپیما، یا حتی خونه‌ی اسکیمو‌ها. اگه از هتل خوشتون نمی‌آد، می‌تونین پایین‌تر از اون یک قلعه پیدا کنین که به قیمت شبی پنج هزار دلار کرایه می‌دن. این یک مثال فوق العاده است که نشون می‌ده چطور تکنولوژی برای چیزهایی که قبلا هیچ بازاری نداشتند، ایجاد تجارت کرده.

اگه به عکسای حرارتیِ شهر پاریس نگاه کنین، می‌تونین بفهمین که این بیزینس با چه سرعت سرسام آوری در حال رشده. مثلا اگه به عکس شهر پاریس در سال 2008 نگاه کنین، می‌بینین که میزبان‌های کمی روی نقشه علامت خوردن. حتی همین چند سال پیش، اینکه غریبه‌ها رو توی خونتون راه بدین، به نظر ایده‌ی احمقانه‌ای می‌اومد. حالا، باید همین نقشه‌ها رو در سال 2010، و همینطور سال 2012 ببینین. تقریبا توی تمام خیابون‌های اصلی پاریس، یک میزبان ایر بی اند بی پیدا می‌شه. اتفاقی که داره می‌افته، اینه که مردم دارن متوجه می‌شن که تکنولوژی، قدرت این رو داره که از ظرفیت هدررفته‌ی هر نوع دارایی استفاده کنه. از مهارت‌های افراد مختلف گرفته، تا مکان‌های خالی خونه‌هاشون، و یا دارایی‌های مادیشون، اون هم به روش‌ها، و در مقیاسی که به هیچ وجه قبل از این ممکن نبود. این یک اقتصاد و فرهنگیه به اسم « مصرف مشارکتی»، که به وسیله‌ی اون، افرادی مثل سباستین دارن تبدیل به « خرده کارآفرین» می‌شن. اونا این توانایی رو به دست آوردن که از دارایی‌های موجودشون پول دربیارن، و این پول رو پس‌انداز کنن.


نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۳۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۳ دقیقه

حجم

۳۸٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان