دانلود کتاب صوتی رومی (قسمت اول) با صدای مهراد لدنی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رومی (قسمت اول) اثر مهراد لدنی

دانلود و خرید کتاب صوتی رومی (قسمت اول)

نویسنده:بهمن شکوهی
گوینده:مهراد لدنی
انتشارات:انتشارات نگاه
امتیاز:
۳.۵از ۱۰ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رومی (قسمت اول)

کتاب صوتی رومی (قسمت فصل اول) اثری از بهمن شکوهی است که با صدای مهراد لدنی می‌شنوید. این کتاب درباره زندگی جلال الدین محمد، عارف نامدار و شاعر مشهور قرن ششم است. در این کتاب که دربردارنده فصل اول کتاب، ۱۲۷ صفحه ابتدایی کتاب، است نگاهی به دوران کودکی مولانا می‌اندازیم.

در این اثر هنرمندانی مانند رضا ارغیانی، شیوا امانی، منوچهر تیوای، افسانه حاجی نصیری، غزاله حسینی، فراز حمیدیان، مجتبی دشتی، زهره زلقی، جواد سیدی، مجید شیخ حسنی، امیر محمدعلیرزاده، آرزو گلشاهی، سودابه محرمی، سیدحسن محمدی، اکبر مقدم، رضا نعیمی، فریده ملک لو و هنرمند خردسال، زینب نوذری ایفای نقش کرده‌اند و کارگردانی این اثر بر عهده عادل چروی بوده است. 

درباره کتاب صوتی رومی (فصل اول)

بسیاری از افراد پس از اینکه اشعار مولانا را می‌خوانند یا در دریای حکمت او غرق می‌شوند، بعد از مدتی این تمایل را پیدا می‌کنند که با زمینه‌های زندگانی این انسان والا و عارف وارسته نیز آشنا شوند. اما پیدا کردن منابع پژوهشی و تاریخی مناسب و پیوند زدن آن با آثار مولوی و حفظ توارد و توالی‌های وقایع ممکن است کاری طاقت فرسا و برای خیلی از افراد خسته کننده باشد. کما اینکه در زندگی تمام شخصیت‌های مهشور اینچنینی، تاریخ و افسانه درهم آمیخته است و تمییز دادنشان گاهی بسیار سخت می‌نماید.

بهمن شکوهی در کتاب رومی، روزگار و زندگی یکی از شگفت‌آورترین عارفان جهان، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی (رومی) را نوشته است. او نه تنها جنبه‌های تاریخی مربوط به زندگانی مولانا جلال الدین محمد بلخی را مورد تحقیق و پژوهش قرار داده، بلکه آن را افسانه وار بیان کرده و لباس ادبیات و قصه را به آن پوشانده است. رومی، کتابی است که شرح حیات پر فراز و نشیب مولانای عارف را از بلخ آغاز کرده و به دنبال سیر وسلوک های عرفانی و عاشقانه ی او تا قونیه می‌رود. اما نکته مثبت این است که هرچند در این کتاب هم افسانه و قصه وارد شده، اما تمام منابع تاریخی و مراجع و مآخذ کتاب هم آمده است.

نویسنده این کتاب با اشاره به محبوب بودن وقایع زندگی مولانا برای دوست دارانش، اذعان دارد که کتاب او نیز قطره‌ای است در دریای بیکران برداشت ها از شخصیت و سیر و سلوک مولانا. آنچه بیش از همه مد نظر نویسنده برای نگارش کتاب بوده، بسط دادن جنبه های والای حیات این عارف و ترسیم دقیق تری از فضای اجتماعی و فرهنگی بوده که مولانا را در دامان خود پرورانده بود. او که این کتاب را با هدف آشنایی بیشتر مخاطبین غیرایرانی و خارجی با این چهره ی بزرگ عرفان و ادب پارس به رشته ی تحریر در آورده است، تاکید می کند که کتاب به وقایع تاریخی آن عصر و دوره وفادار بوده و داستان پردازی های شخصی او برای خواندنی تر شدن اثر و تلطیف حقایق تاریخی و بدون اینکه خدشه ای به آن ها وارد شود انجام شده است.

در کتاب صوتی رومی (فصل اول) از دوران خردسالی و کودکی مولانا می‌خوانیم. این کتاب دربردارنده فصل اول کتاب رومی است که در آن وقایع تاریخی بلخ و علت مهاجرت خانواده مولانا به قونیه را خواهیم شنید. در ادامه نیز حال و هوای پرورش جلال الدین در آغوش لالایش برهان الدین را حس می‌کنیم و در نهایت حضور عطار نیشابوری در داستان را شاهدیم. 

کتاب صوتی رومی (فصل اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن کتاب صوتی رومی (فصل اول) را به تمام علاقه‌مندان به این شخصیت بزرگ و مهم تاریخی ایران و جهان پیشنهاد می‌کنیم.

نظرات کاربران

کاربر 1485760
۱۴۰۲/۰۱/۲۵

عاااااالی قسمت بعدی کی میاد؟

کاربر 8068471
۱۴۰۳/۰۱/۰۹

عالی بود حتی با صدای عالی گوینده های کار بلد به عنوان یه کارگردان عاشقش شدم بسازم این کتاب رو کاش حمایت بشه برای ساختش 😍

صادق آرند
۱۴۰۲/۰۹/۰۸

چه خبره این قیمت عجیب غریب

زمان

۴ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲۷۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۲۷۱٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۵,۰۰۰
تومان